Twitter dla biznesu: jak powinny wyglądać profesjonalne tweety

0
642
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter

Od tworzenia wizerunku marki przez CRM do sprzedaży bezpośredniej, Twitter oferuje organizacjom prosty sposób na dotarcie do zaangażowanych obserwatorów. Dostępny w ponad 20 językach i używany przez ponad 500 milionów użytkowników, jest doskonałym narzędziem, łączącym organizacje z klientami na żywo. Za pomocą jednego tweeta miliony ludzi dowiaduje się lub wyraża poparcie dla pozytywnych inicjatyw, które w innym przypadku mogłyby przejść bez echa.

Przeważnie użytkownik poświęca ułamek sekundy na wyrażenie swojego zainteresowania treścią opublikowaną w naszym kanale na Twitterze. Jak zrobić, by nie tylko go zainteresować, ale i zatrzymać? Blog firmowy firmy SalesForce przygotował szczegółowy plan działań.

Twitter dla biznesu - jak powinny wyglądać profesjonalne tweety

Utwórz tweeta

Pyszna treść, którą chcemy podzielić się ze swoimi obserwatorami na Twitterze: zaproszenia do udziału w różnych wydarzeniach (spotkaniach, webinarach, konkursach), wideo, artykuły.

Planuj publikacje zawczasu i regularnie aktualizuj swój kanał.

Myśl mobilnie

Przede wszystkim należy upewnić się, że odsyłacze do artykułów są zoptymalizowane do mobilnego przeglądania.

Dołącz obrazek

Obrazki zwiększają zaintereswanie treścią, dlatego dobrze jest dodać z dysku twardego lub Internetu odpowiednią grafikę. Można też przesłać zdjęcie z programu Instagram. Jeśli nie chcemy, aby nasze grafiki utonęły w gąszczu innych treści, należy pamiętać, by wybierać naprawdę wyjątkowe.

Zagnieżdżone media

Można dodać treści multimedialne. Wystarczy opublikować linka do najpopularniejszych serwisów wideo, takich jak YouTube, Flickr lub Slideshare, a Twitter zajmie się resztą. Tak wygląda zagnieżdżony film w tweecie:

Imię @użytkownika

Twoja wiadomość może zawierać wezwanie do działania lub wzmiankę @danej osoby.

140 znaków

Maksymalna długość tweeta to 140 znaków. Spróbuj skrócić podstawową treść wiadomości do 50 znaków tak, by zostało wystarczająco dużo miejsca na #hashtagi (etykiety), @wzmianki oraz komentarze. Używaj skracaczy linków, takich jak Bit.ly, Goo.gl lub ow.ly.

Zwracaj się do @ludzi

Angażuj ludzi w rozmowę, umieszczając w tweecie nicka danej osoby poprzedzonego małpą („@”). Tweety rozpoczynające się od „@” oznaczają odpowiedź na jakiegoś tweeta danej osoby (są widoczne tylko obu stron oraz ich obserwujących). Aby tego uniknąć, wystarczy postawić kropkę przed „małpą”.

Pozostawaj zaangażowany

Odpowiadaj na tweety i mierz swój sukces na podstawie ilości odpowiedzi, przesłanych dalej tweetów oraz tweetów dodanych do ulubionych. Aby dodatkowo wzmocnić przekaz i zwiększyć zaangażowanie, używaj etykiet (hashtagów) poprzedzonych symbolem „#”.

Warto pamiętać, że czasem ludzie nie obserwują naszego kanału, ale uważnie czytają wszystkie wiadomości o danym hashtagu. Przykładowo Lifehacker używa hashtagu #pl_lh, by filtrować lifehacki i przydatne porady w języku polskim.

Buduj zaangażowanie

W celu zwiększenia „siły rażenia” tweeta, możesz zasponsorować danego tweeta dzięki funkcji Promoted Tweet. Bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli Twoja firma chce wypromować ważne wydarzenie, nowy produkt lub usługę.

[Blog SalesForce]