Zaoszczędź do 4 h tygodniowo, jedząc więcej warzyw

5
697
Zaoszczędź do 4 h tygodniowo, jedząc więcej warzyw

Gdybyśmy mieli w domu pod ręką wszystkie wymagane składniki, jedlibyśmy znacznie więcej warzyw. Tylko skąd znaleźć na to czas?

Uwaga – przygotowanie posiłków z warzyw zwykle wymaga 280 minut tygodniowo (4 posiłki dziennie x 10 min. na krojenie warzyw i posprzątanie stołu).

Dzisiaj jest niedziela i robiąc to „hurtowo” na cały tydzień, będziemy potrzebowali zaledwie 40 minut. Oszczędność czasu – 4 godziny!

(Foto: USDAgov)

Według Four Hour Body Couple więcej czasu zajmie nam krojenie, ale na sprzątanie przeznaczymy dokładnie tyle samo czasu, co robiąc małą sałatkę.

Sekret tkwi w tym, że robimy jedną rzecz naraz, ale „ogarniamy” dużą ilość warzyw, stąd cały proces trwa szybciej. Otwieranie i zamykanie lodówki, mycie naczyń i wkładanie warzyw do różnych pojemników zabiera mniej czasu.
Włącz nawet swój ulubiony serial i czas zleci bajecznie szybko.

Jedyne, co będziesz musiał robić w ciągu tygodnia to tylko wybierać smaczne i zdrowe składniki, które najlepiej pasują do twojego posiłku. Wyciągniesz wtedy z lodówki odpowiedni pojemnik z pokrojonymi warzywami i gotowe.

Plasterek pomidora i cebuli oznacza nie tylko dodanie znakomitego smaku twojej jajecznicy lub kanapce, ale też dietę, którą od dawna polecają lekarze.

UPD. (1.07.12): Zamiast wkładać do lodówki, można przechowywać te pokrojone warzywa w zamrażarce. 12-15 h przed planowanym posiłkiem przekładamy pojemnik z zamrażarki do lodówki – dzięki temu warzywa: a). będą smaczne i chrupiące, b). wytrzymają upały i się nie zepsują.