Prawdziwy marketing to dzielenie się wiedzą

0
504

Gdy Jason Fried postanowił nauczyć się lepiej gotować, wszedł do działu „Kuchnia” w jednym z dużych sklepów i wybrał kilka akcesoriów do gotowania. Woli wszystko robić sam, dlatego nie prosił sprzedawców o pomoc (w tym wideo ma to kluczowe znaczenie!). Następnie Fried wstąpił do księgarni, by kupić książkę o kuchni włoskiej oraz hiszpańskiej. Ilość książek go zaskoczyła. Ale wiecie co? Nie kupił tych reklamowanych przez znane wydawnictwa, lecz napisane przez prowadzących programy kulinarne.

Prawdziwy marketing to dzielenie się wiedzą

Nie przypomina sobie żadnych reklam, lecz fakt, że prowadzący dzielili się z nim swoją wiedzą. To tak jak gdybyśmy kupowali garniki od Makłowicza lubiąc jego programy kulinarne.

Czyli oglądamy program takich Gesslerów i uczymy się nowych rzeczy. Następnie nabieramy zaufania również do ich produktów lub tego, co nam polecają do kupienia. Wiele firm mogłoby to wykorzystać i tak samo jak gwiazdy show kulinarnych nie tyko gotować dobre potrawy, lecz również dzielić się doświadczeniem.

Wbudowane wideo jest po angielsku. Aby zapoznać się z wystąpieniem Frieda w wersji tekstowej, przejdźcie do transkryptu.