Jak zrobić kopię zapasową swoich danych we WSZYSTKICH serwisach Google?

0
498

Parę dni temu GMail przypadkiem wyczyścił 150 000 skrzynek. Wskutek błędu po stronie Google użytkownicy stracili wszystkie swoje emaile.

Google_logo

Google oferuje różne serwisy i w dzisiejszym artykule Lifehacker pokaże jak zrobić kopię zapasową danych we wszystkich serwisach Google. Dzięki temu, w przypadku gdy „chmura” ograniczy Ci dostęp do Twoich emaili, dokumentów, kanałów informacyjnych czy wydarzeń będziesz mógł łatwo skorzystać z ich kopii, zapisanej na dysku twardym.

GMail

Za odbiór poczty elektronicznej odpowiadają tzw. protokoły internetowe: POP3 albo IMAP. W skrócie, różnica polega na tym, że IMAP jest bardziej zaawansowany i oferuje zarządzanie wieloma folderami pocztowymi.

Jak sprawdzić, który protokół masz wybrany? To proste – wystarczy wejść do konfiguracji skrzynki mailowej (Ustawienia>Przekazywanie i POP/IMAP):

GMail_settings_POP3_IMAP
Jak utworzyć kopię zapasową wszystkich wiadomości, korzystając z dostępu POP?
Zachęcamy jednak to włączenia protokołu IMAP.

Jeżeli zacząłeś już używać klienta pocztykliknij i wszystkie emaile albo ich kopie będą pobierane na Twój dysk twardy automatycznie.

Innym ze sposobów jest skorzystanie z czeskiego programu GMail Backup (Windows, Linux). Konfiguracja polega na wpisaniu  loginu, hasła, katalogu docelowego (możesz też podać ścieżkę do dysku zewnętrznego) oraz podaniu przedziału czasowego.

GMail_backup_configuration

Przewagą użycia tego programu jest funkcja Restore, dzięki której przywrócisz swoje emaile ze wcześniej utworzonej kopii zapasowej.

Kalendarz Google

Zrobienie kopii zapasowej w Google Calendar to pestka. Wejdź do Ustawienia>Ustawienia Kalendarz>Kalendarze i kliknij „Eksportuj kalendarze”:
Google_Calendar_backup_conf


Dokumenty Google

Jeżeli używasz Google Docs do edycji dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji, formularzy i prostych rysunków zobacz, ile plików masz zapisanych na serwerach Google.
Nawet bardziej doświadczeni użytkownicy często nie podejrzewają o istnieniu tej funkcji.
Najpierw musisz zaznaczyć wszystkie  pliki:
– Wejdź do Ustawienia>Ustawienia – Dokumenty>Wszystkie elementy,
– zaznacz lewym przyciskiem myszy pierwszy z góry plik,
– naciśnij przycisk Shift na klawiaturze,
– zaznacz lewym przyciskiem myszy ostatni plik.

Teraz wystarczy kliknąć Pobierz i wyeksportować wszystkie pliki na dysk lokalny:

Google_Docs_backup_conf


Czytnik Google

Masz dziesiątki ulubionych stron dodanych do Google Reader. Chyba nie chciałbyś tego stracić?
Ustawienia>Ustawienia – Czytnik>Import/Eksport, następnie kliknij:
Google_Reader_backup_conf