Parę dni temu GMail przypadkiem wyczyścił 150 000 skrzynek. Wskutek błędu po stronie Google użytkownicy stracili wszystkie swoje emaile.
Google oferuje różne serwisy i w dzisiejszym artykule Lifehacker pokaże jak zrobić kopię zapasową danych we wszystkich serwisach Google. Dzięki temu, w przypadku gdy „chmura” ograniczy Ci dostęp do Twoich emaili, dokumentów, kanałów informacyjnych czy wydarzeń będziesz mógł łatwo skorzystać z ich kopii, zapisanej na dysku twardym.
GMail
Za odbiór poczty elektronicznej odpowiadają tzw. protokoły internetowe: POP3 albo IMAP. W skrócie, różnica polega na tym, że IMAP jest bardziej zaawansowany i oferuje zarządzanie wieloma folderami pocztowymi.
Jak sprawdzić, który protokół masz wybrany? To proste – wystarczy wejść do konfiguracji skrzynki mailowej (Ustawienia>Przekazywanie i POP/IMAP):
Jak utworzyć kopię zapasową wszystkich wiadomości, korzystając z dostępu POP?
Zachęcamy jednak to włączenia protokołu IMAP.
Jeżeli zacząłeś już używać klienta poczty, kliknij i wszystkie emaile albo ich kopie będą pobierane na Twój dysk twardy automatycznie.
Innym ze sposobów jest skorzystanie z czeskiego programu GMail Backup (Windows, Linux). Konfiguracja polega na wpisaniu loginu, hasła, katalogu docelowego (możesz też podać ścieżkę do dysku zewnętrznego) oraz podaniu przedziału czasowego.
Kalendarz Google
Dokumenty Google
Teraz wystarczy kliknąć Pobierz i wyeksportować wszystkie pliki na dysk lokalny: