Jak zwiększyć wydajność LinkedIn?

1
853
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
Jak zwiększyć wydajność LinkedIn

Ponieważ komputer jest tylko tak mądry, jak jego użytkownik, konto na LinkedIn jest tak wydajne, jak osoba na zdjęciu profilowym. Chociaż większość użytkowników wie już, że poprzez proste wprowadzenie swojego nazwiska oraz zawodu do wyznaczonych miejsc nie spowoduje lawiny możliwości, wielu nie wie wystarczająco o korzyściach postawienia dodatkowego kroku. Czasami trzeba odwagi, aby nacisnąć przycisk.
Oto 10 powodów, dlaczego zwiększyć wydajność swojego konta.

  1. Zwiększyć autentyczność.

Im więcej masz znajomości, tym bardziej wydajesz się autentyczny lub przynajmniej bardziej skupiony na swojej karierze. To jest dobre. Ludzie lubią ciężko pracujące osoby i są bardziej skłonni zatrudnić kogoś, kto jest sumienny i ma mocną pozycję w sieci, niż kogoś, kto nie chce poznawać nowych ludzi. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu nie są ci, których znasz, a ci, których chcesz poznać.

Zobacz więcej na Jak Nawiązać Kontakt z Ludźmi na LinkedIn.

  1. Zwiększyć widoczność.

Liczba znajomości zwiększa (lub zmniejsza) prawdopodobieństwo, że ludzie szukający kogoś, znajdą cię jako pierwszego. Co więcej, profile LinkedIn uzyskują bardzo wysokie PageRanks w Google. Jeśli chcesz być o krok dalej, dostosuj swój adres URL tak, aby zawierał twoją markę lub nazwę.

Więcej informacji na temat optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych na Jak sprawić, żeby Google pokochało twój profil na LinkedIn.

  1. Bądź selektywny z kontaktami.

Czasami lepiej jest nie kontaktować się z ludźmi na  LinkedIn. Nadmiar jednostek może tworzyć uciążliwy zamęt w naszym życiu. Z drugiej strony, nie opłaca się też być snobem. Dobrym startem dla każdego nowego użytkownika LinkedIn może być udostępnienie LinkedIn swoich kontaktów mailowych.

Sprawdź 3 sposoby na system połączeń w LinkedIn.

  1. Uwierz w karmę.

LinkedIn, może nie jest tak krzykliwy, jak Facebook czy Twitter, ale to portal, jak każdy inny: karma tutaj istnieje. Ktoś poklepie cię po plecach, też ich poklep poprzez promowanie, łączenie się z nimi, nawiązywanie kontaktów itp. Nigdy nie wiesz, kiedy ktoś z przeszłości zrzuci na ciebie kopalnię złota.

 

  1. Przełam lody.

Idź na rozmowę kwalifikacyjną z pewnością siebie dzięki obejrzeniu profilu swojego potencjalnego pracodawcy na LinkedIn. Może pracowaliście razem jeszcze za czasów studenckich. Może chodziliście do tego samego liceum. Możesz zobaczyć tam jego zdjęcie.

Zobacz więcej na Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej.

  1. Oceń oceniającego.

To twoja szansa, aby zdecydować, czy chcesz pracować dla wspomnianego wcześniej potencjalnego pracodawcy. Możesz nawet sprawdzić osoby, które wcześniej zajmowały stanowisko, o które się starasz i zobaczyć co mają do powiedzenia na temat pracy i jej przyszłości. Robiąc to, odznacz pole „tylko aktualne tytuły”.

Więcej na ten temat na  Jak profesjonalny jest twój rekrutujący? LinkedIn ci powie!.

  1. Z łatwością pisz ogłoszenia.

Gdy twoja firma pokonała przeszkodę, uruchomiła nowe przedsięwzięcie albo przeszła jakieś zmiany, zaktualizuj swój profil LinkedIn, aby powiadomić o tym osoby, które masz w kontaktach. Jest to bardziej płynne i naturalne niż powiadomienia mailowe, które mogą wydawać się spamem.

Dalsza lektura na 10 wskazówek dotyczących aktualizowania statusu na LinkedIn.

  1. Poznaj swoją konkurencję.

Pokręć się po sieci, aby dowiedzieć się, co zamierza robić konkurencja i wpaść na pomysł co ty możesz zrobić, aby mieć nad nimi przewagę. Mniej złośliwie, możesz ocenić stan przemysłu, w który chcesz zainwestować,  sprawdzając firmę od czasu do czasu. Z drugiej strony, może sprawdzać firmy, którym się nie powiodło. Mogą zaoferować tak wiele mądrości, jak te, którym się udało.

Zobacz więcej na Jak dowiedzieć się więcej o swoim pracodawcy na LinkedIn.

  1. Zawęź poszukiwania.

Przeszukanie LinkedIn może pomóc zrozumieć dostawcom, kto i jak już pracował z ich oprogramowaniem. Jako pracodawca, możesz zatrudnić kogoś, o kim wiesz, że jest zaznajomiony z twoim kodeksem. Możesz też dowiedzieć się, co ludzie uważają o twoim produkcie i  co możesz w nim poprawić.

Zobacz 3 świetne sposoby znajdowania ludzi na LinkedIn.

  1. Proście, a będzie wam dane.

Nie tylko możesz się zwracać do specjalistów za pomocą Odpowiedzi LinkedIn częściej niż na otwartym forum, sam również możesz oczekiwać zostania ekspertem. Dodaje ci to wiarygodności. Jako pytający, a nie ekspert, możesz nawiązać jeden lub dwa nowe kontakty, albo nawet dostać pracę. Jeśli ktoś odpowiada na twoje pytanie, oczywiście wasza dwójka ma coś—przynajmniej zawodowo—wspólnego. Możesz być w stanie rozwiązać problemy innych; nigdy nie wiesz, na kogo natkniesz się w tak ogromnej sieci.

LinkedIn jest reklamowane od lat nie tylko jako użyteczne narzędzie, ale także jako satysfakcjonujące doświadczenie. Zmieni to twoje CV w żyjącą, oddychającą istotę, taką jak ty.

Korzystacie z LinkedIn? Może przydadzą się wam powyższe rady.

 

Zdjęcie:Esther Vargas/Flickr

Zobacz również:
LinkedIn jako miejsce pomocne w przywróceniu kariery na właściwe tory
Linkedin jako alternatywa dla bloga
Na co zwrócić uwagę wypełniając profil w serwisie LinkedIn
Jak rekruterzy oglądają nasze CV
10 rzeczy, które powinieneś przestać robić w mediach społecznościowych

 

  • chopperpl

    Pierdolenie! Potencjalny pracodawca zatrudniajacy za wygląd jest zwyklym amatorem i rzadko kto stosuje takie selekcje na zachodzie. Prezencje ocenia sie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.