• Kontakt
Wyszukiwanie
22 maja 2022
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Forgot your password? Get help
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.
LIFEHACKER polski blog o lifehacking. Lifehacki, produktywność, efektywność, zarządzanie czasem, time management, facebook, optymalizacja, scrum, agile, kanban, wydajność, pamięć LIFEHACKER — usprawnij swoje życie
LIFEHACKER polski blog o lifehacking. Lifehacki, produktywność, efektywność, zarządzanie czasem, time management, facebook, optymalizacja, scrum, agile, kanban, wydajność, pamięć LIFEHACKER polski blog o lifehacking. Lifehacki, produktywność, efektywność, zarządzanie czasem, time management, facebook, optymalizacja, scrum, agile, kanban, wydajność, pamięć
  • Kontakt
Strona główna Biznes Jak stworzyć unikatowe logo? Poradnik dla przedsiębiorców.
  • Biznes
  • Infografika
  • Lifedesign
  • Komunikacja
  • Lifehack
  • Porady
  • Produktywność
  • Praca

Jak stworzyć unikatowe logo? Poradnik dla przedsiębiorców.

Przez
Dominika Hałgas
-
12 sierpnia 2019
0
648
Aby stworzyć unikatowe logo, należy trzymać się pewnych zasad.
Projektowanie symbolu godnie reprezentującego firmę jest prawdziwym wyzwaniem.

 

Myślisz o tym, aby stworzyć unikatowe logo, które byłoby znakiem rozpoznawalnym firmy? Być może dopiero zaczynasz przygodę z prowadzeniem własnego biznesu albo zwyczajnie chcesz wprowadzić zmiany w już istniejącej firmie. Jedno jest pewne, dobrze zaprojektowane logo będzie wizytówką przedsiębiorstwa na lata. Wiem, że samo jego stworzenie może wydawać się trudne i zniechęcać już na samym początku. Niemniej jednak jest ono podstawą dobrej marki biznesowej, czy nawet osobistej. Własny znak rozpoznawczy wyjaśnia również, kim jesteś i czym się zajmujesz. Dlatego też warto poświęcić mu trochę czasu.

Zapoznaj się z poniższymi wytycznymi, aby stworzyć wyjątkowy symbol swojej firmy.

Jak zaprojektować unikatowe logo.
Tworzenie odpowiedniego znaku firmowego to element kreowania pozytywnego wizerunku.

Zasada 1. Określ profil swojej firmy, by stworzyć unikatowe logo.

W pierwszej kolejności zapytaj, w czym specjalizuje się Twoje przedsiębiorstwo? Po drugie, kim są odbiorcy produktów lub usług? Po trzecie, jakie są ich potrzeby? Co więcej, jaką masz opinię wśród klientów i pracowników? Wreszcie, jakie trendy panują w sektorze, do którego należysz? Są to ważne kwestie, które należy uwzględnić przy budowaniu świadomości marki. Głównym celem jest tutaj przedstawienie własnej misji, wyznawanych wartości, jakości oferowanych produktów lub usług czy poziomu własnego biznesu. Należy to wszystko ująć graficznie, by klienci mogli dostrzec te aspekty w jednym symbolu. Przemyśl dokładnie, co chcesz zakomunikować odbiorcom i dostosuj do tego elementy całego projektu. Każdy z nich musi wywoływać skojarzenia poznawcze i zawierać czysto psychologiczne komponenty, odpowiadające na oczekiwania klientów.

Zasada 2. Barwy a unikatowe logo.

Czarno-białe znaki firmowe kojarzą się z prostotą, czystością, elegancją i finezją. Wystarczy spojrzeć na symbole takich potęg jak Nike, Disney czy Adidas. Wszyscy doskonale je znamy; patrzymy na logo, i wiemy, do kogo należy. Monochromatyczne odcienie przydają się także do celów prasowych lub marketingowych. Pamiętaj jednak o kontekście kulturowym. W niektórych państwach kolor czarny jest symbolem śmierci, a w krajach azjatyckich tego typu kwestie symbolizuje kolor biały. Chłodne odcienie niebieskiego lub zielonego także sprawdzają się, jeżeli chodzi o tworzenie logo. Niebieski to profesjonalizm i zwycięstwo. Zielony to dobrobyt i okazałość. Połączenie tych dwóch odcieni to symbol przyrody i bezpieczeństwa. Ciepłe kolory typu czerwonego, pomarańczowego albo żółtego dobrze komponują się z czarnym. Reprezentują one energię, żywiołowość i świetnie przyciągają uwagę. Ponadto pobudzają apetyt, dlatego tak często stosowane są w gastronomii.

Zasada 3. Unikatowe logo nie może obejść się bez inspiracji

Jest to dość trudna część całego projektu. Jeśli więc nie masz pomysłu na ciekawy symbol swojej firmy, porozmawiaj z ludźmi zaangażowanymi w tę działalność. Zorganizuj spotkanie, na którym zbierzesz wszystkie pomysły, nawet te z pozoru mało trafione. Spróbuj opisać swoją firmę i jak ma być ona postrzegana przez nabywców. Wczuj się w klientów i ich potrzeby. Podczas burzy mózgów możesz odkryć coś naprawdę genialnego. Niech wezmą w niej udział pracownicy poszczególnych działów, wspólnicy, przyjaciele lub nawet członkowie rodziny. Każda z tych osób wprowadzi swoją jakże cenną wizję i pomoże rozwiązać problem z własnego punktu widzenia. Sprawdź, jakimi symbolami dysponuje konkurencja. Nie chodzi o kopiowanie czyichś pomysłów, gdyż wiele przedsiębiorstw zastrzega sobie własne znaki firmowe. Czy w tej konkretnej branży liczy się prostota, jaka kolorystyka jest najczęściej stosowana?

Zasada 4. Figury geometryczne pomagają stworzyć unikatowe logo

Do najbardziej popularnych kształtów, zawartych w znakach firmowych należą kwadraty. Nic dziwnego! Dają one odbiorcom poczucie stałości, harmonii, skuteczności oraz profesjonalizmu. Z kolei trójkąty są często odbierane jako symbol męskości, siły, szybkości. Są one również doskonałymi wskaźnikami ruchu i kierunku. Niejednokrotnie trójpunktowe kształty zastępują litery „A” oraz „V”. W zależności od tego, w jakiej pozycji są one prezentowane, można osiągnąć różne efekty natury psychologicznej. Gdy trójkąt osadzony jest na swojej podstawie, wtedy symbolizuje metamorfozę i podniecenie. Przestawienie go w zupełnie odwrotnym kierunku, czyli punktem do dołu, może sprawiać wrażenie braku stabilności. W przypadku okręgów jest zupełnie inaczej. Co więcej, koło związane jest z kobiecością, spokojem, bezpieczeństwem, opieką, wspólnotą, pomocą i uczuciem. Na dodatek, w dawnych czasach okrąg był kojarzony z czasem i jego bezkresnością.

Zasada 5. Wybierz odpowiedni styl, by otrzymać naprawdę unikatowe logo

Zastanów się również nad designem. Masz już profil firmy, udało się odnaleźć inspirację, zatem do dzieła! Na tym etapie należy uwzględnić wszystkie komponenty, z jakich będzie składać się ten nowy symbol. Niezwykle ważny jest także styl, a zwłaszcza dopasowanie go do własnej marki, gdyż nie ma tutaj żadnego sprawdzonego szablonu. Klasyka zawsze będzie na topie. Zadziwia prostotą, wyszukaniem, stabilizacją. Informuje również o niezawodności i tradycji. Vintage i retro to odwołanie do wspomnień z przeszłości. Zapewnia klientów o niezawodności i szacunku dla historii. Nowoczesność stawia na minimalizm i nie bez powodu. Styl ten reprezentuje świeżość i innowacyjność; jest bogaty w białe odznaczenia i proste linie. Takie minimalistyczne logo stanowi o znajomości aktualnie panujących trendów. Ekstrawagancki styl jest popularny wśród młodych odbiorców, zawiera wiele kolorów, ilustracji, symbolizując dobrą atmosferę.

Zasada 6. Unikatowe logo to kwestia gustu

Pozostaje do ustalenia jeszcze rodzaj logo. Najlepiej, by nawiązywał on do nazwy i charakteru firmy. Litery świetnie się sprawdzają, gdy nazwa przedsiębiorstwa czy osoby jest bardzo długa i trudna do przyswojenia. Logotypy to sposób na przekształcenie nazwy firmy w logo. Obrazy ikonograficzne to wizualna metoda przedstawiania marki. Ważne jest, aby te znaki graficzne były ściśle związane z przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej. Abstrakcyjne logo nie tyle wiąże się z określoną marką, ile wprowadza do jej wizerunku nowe elementy, tworząc wyjątkowość w oczach klientów. Postacie z kreskówek nadają znakom firmowym charakteru, komunikując światu, że dana firma jest przyjazna i odpowiada rodzinnym potrzebom. Łączenie symboli z wyrazami polega na umieszczaniu nazwy obok znaku graficznego lub na całkowitym jej zespoleniu z obrazem. Podobną funkcję pełnią emblematy, zawierające słowa i symbole bądź ikony.

Jak widać, pracy przy tworzeniu unikatowego logo masz naprawdę dużo. Jest tyle elementów, które należy brać pod uwagę, by zapewnić sobie rozpoznawalność na rynku. Oby te powyższe wskazówki pomogły każdemu, kto pragnie zaprojektować bezkonkurencyjny symbol własnej firmy.

 

  • TAGI
  • dobre logo
  • jak się wyróżnić na tle konkurencji
  • jak zrobić unikatowe logo
  • rozpoznawalność firmy
  • skuteczne logo
  • symbol firmy
  • wizerunek firmy
  • wyjątkowe logo
  • zasady tworzenia znaku firmowego
Poprzedni artykułCo ciekawego potrafi ludzki mózg? 10 faktów, które musisz poznać!
Następny artykułCzego należy unikać w trakcie upałów?
Dominika Hałgas
http://lifehacking.pl
Rola matki, która czasem staje się dla mnie sztuką przetrwania jest zarazem niekonwencjonalnym źródłem energii, szczęścia i motywacji, stając się jedną z trzech najważniejszych wartości w moim życiu. Kolejna wartość, którą jest chęć nauki i doskonalenia kompetencji językowych sprawiają, że nawet przyswajanie gramatyki opisowej jest przyjemne i nie skutkuje traumą. Dodając odpowiednią dawkę pracy, pozwalającej mi na realizowanie moich aspiracji i kariery zawodowej oraz sztuka pogodzenia wszystkich moich ról jednocześnie budzą we mnie przekonanie, że jestem współczesną kobietą sukcesu.

PODOBNE ARTYKUŁYWIĘCEJ OD AUTORA

Czego nie mówić kobiecie, która poroniła?

Czego nie mówić kobiecie, która poroniła?

Jak zmienić swój sposób myślenia?

Brainhacki: 10 propozycji, jak zhackować swój sposób myślenia

Co zrobić, gdy buty są za duże?

Co zrobić, gdy buty są za duże? Domowe pogotowie obuwnicze

Najnowsze aktualizacje Facebooka

Najnowsze aktualizacje Facebooka, na miarę 2019 roku!

Jak rozpoznać wypalenie zawodowe?

Chcesz wiedzieć, jak rozpoznać wypalenie zawodowe? Sprawdź, zanim będzie za późno!

Jak zachować się podczas formalnych spotkań?

Biznesowy savoir-vivre: jak zachować się podczas formalnych spotkań?

Pomysłowe ćwiczenia na schodach i ich zalety.

8 sposobów na ćwiczenia na schodach – to takie proste!

W jaki sposób koszmary senne wpływają na nasze życie?

Mrożące krew w żyłach koszmary senne i ich sekrety

Przydatne aplikacje dla nauczycieli.

Rewolucyjne aplikacje dla nauczycieli – czas na elektroniczną edukację!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ Anuluj odpowiedź

Zaloguj się, aby dodać komentarz

STARTUPY

Mamstartup jak organicznie wypromować startup na blogu Lifehacker opinie

POLECAMY: LIFEHACKI OKULAROWE

Jak wybrać odpowiednie okulary korekcyjne kodano opinie

NAJNOWSZE KOMENTARZE

  • Sandra - 8 najlepszych gier integracyjnych dla pracowników
  • ALTER-MAN - 8 sposobów na ćwiczenia na schodach – to takie proste!
  • ALTER-MAN - Brainhacki: 10 propozycji, jak zhackować swój sposób myślenia
  • ALTER-MAN - Czego nie mówić kobiecie, która poroniła?
  • ALTER-MAN - Brainhacki: 10 propozycji, jak zhackować swój sposób myślenia

REDAKCJA

Czego nie mówić kobiecie, która poroniła?

Czego nie mówić kobiecie, która poroniła?

20 września 2019
Jak zmienić swój sposób myślenia?

Brainhacki: 10 propozycji, jak zhackować swój sposób myślenia

19 września 2019
Co zrobić, gdy buty są za duże?

Co zrobić, gdy buty są za duże? Domowe pogotowie obuwnicze

16 września 2019

POPULARNE POSTY

Nigdy nie włączajcie klimatyzacji tuż po wejściu do auta!

Nigdy nie włączajcie klimatyzacji tuż po wejściu do auta!

28 lipca 2015
Słownik emoji (znaczenie emotikonek): jak korzystać z emoji i nie popełnić gafy + znaczenia w innych krajach świata

Słownik piktogramów: jak korzystać z emoji i nie popaść w niezręczną...

6 lipca 2017
33 strony, które zrobią z ciebie geniusza

33 strony, które zrobią z ciebie geniusza

14 sierpnia 2015

POPULARNE KATEGORIE

  • Porady444
  • Produktywność244
  • Lifedesign195
  • Technologie162
  • Praca157
  • Edukacja151
  • Lifehack131
  • Zdrowie120
  • Emocje99
LIFEHACKER polski blog o lifehacking. Lifehacki, produktywność, efektywność, zarządzanie czasem, time management, facebook, optymalizacja, scrum, agile, kanban, wydajność, pamięć
O NAS
Lifehacker to człowiek nastawiony na ciągły rozwój. Podnosi własną produktywność wykorzystując najnowsze technologie i aplikacje, zdobycze nauki, GTD (Getting Things Done), przydatne strony WWW. Żyjemy wraz z czytelnikami takimi tematami, jak lifehacking, lifehacki, edukacja, efektywność, rozwój osobisty, zdrowie, sport, zarządzanie czasem, time management, facebook, optymalizacja, Scrum, Agile, Kanban, wydajność, pamięć i inne.
PODĄŻAJ ZA NAMI
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
© LIFEHACKER 2010 - 2016