Kalkulator snu: Jak spać krócej, a jednak się wyspać

11
5531
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
Kalkulator snu - Jak spać krócej, a jednak się wyspać

Czy zdarzało wam się spać mniej niż 8 godzin, a jednak czuć się w doskonałej formie? Albo na odwrót – spędzić w łóżku kilkanaście godzin i zasypiać na stojąco?
Aby wysypiać się, należy uwzględniać fazy snu. Możemy to robić wykorzystując internetowy kalkulator snu.

Uważa się, że każdy cykl snu jest równy 90 minutom. Co półtorej godziny cykle snu się powtarzają.

Jeśli mamy obudzić się o określonej godzinie, najlepiej będzie, jeżeli odczekamy krotność 90 minut (1,5 godziny, 3, 4,5, 6, 7,5 itd.). Dzięki temu będziemy czuli się aktywni, rześcy i łatwo zabierzemy się do pracy. I odwrotnie – ciężko jest skupić się na zadaniach, jeżeli zignorujemy tę regułę.

Nie ma potrzeby robienia obliczeń na własną rękę. Zamiast tego można wykorzystać serwis Sleeptimer.
Określamy godzinę, o której musimy się obudzić, a kalkulator obliczy, kiedy należy się położyć. Ewentualnie określamy godzinę, o której idziemy do snu, a Sleeptime pokaże godzinę, o której należy wstać, by wyspać się i dobrze się czuć następnego dnia.

Sleepy Timer ma również wersję na Androida.