Problem przeładowanych skrzynek odbiorczych niewątpliwie ma wpływ na nasz komfort psychiczny i obniża produktywność. Każdy z nas szuka na własną rękę sposobu na zmniejszenie zalewu wiadomości, ale największym wyzwaniem jest opracowanie odpowiedniego systemu zarządzania mailami i zamiany ich w zadanie.
Skoro lwia część polskich lifehacków używa sprawdzonego narządzia, jakim jest Evernote, proponujemy przechowywać archiwalne maile właśnie w tym programie.
Oto jak przesłać przeczytaną wiadomość do Evernote, by móc w dowolnym czasie szybko ją znaleźć.
Daniel Gold proponuje, byśmy tuż po przeczytaniu maila wysyłali go bezpośrednio do Evernote. Organizacja i uporządkowanie wiadomości elektronicznych staną się banalnie proste – wystarczy uważnie wpisać (=wyedytować) temat maila.
Użyjmy w nim symbolu @ tuż przed nazwą notatnika. Do tego dodajemy odpowiednie #tagi.
Jeden prosty przykład, by zobrazować korzyści z używania takiego systemu.
Dostaliśmy maila ze sklepu internetowego. Informują nas o megawyprzedaży, która potrwa do końca przyszłego tygodnia. Z kolei duży sklep meblowy informuje, że kupując w nim kanapę, dostaniemy 2 fotele gratis.
Tutaj możemy przesłać wiadomości do notatnika @Zakupy (a może jeszcze @AAA_Do zrobienia) i oznaczyć je tagiem #promocja lub #wyprzedaż.
Adres, na który należy wysyłać maile, by ladowały w Evernote, znajduje się w Informacje o koncie>Wyślij notatki do…
[via]
Co sądzicie na temat takiej organizacji przeczytanych maili? Dajcie znać w komentarzu.