Nozbe Mobilny – „on-the-go”

0
718
nozbe-iphone-ipad

Nozbe jest narzędziem do zarządzania czasem i zadaniami mocno zainspirowanym przez system Davida Allena GTD (Getting Things Done) i na początku powstał tylko jako aplikacja webowa, czyli dostępna przez przeglądarkę internetową na komputerze. 

Obecnie Nozbe dostępny jest jako aplikacja natywna na Androidzie, iPhone i iPad… oraz ma dwie wersje webowe zoptymalizowane dla przeglądarek mobilnych WWW. A wszystko zaczęło się jeszcze przed wejściem iPhone na rynek…

Już w pół roku po wystartowaniu Nozbe, latem 2007, zrozumieliśmy, że coraz więcej telefonów komórkowych ma przeglądarki internetowe i użytkownicy muszą mieć szybki dostęp do swoich zadań i projektów „w drodze”.

Dlatego w czerwcu 2007 zaczęliśmy od bardzo „ograniczonej” wersji, za to działającej także na starych telefonach: Nozbe.mobi – ta wersja przede wszystkim pomaga użytkownikom szybko zobaczyć co mają do zrobienia i „odhaczyć” co zostało zrobione.

Wraz z wejściem iPhone’a zrobiliśmy iNozbe.com – czyli dużo bardziej „interaktywną” i sprawniej działającą wersję webową, którą obecnie wykorzystują nie tylko właściciele słuchawek od Apple, ale także Blackberry, Android i Windows mobile.nozbe-iphone-gtd-blog

Obecnie intensywnie pracujemy nad udoskonaleniem tej wersji i wkrótce będzie ona miała praktycznie te same funkcjonalności co pełna wersja webowa.

Jednak wersja webowa to nie to samo co wersja natywna, dlatego wraz z firmą Macoscope na iPhone i iPad stworzyliśmy działające w pełni „offline” (bez łącza intenetowego) aplikacje, które wykorzystują możliwości obu tych urządzeń. Te aplikacje są płatne (gdyż robione są przez zewnętrzną firmę) ale po ich wykupieniu można uzyskać za darmo dostęp do konta Nozbe na pierwszy miesiąc.

nozbe-iphone-ipad

Aby osiągnąć w pełni zsynchronizowane środowisko pracy, w tym roku wypuściliśmy już naszego autorstwa aplikację na Androida, która jest darmowa i synchronizuje się z kontem Nozbe. Działa także bez łącza internetowego i pozwala nie tylko na „odhaczanie zadań”, ale także komentowanie na zadania oraz na pełną pracę grupową. Tak samo jak aplikacje na iOS oraz aplikacja webowa.

Obecnie aplikacja na Androida jest w fazie beta, gdyż działa świetnie na najnowszych słuchawkach, ale ciągle polerujemy niedociągnięcia na nieco starszych Androidach, aby udało się każdemu sprawnie z niej korzystać.
Oficjalną premierę będzie nasza aplikacja miała we wrześniu.

Aby umożliwić użytkownikom działanie w pełni offline na każdej platformie we wrześniu oficjalnie wypuścimy wersję na Mac i Windows (obecnie dostępna jest wersja „beta”). W ten sposób każdy zapracowany użytkownik, który będzie chciał zorganizować sobie czas i projekty za pomocą Nozbe, będzie mógł to robić używając natywnych aplikacji i synchronizując je z tzw. chmurą, czyli serwerem Nozbe.com

 

Tak wyglądała ewolucja narzędzia do produktywności w stylu GTD, Nozbe – od aplikacji tylko webowej do całej rzeszy natywnych programów, które nie tylko pomagają organizować czas ale również wspomagają pracę grupową w firmach, rozdzielanie zadań oraz koordynację prac.

Nozbe Mca OS X

Zasoby:

Aplikacja na Androida (beta)
Aplikacje na iPada i iPhone’a
Aplikacje na Mac i PC (beta)
Webowa wersja dla starych telefonów
Webowa wersja dla smartphone’ów (wkrótce nowa wersja!)

Nozbe jest oficjalnym sponsorem Lifehackera.

[stextbox id=”info” caption=”O autorze” bcolor=”a6d995″]

Michael Nozbe SliwinskiMichał „Nozbe” Śliwiński (@MichaelNozbe) – przedsiębiorca.

.. Założyciel Nozbe.com – aplikacją internetową do zarządzania czasem oraz projektami,
.. redaktor czasopisma „Productive!” – publikacji poświęconej produktywności,
.. bloger oraz autor tygodniowego dwuminutowego show „Productive!”.[/stextbox]