Porady SEO – jak wykorzystać Twittera do poprawy pozycji strony w wyszukiwarce

0
488
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
Porady SEO - jak wykorzystać Twittera do poprawy pozycji strony w wyszukiwarce

Korzystanie z Twittera przynosi wiele korzyści. Może się on stać idealnym uzupełnieniem Twojej strony WWW, dzięki czemu poprawisz jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania (ang. SERP – Search Engine Results Page), co z kolei sprawi, że będzie miała więcej odsłon.

Jak możesz wykorzystać Twittera w pozycjonowaniu? Oto pięć porad, które pomogą ci na początku przygody z SEO:

  1. Dobrze zastanów się nad nazwą profilu:

Najważniejszym elementem twojego konta na Twitterze jest jego nazwa. Pojawia się ona w tagach, zarówno na stronie profilu, jak i tweetów. Google wyświetli ją w linkach do Twojego profilu, zatem to dzięki nazwie, łatwo będzie cię znaleźć w sieci.

Właśnie dlatego nazwa musi dobrze cię opisywać, być słowem kluczowym oraz zachęcać do odwiedzenia Twojego Twittera.

Warto wspomnieć, iż nazwa na Twitterze wcale nie musi być Twoim imieniem i nazwiskiem, tak jak ma to miejsce na Facebooku. Może to być całkowicie dowolna fraza, o ile nie przekroczy limitu 20 znaków, który został ustanowiony przez twórców Twittera.

 

  1. Efektywnie wykorzystaj nazwę użytkownika:

Podobnie jak w przypadku nazwy profilu na Twitterze, nazwa użytkownika jest kluczowym elementem, który zostanie wyświetlony w tytule twojego Twittera oraz, w niektórych przypadkach również na tweetach. Nazwa użytkownika może być dowolna, ale musi mieć najwyżej 15 znaków.

Mądrze je wykorzystaj. Stwórz nazwę użytkownika, która będzie łatwa do zapamiętania i przyciągnie uwagę osoby wyszukującej konkretne słowa kluczowe. Przy tak małej ilości znaków może wydawać się to nie do wykonania, jednak wystarczy sprawdzić w Google, które słowa kluczowe związane z twoją działalnością mają najwyższą pozycję, a będziesz miał gotowy przepis na twitterowy sukces.

 

  1. Poświęć czas na stronę „O mnie”:

Bez względu na to, czy używasz Twittera do celów biznesowych, czy też nie, spójrz na swoją stronę „O mnie” i zastanów się, czy ktokolwiek chciałby obserwować Twój profil po przeczytaniu informacji o Tobie. Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, to czy ta osoba jest dla ciebie kimś wartościowym?

Twój profil nie będzie obserwowany przez interesujące cię osoby, jeżeli nie będą one wiedziały, kim jesteś. A nie poznają cię, jeżeli zwięźle się im nie przedstawisz. Pomoże ci w tym unikalna i atrakcyjna strona „O mnie” na Twitterze, dlatego warto nad nią popracować.

Oto kilka wskazówek czego nie należy robić:

Nie wklejaj informacji z innych źródeł, które mają objętość większą niż 160 znaków. Urwane w połowie teksty wyglądają niechlujnie i nieprofesjonalnie, a do tego są irytujące.

Nie pisz o rzeczach, które nie są z Tobą w żaden sposób związane.

Nie rzucaj wyzwań. „Obserwuj mój profil, o ile masz na to odwagę”. Hmm, chyba jednak podziękuję.

Nie zostawiaj strony „O mnie” pustej. Chyba nie trzeba wyjaśniać dlaczego.

Nie używaj wytartych sloganów i żargonu. Brzmią sztucznie i nieszczerze, a ludzie mogą pomyśleć, że jesteś zwykłym spamerem.

Nie mieszaj różnych języków, jeżeli Twoi czytelnicy się nimi nie posługują. Obserwowanie osób o angielskiej nazwie użytkownika, które tweetują w innym języku jest już wystarczająco wkurzające!

 

  1. Bądź sprytny – linkuj z klasą:

Aby wyszukiwarka zauważyła twój profil na Twitterze, musi on mieć to samo, co inne strony WWW, czyli mnóstwo linków. Wrzucaj odnośniki do swojego profilu wszędzie, gdzie tylko się da. Nie zapomnij przy tym, aby dobrze dobrać słowa kluczowe w anchor textach.

Jak to działa? Mimo że profil jest ściśle związany z twoją stroną internetową, to używa on innej domeny. Linki z twojej strony sprawiają, że staje się on bardziej godny zaufania. Oznacza to, że takie odnośniki są bardzo cenne.

Możesz iść za ciosem i zachęcić innych do tego, aby linkowali twój profil na Twitterze, np. poprzez dodawanie odnośnika w podpisie pod komentarzami, gdy odwiedzasz czyjeś blogi. Dzięki temu twój profil będzie lepiej widoczny dla wyszukiwarek internetowych.

 

  1. Tweetuj na temat:

To oczywiste, że każdy lubi pobawić się swoim kontem na Twiterze i od czasu do czasu potweetować na różne tematy, ale staraj się jednak regularnie publikować wiadomości związane z tematem twojej działalności, które będą naszpikowane słowami kluczowymi.

Nie zapominaj, że twój profil na Twitterze jest postrzegany przez Google tak samo, jak każda inna strona internetowa, która ma nagłówek, treść oraz linki. Tak samo, jak w przypadku stron WWW, twój profil będzie miał lepszą pozycję w wynikach wyszukiwarki, jeżeli teksty na nim publikowane będą zawierały mnóstwo słów kluczowych. Tweety na interesujące cię tematy pozwolą na umieszczenie wielu słów kluczowych, zatem dasz wyszukiwarce Google dokładnie to, czego potrzebuje, aby móc umieścić twój profil wyżej w rankingu stron niż profile mniej skupione na konkretnym temacie.

Mamy nadzieję, że zaciekawiły was dzisiejsze porady! A jeśli macie podobne wskazówki podzielcie się z nami w komentarzach! Czekamy.

 

Zdjęcie:Esther Vargas/Flickr

Zobacz również:
Bot Uber na Twitterze wie, jak obliczyć trasę na mapie
Jak zdalnie strerować swoim komputerem za pomocą Twittera
Twitter: Jak subskrybować określony hashtag w czytniku RSS
101 tweetów o tym, jak używać Twittera
Wideo: Jak zrobić z papieru niebieskiego kanarka z Twittera