Ubiegając się o stanowisko w dobrze prosperującej firmie, z pewnością będziesz rywalizować z osobami o równie wysokich kwalifikacjach. Ktoś liczy na znajomości, ktoś na przysłowiowy fuks albo eksperymentuje, wysyłając CV wideo. Alec Brownstein mieszka w USA, czyli pierwsze 2 opcje odpadały, zaś CV wideo też już raczej nie robi na nikim wrażenia. Dlatego poszedł o krok dalej i aby wyróżnić się na tle innych, wykorzystał reklamę kontekstową Google AdWords.
Dla przypomnienia: Google AdWords to system reklamowy pozwalający na wyświetlanie reklam dostosowanych do szukanych przez użytkownika słów kluczowych.
Pamiętając o tym, że dyrektorzy wielu firm monitorują Internet pod kątem wzmianek o nich, Brownstein użył w Google AdWords nazwisk szefów dużych przedsiębiorstw, w treści reklamy zaś napisał:
„Cześć Ian Reichental! Wyszukiwanie siebie sprawia dużo frajdy. A zatrudnienie mnie – jeszcze więcej”.
W ten sposób Alec Brownstein przyciągnął uwagę do swojego CV ze strony wielu CEO nowojorskich korporacji.
W ciągu miesiąca Brownstein otrzymał propozycję od 2 firm, w których marzył podjąć pracę. Na całą kampanię Alec przeznaczył 6$.
Należy powiedzieć parę dodatkowych słów nt. jego życiorysu.
Swoje CV Alec Brownstein zamieścił w Internecie i podzielił na 2 strony. Jeżeli ktoś przejrzał jego osiągnięcia i rzeczywiście chciałby poznać dodatkowo jego zainteresowania i wykształcenie, po prostu przejdzie na 2. stronę.
I jeszcze jedna mała rzecz – Brownstein dodał przycisk, dzięki któremu potencjalny pracodawca może skontaktować się z nim dzięki usłudze Google i ewentualnie zaproponować więcej od Iana Reichenthala.