Jak pozbyć się porannego stresu

0
874
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
Jak pozbyć się porannego stresu

„Zakończ każdy dzień i zapomnij o nim. Zrobiłeś to, co mogłeś. Z pewnością wkradły się jakieś gafy i absurdy, zapomnij o nich tak szybko, jak to możliwe. Jutro będzie nowy dzień, zacznij go dobrze i pogodnie…”.
Ralph Waldo Emerson


Zaczyna się kolejny poranek. Kolejny dzień.

Wstajesz za wcześnie, wchodzisz pod prysznic i jak przez mgłę starasz się wszystko ogarnąć i zdążyć do pracy lub szkoły.

Jednak stosując kilka prostych wskazówek, nie tylko Twój poranek stanie się bardziej relaksujący i gładki, ale również cały dzień. Jak zatem pozbyć się porannego stresu?

Zaplanuj dzień wcześniej. Wybierz 2-3 najważniejsze zadania i zapisz je na liście rzeczy do zrobienia. Wybierając zamiast tuzina rzeczy tylko te najważniejsze, zmniejszasz prawdopodobieństwo opóźnienia lub uświadomienia sobie pod koniec dnia, że zapełniłeś go mniej ważnymi zadaniami.

Spakuj swoją torbę dzień wcześniej. Ten bardzo prosty zwyczaj może złagodzić poranny stres. Jeśli spakujesz swoją torbę, zanim pójdziesz do łóżka, nie będziesz musiał jutro biegać po domu na wpół spanikowany, szukając swoich książek lub ważnych dokumentów.

Przygotuj lunch dzień wcześniej. Zapakuj resztki obiadu do pojemnika i włóż go do lodówki. Tylko nie zapomnij włożyć go rano do swojej torby. Możesz nawet przygotować dodatkową porcję, abyś mógł szybko odgrzać obiad, kiedy wrócisz do domu z pracy/ze szkoły. Tym sposobem oszczędzisz trochę czasu i prawdopodobnie trochę pieniędzy.

Nie zapomnij po prostu się zrelaksować. Nie zajdziesz daleko, jeśli nigdy nie znajdziesz czasu na relaks i odświeżenie. Może uda ci się to przez chwilę, ale szybko zaczniesz czuć się wyczerpany, zestresowany i wypełniony różnego rodzaju negatywnymi emocjami. Znajdź trochę czasu na relaks. Medytuj. Weź gorącą kąpiel. Pójdź na spacer do lasu. Posłuchaj relaksującej muzyki. Zabaw się z przyjaciółmi i/ lub rodziną. Pozbądź się nacisku, stresu i napięcia, które mogą być skutkiem ciężkiego dnia, abyś nie musiał przenosić tego wszystkiego na następny poranek.

Wysypiaj się. Perspektywa pójścia spać trochę później i pozwolenie „porannemu ja” na poradzenie sobie z problemami jest kusząca – ja na przykład mam skłonność do powracania do starych wzorów zachowań, które pochodzą z braku snu – na przykład do negatywności i zbytniej nerwowości,  ale bądź dla siebie dobry przynajmniej przez niektóre dni w tygodniu. Idź wcześniej do łóżka i wyśpij się.

Wykorzystaj codzienny rytuał. To, co robisz rano, często ustala kontekst Twojego całego dnia. Mamy skłonność do zachowywania się zgodnie z poprzednim dniem. Tak więc poranny rytuał, który dobrze nastraja Twój dzień, może być jego wspaniałym początkiem. Ja na przykład wstaję, wypijam dwie szklanki wody, jem śniadanie, wypijam filiżankę yerba mate, myję zęby, ścielę łóżko i sprzątam przez kilka minut. Potem ustalam priorytety rzeczy do zrobienia na mojej liście i zaczynam od tych najważniejszych. Przeczytaj więcej o moich porannych rytuałach i rutynach wielu czytelników tutaj.

Trzymaj wszystko na swoim miejscu. Jeśli wszystko ma swoje miejsce, łatwiej jest utrzymać ład i porządek w domu dzień po dniu. A także znaleźć klucze, kiedy wychodzisz z mieszkania.

 

A jaka jest Twoja najlepsza wskazówka na stworzenie lepszego początku dnia? Co robicie aby pozbyć się stresu? Czekamy na wasze wskazówki – być może sami je wykorzystamy.

 

Zdjęcie: Martha Soukup/Flickr

Zobacz również:
Technika oddychania, która sprawi, że zaśniesz w kilka sekund
Psychosomatyka chorób: jakie są konsekwencje negatywnych emocji
28 sposobów na ułatwienie sobie życia
12 przebiegłych sposobów, jakich ludzie używają do manipulacji
17 poziomów świadomości. Na którym jesteś?