Często człowiek zauważa, że zamiast robić to, na co ma ochotę, zmierza z całą litanią rzeczy, które musi zrobić. Zanim zorientujemy się, że zadanie jest czasochłonne, zaczynamy nad nim pracować, patrząc bezradnie, jak przerzuca się na weekend.
Nie jesteśmy w stanie fizycznie wydłużyć dnia, ale chłopaki tworzący program Write do zarządzania projektami dzielą się poradami jak być bardziej produktywnym w pracy i znaleźć trochę czasu dla siebie.
Wprowadzenie małych zmian do sposobu pracy pomaga zwiększyć produktywność i więcej załatwić. Zarobimy więcej pieniędzy w tym samym czasie, zostanie też więcej czasu na rodzinę i kumpli.
35% amerykańskich pracowników regularnie pracuje w weekendy
z kolei 43% w ogóle nie bierze urlopów
– Błyskawicznie rozprawiaj się z małymi zadaniami
2 minuty: jeśli zadanie da się wykonać w mniej niż 2 minuty, nie zostawiaj go na później
– Zwalczaj rozpraszacze: filtruj nieistotne sprawy
55 min.: tyle czasu spędza na Facebooku przeciętny Amerykanin. Zajmij się tym w wolnym czasie
– Ustal priorytety: co jest najważniejsze z najważniejszego
80% dnia marnuje się na nieistotne sprawy. Skup się na tym co ważne i odbierz nagrodę.
– Zamiast terminów wyznacz czas, który możesz przeznaczyć na zadania
Przeważnie wykonanie zadania zajmuje 2x więcej czasu niż zakładaliśmy. Uwzględnij to w swoim harmonogramie.
– Skup się na wykonywaniu tylko jednej rzeczy w tym samym czasie.
Przeciętna osoba co 8 minut napotyka jakiś rozpraszacz. Nie daj się!
– Nie obciążaj siebie zbytnio zadaniami. Deleguj je.
100 minut: tyle zaoszczędzisz w ciągu tygodnia, jeżeli delegujesz zadanie regularnie zabierające ci 20 minut dziennie.
– Zorganizuj się: zacznij używać systemu planowania, zamiast trzymać wszystko w głowie.
30% pracowników nie używa listy „to do”. Czy jesteś jednym wśród nich?
[via Infographics Central]