Reklama kontekstowa jako sposób na znalezienie dobrze płatnej pracy

1
1 414 views
LIFEHACKER - sprawdzanie pisowniWidzisz błąd? Zaznacz go i naciśnij CTRL+Enter
Reklama kontekstowa jako sposób na znalezienie dobrze płatnej pracy - Lifehacker

krócej niż minuta

Ubiegając się o stanowisko w dobrze prosperującej firmie, z pewnością będziesz rywalizować z osobami o równie wysokich kwalifikacjach. Ktoś liczy na znajomości, ktoś na przysłowiowy fuks albo eksperymentuje, wysyłając CV wideo. Alec Brownstein mieszka w USA, czyli pierwsze 2 opcje odpadały, zaś CV wideo też już raczej nie robi na nikim wrażenia. Dlatego poszedł o krok dalej i aby wyróżnić się na tle innych, wykorzystał reklamę kontekstową Google AdWords.

 

Dla przypomnienia: Google AdWords to system reklamowy pozwalający na wyświetlanie reklam dostosowanych do szukanych przez użytkownika słów kluczowych.

Pamiętając o tym, że dyrektorzy wielu firm monitorują Internet pod kątem wzmianek o nich, Brownstein użył w Google AdWords nazwisk szefów dużych przedsiębiorstw, w treści reklamy zaś napisał:

„Cześć Ian Reichental! Wyszukiwanie siebie sprawia dużo frajdy. A zatrudnienie mnie – jeszcze więcej”.

Reklama kontekstowa jako sposób na znalezienie dobrze płatnej pracy - Lifehacker

W ten sposób Alec Brownstein przyciągnął uwagę do swojego CV ze strony wielu CEO nowojorskich korporacji.

W ciągu miesiąca Brownstein otrzymał propozycję od 2 firm, w których marzył podjąć pracę. Na całą kampanię Alec przeznaczył 6$.

Należy powiedzieć parę dodatkowych słów nt. jego życiorysu.

Swoje CV Alec Brownstein zamieścił w Internecie i podzielił na 2 strony. Jeżeli ktoś przejrzał jego osiągnięcia i rzeczywiście chciałby poznać dodatkowo jego zainteresowania i wykształcenie, po prostu przejdzie na 2. stronę.

I jeszcze jedna mała rzecz – Brownstein dodał przycisk, dzięki któremu potencjalny pracodawca może skontaktować się z nim dzięki usłudze Google i ewentualnie zaproponować więcej od Iana Reichenthala.