Korzystaj z technologii usprawniających obsługę klienta i rozkręć swój biznes

0
94
Zdobycze technologii usprawniających obsługę klienta.
Jak ulepszyć obsługę klienta, by odnieść sukces i prześcignąć konkurencję?

 

Współczesny klient ma stale rosnące wymagania wobec firm dostarczających mu określone usługi czy dobra. By sprostać tym wymaganiom i prześcignąć konkurencję, przedsiębiorstwa szukają zupełnie nowych technologii usprawniających obsługę klienta. Wielokrotnie należy zmienić sam sposób powadzenia działalności, a co za tym idzie również podejście do klienta, aby odnieść sukces. W tym celu niezwykle przydatne mogą okazać się zdobycze technologii. W niniejszym artykule zasięgniesz informacji na temat nowoczesnych rozwiązań w obsłudze klienta.

Oto kilka z nich:

Internet rzeczy (IoT) jako pionier technologii umożliwiających sprawną obsługę klienta

Internet rzeczy wśród najnowszych technologii usprawniających obsługę klienta.
Internet rzeczy to
niezawodny pomocnik w prowadzeniu biznesu.

To nic innego jak szereg urządzeń podłączonych do sieci jednocześnie. Jak podaje Polski Klaster Badań i Rozwoju Internetu Rzeczy zrzeszający podmioty pracujące na rzecz IoT „internet rzeczy to przyszłościowa dziedzina rozwoju […] a obecnie na świecie jest więcej urządzeń połączonych z siecią niż mieszkańców na Ziemi. Ta liczba nadal rośnie, a według obliczeń Google’a do 2020 roku przybędzie 26 mld tego typu urządzeń”. Nic dziwnego! Narzędzia IoT wspierają przedsiębiorców w obniżaniu kosztów, zwiększaniu wydajności, zakresu działalności, angażowania klientów i zdobywania nowych rynków. Co więcej, IoT pozwala na sprawne wdrażanie kampanii marketingowych. Wiele polskich firm działa na podstawie IoT i odnosi globalne sukcesy jak spółka Cloud Your Car, oferująca technologię śledzenia ruchu i zachowań użytkowników drogi. Cloud Your Car jest autorem urządzeń GSM/GPS łączących się z aplikacją na smatfona, wyposażonych w czujniki, znajdujące się w zapalniczce samochodowej. Może warto już dziś skorzystać z potencjału IoT?

Sztuczna inteligencja należy do przodujących technologii usprawniających obsługę klienta

Sztuczna inteligencja oferuje wiele rozwiązań dla biznesu.
AI to niezawodny partner w prowadzeniu biznesu.

Sztuczna inteligencja to nie tylko domena filmów fantasy, ale już nasza rzeczywistość. Jest ona chętnie wdrażana w biznesie, ponieważ dostarcza nowych możliwości rozwoju i innowacyjności firm. Dzięki temu przedsiębiorstwa wprowadzają automatyzację procesów biznesowych i modernizują komunikację z klientami. Ponadto, AI pozwala szybciej reagować na potrzeby odbiorców, co dodatkowo buduje relację z klientami i sprzyja wizerunkowi firmy. Business Insider Polska powołuje się na przeprowadzone przez Fundację Digital Poland badania, które poświadczają ekspansję sztucznej inteligencji w polskim biznesie. W ten sposób spółka deepsense.ai wymyśliła algorytm, który zreformuje dziedzinę robotyki i branżę samochodów bezzałogowych. Sztuczna inteligencja to znakomity sojusznik sektora e-commerce. Prowadząc handel w sieci, możesz bez problemu śledzić przebieg transakcji i zachowania klientów, aby zidentyfikować ich potrzeby i dostosować do nich swoją ofertę. To się nazywa automatyzacja w procesach obsługi klienta!

Chatboty, czyli czołówka wśród technologii usprawniających obsługę klienta

Chatboty w obsłudze klienta.
Chatboty, cyfrowi asystenci klientów.

Są one ostatnio dość popularnym rozwiązaniem dla firm. Dzieje się tak z powodu dynamicznego rozwoju cyfrowego przetwarzania języka naturalnego. Ich współczesne wersje są dużo bardziej funkcjonalne, inteligentniejsze i reagują sprawniej na zapytania klientów. Dzięki zasilaniu przez wspomnianą już sztuczną inteligencję umożliwiają optymalizację obsługi klienta. Szczególnie użyteczne są dla przedsiębiorstw działających w obszarze wsparcia technicznego. Chatboty są jak wirtualni pracownicy zapewniający natychmiastową obsługę serwisową. Wdrożenie tych narzędzi nie jest skomplikowane. Posiadają one funkcje komunikatora, powiadomień SMS-owych, pomocy głosowej czy aplikacji. W Polsce działa wiele firm zajmujących się chatbotami jak na przykład K2Bots.AI. Spółka ta oferuje live chat, infolinię telefoniczną, asystenta Google, opcje wyszukiwania semantycznego i wiele więcej. Jeżeli właśnie teraz zastanawiasz się nad tym, jak usprawnić pracę infolinii, chatbot jest tym, czego potrzebujesz!

Wirtualna rzeczywistość to jedna z najnowocześniejszych technologii usprawniających obsługę klienta

Wirtualna rzeczywistość jako jedno z najnowszych rozwiązań dla biznesu.
Wirtualna rzeczywistość w obsłudze klienta.

Innowacyjne przedsiębiorstwa korzystają z tych udogodnień na potęgę. Wirtualna rzeczywistość zmienia w oczach klientów wizerunek firmy. Działa ona na podstawie tego, co odbieramy naszymi zmysłami, w pełni angażując skupienie i fantazję. VR jest w tym skuteczniejsze niż inne, dostępne na rynku możliwości. Możesz zarządzać doświadczeniami swoich klientów i sprawić, że to właśnie z Tobą będą chcieli współpracować. Do wyboru masz mnóstwo aplikacji biznesowych, takich jak The VirtualSpeech, które wpływają na rozwijanie kompetencji miękkich. Program ten wyposażony jest w funkcję umieszczania slajdów prezentacji w przestrzeni wirtualnej, realistyczne awatary, dźwięki wizualne, opcję zapisywania przemówień z możliwością ich późniejszego odtwarzania, czy nawet analizy mowy i feedback. Wirtualna rzeczywistość jest także używana w budownictwie. Wystarczy, że skorzystasz z platformy Iris VR, a klienci będą mogli obejrzeć interesujące ich pomieszczenie czy mieszkanie, zanim jeszcze w ogóle je wybudujesz. Czy może być coś atrakcyjniejszego dla konsumenta?

Big Data, czyli analiza dużych zbiorów danych to technologie usprawniające obsługę klienta na miarę XXI wieku

Big Data w biznesie.
Big Data w obsłudze klienta to przepis na sukces.

Wysyłaj swoim klientom spersonalizowane oferty i specjalne zniżki. Praca z ogromnymi zasobami nie jest łatwa, ale niezbędna do ich analizowania czy dostosowywania, tak, aby zapewnić odpowiednią jakość produktów i usług. Za pomocą takich rozwiązań możesz zbierać informacje dotyczące zachowań nabywców, po to, aby zaoferować coś wyłącznie dla nich. To zaowocuje w przyszłości rosnącymi zyskami i lojalnością klientów, ponieważ szybciej rozwiążesz problemy odbiorców. Choć głównymi użytkownikami analizy wielkich zbiorów danych są firmy informatyczne czy instytucje finansowe, to stopniowo narzędzia te przedostają się do innych sektorów. Tak jak przemysł farmaceutyczny, który interesuje się takimi technikami w celu prowadzenia badań, produkowania nowych leków czy unowocześnienia procesów zachodzących w branży. Jednym z największych dostawców produktów i usług polegających na Big Data jest IBM, oferujące przechowywanie, analizowanie i zarządzanie danymi. Dość popularnymi platformami są Informix oraz InfoSphere. Przy takich pomocnikach praca z danymi przestanie być problemem!

Rozwój technologiczny od zawsze był główną siłą napędową naszej cywilizacji. Znaczenie nowinek technicznych w życiu człowieka jest niezaprzeczalne, a w świecie biznesu to niejednokrotnie czynnik warunkujący prosperowanie na rynku. Dlatego właśnie przedsiębiorcy tak chętnie korzystają z technologii usprawniających obsługę klienta. To przekłada się na wydajność, produktywność, szybkość działań i utrzymanie przewagi konkurencyjnej.

Niech powyższe rozwiązania przyczynią się do Twojego sukcesu!