Dozwolone przekąski: co jeść przed snem i późno w nocy, jeżeli musimy

3
5480
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
Zdrowe przekąski: co wybrać do jedzenia, jeżeli musimy coś przegryźć późną nocą

Kiedy przeskakujemy pomiędzy kolejnym odcinkiem Gry o Tron a programem Kuby Wojewódzkiego, dość często czujemy głód i zaglądamy do lodówki za czymś do jedzenia. Bardzo trudno jest się wtedy opanować i z reguły kończy się na zjedzeniu lodów bądź kawałka pizzy i rosnącej oponce na naszym brzuchu. Skoro już podjadamy, warto robić to z głową i jeść zdrowe, niskokaloryczne przekąski.

Nocne podjadanie zdarza się prawie każdemu z nas, szczególnie, jeżeli do późna oglądamy telewizję bądź surfujemy po Internecie. Skoro już tak się dzieje, warto mieć w zanadrzu zdrowe przekąski, nawet jeżeli ich przygotowanie będzie wymagało nieco więcej czasu, niż zabranie kawałka pizzy z lodówki. Zaspokoimy swój głód, a przy tym będziemy mieli satysfakcję, że odżywiamy się rozsądnie i nie katujemy swojego organizmu nadmierną ilością kalorii. A więc co jeść przed snem i późno w nocy, jeśli mały głód jest silniejszy od nas? Poniżej kilka propozycji zdrowych przekąsek, na które możemy sobie pozwolić nawet o bardzo późnej porze.

  1. Ciasteczka z ciecierzycy – przygotuj szklankę obranej ze skórki ciecierzycy, 1/3 szklanki naturalnego masła orzechowego, półtorej łyżki ekstraktu z wanilii, dwie łyżki nektaru z agawy i kawałki gorzkiej czekolady. Wymieszaj to w blenderze, a na końcu posyp kawałkami czekolady. To słodka i zdrowa, niskokaloryczna przekąska, która zaspokoi nasz głód i pozwoli zastąpić zwykłe ciasteczka.
  2. Kanapeczki z masłem jabłkowym – masło orzechowe, mimo że jest bogate w potrzebne nam tłuszcze, jest także wysoko kaloryczne. Dlatego lepiej zastąpić je masłem jabłkowym, które możemy łatwo przygotować, miksując wydrylowane i obrane ze skórki jabłka z migdałami. Nie należy jednak miksować zbyt długo, żeby masło miało nieco gęstszą konsystencję. Warto również użyć do kanapeczek niskokalorycznego pieczywa albo sucharków.
  3. Tost z serem i warzywami – niby to bardzo popularna przekąska, ale może mieć wiele odmian. Przede wszystkim trzeba pomyśleć o wieloziarnistym, bądź ciemnym pieczywie, które zastąpi regularny chleb tostowy. Również rodzaj sera ma tutaj duże znaczenie, bo większość gatunków jest tłustych i kalorycznych. Należy wybrać więc taki, który tych kalorii ma jak najmniej. Nie można też na tym poprzestać, warto dodać do tosta różnego rodzaju warzyw, które dodadzą nie tylko smaku, ale i witamin.
  4. Truskawki z musem z wegańskiej czekolady – połączenie owoców z czekoladą brzmi zachęcająco i w istocie jest niezwykle smaczne. Niestety zwyczajna czekolada jest bardzo kaloryczna i bogata w cukry. Możemy zastąpić ją jednak wegańską czekoladą, która jest znacznie zdrowsza. Jeżeli przygotujemy z niej mus, którym następnie ozdobimy truskawki, otrzymamy znakomitą, a przy tym nietuczącą przekąskę. Pięć takich zdobionych truskawek to zaledwie 87 kalorii.

    (Zdjęcie: Sammy JayJay/flickr.com)
  5. Deser z truskawek, bananów i jogurtu – taki deser świetnie zastępuje słodycze, a przy tym jest nieporównywalnie zdrowszy. Potrzebujemy do niego połowę banana, mały jogurt grecki i osiem truskawek. Najpierw rozgniatamy banana widelcem i mieszamy go z jogurtem, tworząc coś na kształt nadzienia, które następnie dodajemy do truskawek, uprzednio wydrążonych nożem. Całość ozdabiamy kawałkami migdałów.
  6. Pizza z komosy ryżowej – pizza jest jedną z najbardziej zgubnych przekąsek, na jakie pozwalamy sobie nocą bądź późnym wieczorem. Możemy ją łatwo zastąpić polentą z komosy ryżowej, z dodatkiem sera, pomidorów i świeżej bazylii. Cienko krojone placki przyozdobione świeżymi warzywami są zdrowe, chrupiące i pozwalają nam poczuć prawdziwy smak lata.
  7. Lody jogurtowe z nasionami chia – lody to kolejna z rzeczy, przez którą nasza waga idzie w górę. Możemy jednak przygotować sobie własne lody, dużo mniej kaloryczne, a równie smaczne. Będziemy potrzebować winogron, jogurtu oraz nasion chia. Najpierw nabijamy winogrona na wykałaczkę, następnie moczymy je w jogurcie tak, by opleść je do połowy. Kiedy już to się stanie staramy się oblepić je nasionami chia. Jak już nam się to uda, ustawiamy je wszystkie na kawałku papieru i wstawiamy na 90 minut do zamrażarki, a po upływie tego czasu możemy delektować się naturalnie przygotowanymi lodami.
  8. Frytki ze słodkich ziemniaków – kto nie lubi frytek? Chyba każdy od czasu do czasu podjada frytki, często traktując je, jako dodatek do obiadu. Również i one mają swój zdrowszy odpowiednik, a mianowicie frytki ze słodkich ziemniaków, które są bogate w witaminy A i C, potas, wapń i żelazo. Możemy je do smaku doprawić papryką, pieprzem i cynamonem a smażyć w oliwie z oliwek.
  9. Koktajl z bananów i truskawek – coś, co może odciągnąć nas od mlecznych shake’ów, które są bardzo kaloryczne. Do sporządzenia takiego koktajlu potrzebne będą trzy duże banany, pół szklanki mleczka waniliowego (może być też zwykłe) oraz osiem truskawek, rozciętych na dwie części. Banany obieramy ze skórki, kroimy na małe kawałeczki i zamrażamy. Następnie za pomocą blendera mieszamy je z mlekiem, aż otrzymamy jednolitą konsystencję. Wtedy dodajemy truskawki i również mieszamy je za pomocą blendera, po kilku minutach otrzymując pyszny i zdrowy koktajl.
  10. Sok z selera i cytrusów – soki owocowe dostępne w sklepach zawierają niestety sporą ilość cukrów, które w nadmiarze wcale nie służą naszemu organizmowi. Możemy jednak zastąpić je bardzo zdrowym sokiem z organicznych owoców i selera. Sam seler zawiera w sobie sporo olejków, dzięki którym nasz układ nerwowy może się uspokoić, a także magnez, mający dobry wpływ na nasze mięśnie. Do tego dodajemy pół pęka organicznej rzeżuchy, bogatej w wapń, dwie organiczne pomarańczę i pół organicznej cytryny, czyli owoców bogatych w inozytol, pozwalający nam opanować stres, a także pół główki organicznej rzymskiej sałaty. To wszystko wrzucamy do sokowirówki i otrzymujemy sok, zdatny do picia przez trzy dni.

Na co jeszcze możemy sobie pozwolić?

Oprócz tego rodzaju przekąsek niezłym rozwiązaniem są też beztłuszczowe jogurty, białe mięso, szczególnie indyk, twarożek, razowe pieczywo oraz oczywiście warzywa. Potrawy zawierające te składniki są z reguły niskokaloryczne i zdrowe. Dla przykładu kanapka z razowego pieczywa z warzywami i białym mięsem nasyci nasz apetyt, a przy okazji nie wprawi nas w wyrzuty sumienia, że nasze nocne obżarstwo ma zły wpływ na naszą wagę i zdrowie.

Czego powinniśmy unikać?

Przede wszystkim produktów bogatych w cukry i węglowodany, takich jak lody czy ciastka. To głównie one sprawiają, że nasza garderoba robi się dla nas za ciasna. Poza tym nie służą nam tłuste potrawy, oraz zbyt duże posiłki, przez które nasz organizm męczy się i pracuje dłużej niż zwykle. Pamiętając o tym, pomagamy sobie w utrzymaniu dobrej formy fizycznej, bezpośrednio przekładającej się na nasze samopoczucie

  • monionek

    kolejna bzdura już w punkcie pierwszym, 1/3 szklanki masła orzechowego!
    a w podsumowaniu: niskokaloryczna przekąska ;o

    • KozaNasza

      Kolega chce żreć na noc i nie przybrać ani jednego grama?

  • Radek

    Bullshit. To co sprawia, że garderoba robi się za ciasna to spożywanie większej ilości kalorii niż spalamy. Możesz w nocy zjeść nawet tabliczkę czekolady pod warunkiem, że kalorycznie wszystko się zgadza. Jasne pozostaje kwestia tego co jest zdrowe, a co nie i jak to wpłynie na ciało, ale w przypadku chudnięcia liczy się to, by spalać więcej niż się przyswaja.