Przestań pytać o swoją markę i zacznij w końcu coś robić

0
575
Przestań pytać o swoją markę i zacznij w końcu coś robić
Ludzie ciągle pytają, jak stworzyć własną markę; jak stać się „osobowością YouTube” bez jasnego zrozumienia tego, co do tego prowadzi. Dokładniej mówiąc –  trzeba coś wiedzieć na jakiś temat. Powszechnie panuje przekonanie, że po prostu  przychodzi się znikąd i buduje na różne sposoby swoją osobistą markę. Pozycjonowanie siebie jako eksperta jest zadaniem trudnym, ale większość ludzi nie zadaje sobie pierwszego ważnego pytania, które brzmi: eksperta w czym? Co chcesz ludziom zaoferować? W czym jesteś dobry? Co lubisz? Jaki ślad zostawisz po sobie (bo to liczy się bardziej niż pieniądze)?

Ludzie nie zgadzają z takim podejściem do sprawy. Niektórzy mówią „Spójrz na trenerów piłki nożnej”, mając na myśli to, że trenerzy nie są piłkarzami. Nie trzeba być wielkim graczem, aby zostać wybitnym trenerem. Trenerzy piłki nożnej i piłkarze posiadają całkowicie różne zestawy umiejętności (to całkowicie odrębna rozmowa), nie ma jednak trenerów piłkarskich, którzy przyszliby znikąd i w wieku dwudziestu trzech lat wygrywali mistrzostwo świata.

Więc szybka sztuczka budowania swojej marki poprzez media społecznościowe i nowoczesną technologię nie wystarczy. Po prostu nie wystarczy.

Niemożliwe jest czymś zastąpić rzetelną, ciężką pracę. Musisz zdobyć przywilej budowania „osobistej marki”, a jedynym sposobem, aby to zrobić, jest konkretne działanie.

Po spełnieniu wszystkich wspomnianych wyżej wymagań, jeśli jesteś naprawdę debeściakiem biznesu i masz już konkretny dorobek, oto kilka wskazówek, jak zareklamować swoją markę:

  1. zdecyduj, czy jesteś gotów się pokazać
  2. w pełni wykorzystaj potencjał, jaki ma marketing e-mailowy
  3. stwórz materiał wideo (we właściwy sposób)
  4. tak naprawdę to, stwórz tak dużo materiału, jak tylko się da
  5. nigdy nie automatyzuj swojej pracy
  6. zawsze dostosowuj materiał do medium
  7. śpiesz się

Tak, jest tego dużo, ale trzeba się do tego przyzwyczaić. Gdy tylko staniesz się marką, pracy nie będzie końca. I jeśli naprawdę kochasz i szanujesz to, co tworzysz, będzie to najlepsza decyzja, jaką kiedykolwiek podejmiesz.

Masz pomysł, jesteś kreatywny, a może posiadasz wyjątkowe hobby? Jeżeli chcesz się dzielić swoją pasją z innymi to już coś. Jest to podstawa do zbudowania marki. Potrzebny będzie ogrom pracy. Co jeszcze? Może macie jakieś pomysły? Czekamy na wasze podpowiedzi.

 

Zdjęcie:University of Salford Press Office/Flickr

Zobacz również:
Jak NIE robić wielu rzeczy naraz – pracuj łatwiej i rozsądniej
Jak być skutecznym pracownikiem?
20 pytań sprawdzających, czy jesteś pracoholikiem
Jak rekruterzy oglądają nasze CV
Wypalenie zawodowe? 9 sposobów na to, jak go uniknąć