Mail ssie. 5 zasad Kevina Rose’a, które oszczędzą Twój czas

2
628
Mail ssie. 5 zasad Kevina Rose'a, które oszczędzą Twój czas

Pierwsza rzecz, która Cię dzisiaj spotka po wejściu do biura i włączeniu komputera, będą będzie lawina maili. Do pewnego stopnia to jest nasza wina, że pozwalamy na zapychanie własnej skrzynki.

Kevin Rose (Google+), założyciel serwisu Digg, a obecnie szef firmy Milk, dzieli się 5 zasadami, które pomagają w zmniejszeniu ilości otrzymywanych wiadomości elektronicznych. Kiedyś trzeba zatrzymać to szaleństwo!

Zasada nr 5. Traktuj wszystkie wiadomości jak smsy, tyle że zamiast znaków licz zdania. Użyj w stopce maila podpisu z three.sentenc.es i przestrzegaj tej zasady 3 zdań.

Polityka three.sentenc.es zakłada, że niezależnie od nadawcy oraz tematu, mail będzie składał się z 3 zdań albo mniej.
To proste. Przykład stopki maila:

----------------------------------------------
Pytanie:   Dlaczego ten mail składa się z trzech zdań albo mniej?
Odpowiedź: http://three.sentenc.es
----------------------------------------------

Zasada nr 4. Napisz na końcu wiadomości „Sent from iPhone”. Trudno jest przecież spodziewać się długiej wiadomości od kogoś, kto wysyła ją z iPhone’a ;)

Pamiętaj, aby zrobić parę literówek – niech to wygląda naturalnie. Na przykład:

Śweitnie to wygląda! Jetsem za!!!
Sent from iPhone

Mail ssie. 5 zasad Kevina Rose'a, które oszczędzą Twój czas

Zasada nr 3. Utwórz filter „VIP”. Dodaj tu bossa, inwestorów i bliskich przyjaciół. Oznacz ich przy pomocy czerwonej etykietki i załóż osobny folder na wiadomości od nich.

Kevin Rose zagląda do tego folderu co rano.

Zasada nr 2 (tylko GMail). Pozbądź się spamu.
Podając swój adres mailowy (np. [email protected]) na podejrzanej stronie, dodaj na końcu swojego loginu „+spam”: [email protected]
Następnie możesz łatwo znaleźć spam, wysłany Ci (zgodnie z przewidywaniami) na [email protected] i przenieść go do folderu „Spam”.

Aha – równie dobrze zamiast „+spam” może być „+newsletter”, „+subskrypcja” itd.

Zasada nr 1 (prawdopodobnie dana funkcja istnieje jedynie w Apple Mail).

  • Krok 1. Utwórz filtr, dzięki któremu nadawca każdej wiadomości pozostawionej bez odpowiedzi w ciągu 14 dni otrzyma następującą wiadomość: „Twój mail w ciągu 14 dni pozostawał bez odpowiedzi. Jeżeli nadal chcesz otrzymać odpowiedź na tamtego maila, odpowiedź na tę automatyczną wiadomość, a Twój mail trafi na listę priorytetowych wiadomości. Dziękuję.”
  • Krok 2. Utwórz drugi filtr, który będzie wychwytywał wszystkie wiadomości z „w ciągu 14 dni pozostawał bez odpowiedzi”.
    Odpowiadaj na nie w pierwszej kolejności.

I wreszcie krótka anegdotka.
Szef pewnej firmy po powrocie z wakacji wykasował wszystkie nieprzeczytane maile i powiedział „jeżeli to było rzeczywiście ważne, zadzwonią do mnie albo napiszą jeszcze raz”.

[via Kluge.de]