Kłopoty ze wzrokiem? Ćwicz swoje oczy!

1
599
Oczy

W dzisiejszych czasach spędzamy niezliczone ilości godzin przed ekranami komputerów w szkole, pracy i w domu. Każdy o tym wie i każdy się zgodzi, że cierpią przy tym nasze oczy. Zmęczenie oczu to tylko jedno z następstw takiego stylu życia. Później pojawiają się bóle głowy, nadwrażliwość na światło czy tak zwane ciężkie powieki. Jednak można temu zaradzić! Oprócz zmniejszenia ilości godzin spędzanych przed komputerem i odpowiedniego ustawienia swojego stanowiska pracy, można wykonywać ćwiczenia oczu.

OczyĆwiczenia są proste i zajmują niewiele czasu. Raz dziennie, usiądź w wygodnym miejscu i wykonaj kilka ćwiczeń, które wzmocnią Twoje o czy.

(Zdjęcie: feastoffools)

Skanowanie

Zwiększ płynność poruszania się gałek ocznych, przez skanowanie różnych obiektów w pokoju. Usiądź w fotelu przy ścianie pokoju i przesuwaj wzrok po krawędziach rzeczy, które widzisz: po obrzeżach monitora, lampy, komputera, stołu i tak dalej. Weź głęboki oddech. Wykonuj to ćwiczenie przez około 2 minuty.

Ostrość

To też jest ćwiczenie zwiększające płynność poruszania się gałek ocznych. Zacznij od trzymania obu kciuków około 15 cm od nosa. Skup wzrok na kciukach. Weź głęboki oddech i skup wzrok na obiekcie, który znajduje się około 3m od ciebie. Powtórz to ćwiczenie piętnaście razy.

Palming (czy też palmowanie oczu)

Jakkolwiek śmiesznie by nie brzmiała nazwa tego ćwiczenia, pomaga ono rozluźnić mięśnie oczu. Usiądź wygodnie i potrzyj dłonie o siebie, jeśli są zimne. Miej oczy otwarte i połóż na nich dłonie w ten sposób, żeby palce obu dłoni krzyżowały się pośrodku czoła. Nie dociskaj dłoni do nosa, ani do oczu. Zamknij oczy i wyobraź sobie coś miłego: łąkę, swój pokój, dziewczynę lub żonę, swojego chłopaka lub męża. Po pewnym czasie zaczniesz widzieć czerń. Im głębszą, tym lepiej. Po kilkudziesięciu sekundach, otwórz oczy mrugając i wykonaj kilka głębokich wdechów.

Punkty

Wybierz dwa punkty. Jeden w prawym górnym roku twojego pola widzenia, drugi w lewym górnym rogu. Patrz cały czas przed siebie i skup wzrok na pierwszym punkcie. Powieki powinny być przymknięte. Po chwili skup się tylko na punkcie w lewym górnym roku. Zrób tak cztery razy, po czym zamrugaj siedem – osiem razy i zamknij oczy. Wykonaj to ćwiczenie w odwrotnej kolejności.

To oczywiście tylko kilka ćwiczeń oczu, ale na pewno po kilkukrotnym wykonaniu jednego z nich, zauważysz, że twoje oczy rzadziej się męczą. Pamiętaj jednak, żeby nie polegać na nich całkowicie. To tylko jeden ze sposobów na przeciwdziałanie przemęczeniu oczu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej w tym temacie, najlepiej będzie jak porozmawiasz z najbliższym lekarzem okulistą. I dbaj o swój wzrok!

[stextbox id=”info” caption=”O autorze” bcolor=”a6d995″]

Grzegorz Adamowicz - LifehackerGrzegorz Adamowicz (@gstlt) – kreatywny, z masą (czasem nieodpowiednich) pomysłów. Szuka nowych, lepszych sposobów na życie, korzystając z mądrości tych, którym się udało. Uwielbia fantastykę i fantastykę naukową. Woli czyn, niż słowa, choć nie stroni od pisania. Zgłębia magię, która przejawia się w niezwykłych rzeczach, które są w stanie dokonać pozornie zwykli ludzie i która siedzi gdzieś w każdym z nas, o czym można poczytać na jego blogu.[/stextbox]