Podczas pewnej konferencji w stolicy na wykładzie o motywacji zostało wypowiedziane zapadające w pamięć krótkie zdanie – „DO IT”! Proste, prawda?
Podobnie brzmiało motto pewnej znanej firmy obuwniczej, która postanowiła rzucić wyzwanie potężnemu „Adidasowi”.
Mówimy o latach 60. gdy „Adidas” panował na rynku i wydawało się, że nic nie zagrozi ich pozycji.
W tym czasie kilka odważnych osób, dysponując małym kapitałem, postanowiło zacząć produkować własne obuwie sportowe. Pomysł ten nie znalazł zrozumienia nawet wśród krewnych, którzy kpili z tych młodych ludzi.
W trakcie jednej z narad, która miała na celu znalezienie sposobu na wrogie otoczenie, ktoś wstał i powiedział: „To wszystko sprawia, że na próżno buksujemy. Just do it! (Po prostu róbmy to!)”.
Te proste słowa wywarły przemożny wpływ na uczestników narady. Zrozumieli bowiem, że zamiast prowadzić jałowe dyskusje, należy skupić się na ważnym zadaniu i sumiennie nad tym pracować.
Parę lat później ta mała firma osiągnęła niesamowity sukces, wyprzedzając we wszystkich rankingach „Adidas” i stając się liderem w branży. Aż po dziś dzień pracownicy firmy chodzą w koszulkach z napisem „Just do it!”, który stał się mottem firmy.
Tak właśnie powstała znana firma „Nike”.
Polski projekt Lifehacker istnieje dopiero od ponad miesiąca.
W tym czasie napisaliśmy kilkadziesiąt artykułów, które mają na celu podniesienie osobistej wydajności czytelników i wzrost motywacji do działań.
Szczególnie ważne jest to, że ciągle rośnie liczba stałych czytelników i subskrybentów naszego newslettera. Rośnie powoli liczba współpracowników, którzy dzielą się z Wami swoim doświadczeniem.
Bardzo liczymy na to, że Lifehacker wkrótce zostanie Twoją ulubioną stroną, na którą codziennie będziesz wchodził do kolejną dawkę inspiracji oraz motywacji do działania.
JUST DO IT!