10 powodów, aby założyć konto w serwisie LinkedIn

0
50
10 powodów, aby założyć konto w serwisie LinkedIn

Wielu ludzi myśli, że LinkedIn jest po prostu jednym z licznych serwisów społecznościowych, takich, jak Facebook czy Google+. Bardziej ambitni dowiadują się, że LinkedIn jest serwisem dla biznesu, jednak nie chcą zakładać konta, nie dostrzegając różnic pomiędzy nim a np. rodzimą siecią Goldenline. Co więcej, często nawet ci, co już założyli konto w tym serwisie, przestają po pewnym czasie go używać – przecież już mają pracę. Czy warto założyć konto w serwisie LinkedIn?

Tymczasem LinkedIn oferuje znacznie więcej niż wspaniałe możliwości w zakresie wyszukiwania ofert pracy.

Konto w serwisie LinkedIn

Założenie konta w serwisie LinkedIn otwiera Ci dostęp do ponad 120 milionów użytkowników z ponad 200 krajów. Są to ludzie wykształceni i ambitni; miażdżąca większość z nich jest w stanie zaoferować Ci wartość dodaną.

W zależności od tego, czym zawodowo się zajmujesz, możesz poznać potencjalnych klientów albo dostawców, podpatrywać strategię konkurencji oraz być na bieżąco z informacjami ze swojej branży.

Oto powody, dlaczego warto zarejestrować się w serwisie LinkedIn:

1. Znalezienie nowej pracy

Wiedzieliście, że zaczniemy właśnie od tego!

Nic dziwnego – LinkedIn to ogromny katalog ofert dobrze płatnej pracy – z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Udostępniając swoje CV, pozwalasz również firmom na znalezienie Ciebie.
Możesz również dowiedzieć się o wymarzonej firmie: dołączyć do grup, sprawdzić dokładne statystyki, poczytać komentarze zamieszczone przez byłych i obecnych pracowników.

2. Ogromna oszczędność czasu dzięki przyciskowi “Apply with LinkedIn”

Przypomnij sobie, ile czasu zajmuje Ci wypełnianie ankiet oraz edycja życiorysu.

Wystarczy sumiennie wypełniony profil w serwisie LinkedIn i już możesz aplikować na ciekawe stanowiska. Robisz to przy pomocy jednego kliknięcia.

Mało tego, możesz zobaczyć, kto z kręgu Twoich kontaktów pracuje w danej firmie i może Cię polecić.

3. Zwiększenie widoczności w Internecie

Daj się poznać, przy czym z jak najlepszej strony. Do im większej ilości grup wstąpisz, im więcej kontaktów nawiążesz, tym bardziej wiarygodny lub wiarygodna stajesz się w oczach innych.

Jesteś taką samą marką jak Coca-Cola czy Microsoft , tyle że w skali mikro.
Zadbaj o dokładne wypełnienie profilu (wrócimy do tego tematu już w najbliższym czasie) i niech Google czy Bing wyświetlają Twoje nazwisko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

4. Budowanie sieci kontaktów, czyli networking

Poza prezentacją własnych umiejętności warto poznać inne osoby; niekoniecznie o podobnych profilach.

Nie można również lekceważyć obecnych partnerów, dzięki którym można pozyskać rekomendacje oraz nawiązać przydatne kontakty.

5. Poszukiwanie klientów oraz dostawców

Streszczenie w jednym akapicie możliwości w zakresie poszukiwania partnerów jest zadaniem karkołomnym, dlatego lepiej jest to zrobić w osobnym artykule.

Po prostu wyobraź sobie, że rozpoczynasz już rozmowę ze swoim przyszłym szefem bądź pracownikiem.
Wiesz, jaki uprawia sport, gdzie studiował i czym lubi pochwalić się na Twitterze.
Dzięki temu już na wstępie odczuwasz niezwykły komfort i unikniesz niezręcznego milczenia.

6. Poznanie strategii konkurencji

Twoja konkurencja już tu jest.
Nie myśl o nich jako ludziach, którzy zagrażają Twojej pozycji. Zamiast tego spróbuj na nich popatrzeć jak na ludzi, od których możesz nauczyć się wielu dobrych praktyk.

Z pewnością wiedzą, jak zaprezentować swoje atuty, jak podkreślić atrakcyjność swojego produktu, jak umacniać swoją pozycję na rynku oraz przewagę konkurencyjną, jak prowadzić komunikację z klientami.

Nawet jeśli robią to źle, możesz uczyć się na ich błędach.

7. Znalezienie odpowiedzi na swoje pytania

LinkedIn Answers nie tylko pomaga w znalezieniu odpowiedzi na ważne pytania, lecz także oferuje możliwość promowania własnych usług bądź produktów poprzez odpowiadanie na pytania innych uczestników tego serwisu społecznościowego.

8. Dowiadywanie się o najnowszych startupach

Tak samo jak Ty, założyciel nowej firmy stara się jak najprędzej zasygnalizować swoją obecność na rynku. Tak samo jak Ty widzi w LinkedIn doskonałe narzędzie, które mu w tym pomoże.

Dowiedz się o ciekawych inicjatywach – nigdy nie wiesz, w jaki sposób nowa firma może być dla Ciebie przydatna.

9. Dowiadywanie się o nowościach w branży

LinkedIn Today jest Twoją spersonalizowaną stroną z najnowszymi informacjami ze świata biznesu i kariery. A kto ma informację, ten ma władzę i pieniądze.
Już same domyślne źródła wiadomości na LinkedIn Today doskonale pokazują różnice pomiędzy LinkedIn a zwykłymi serwisami społecznościowymi, które często pożerają nasz czas, nie oferując niczego w zamian.

10. Promocja siebie oraz swojej marki

Nic nie umknie uwadze innych – ani prowadzony przez Ciebie blog, którego adres masz podany w profilu, ani ilość kontaktów, ani rekomendacji.

Jak to napisał Éric-Emmanuel Schmitt w Trucicielce, “Niewinność i zaufanie to piękne cechy, ale nie sprawdzają się w dzisiejszym świecie. Żeby zacząć karierę, trzeba mieć talent, ale by ją ciągnąć, trzeba determinacji, ambicji i zawziętości”.