Jak motywować się do działania

3
866

Wiesz co jest twoim celem, który został poprawnie przez ciebie sformułowany, ale ciężko się tobie zmotywować do jego realizacji.

Załóżmy, że chcesz stracić 3 kg do końca listopada tego roku. Wiesz, że wiąże się to ze zmianą twojej postawy żywieniowej, codzienną aktywnością fizyczną, ale ciężko jest się tobie zmotywować do tego, aby jeść więcej warzyw, pić dużo wody czy też uprawiać poranny jogging bądź też praktykować jogę.

Poniżej przedstawiam tobie kilka sprawdzonych sposobów, które mogą mieć pozytywny wpływ na realizację twoich celów i zwiększenie twojej codziennej motywacji do działania.

Jak się motywować do działania

(Foto: MSVG)

Dziennik Sukcesów – to zapiski twoich codziennych sukcesów, tych większych i mniejszych. Może to być uśmiech, jeśli trudno ci się dzielić uśmiechem z ludźmi. Może to być zjedzenie pół tabliczki czekolady, jeżeli miałeś tendencję zjadania całej. Może to być realizacja nowego projektu w pracy bądź też wymyślony przez ciebie sposób na nową sałatkę.

Ważne, aby czytać Dziennik Sukcesów w chwilach trudnych, które oddalają ciebie od realizacji celów.

Filary wsparcia – mąż (żona), mama, tata, babcia, dziadek, przyjaciółka, kolega z pracy, koleżanka z siłowni, psycholog, coach, itp. to twoje filary wsparcia. Warto porozmawiać chociażby z jednym z Twoich filarów wsparcia, w chwilach, kiedy na twojej drodze staje OPÓR.
Pamiętaj, to od ciebie zależy, kogo mianujesz swoim filarem wsparcia.

Afirmacje – to rodzaje autosugestii, które trzeba wypowiadać w czasie teraźniejszym, aby mieć świadomość tego, że to, o czym mówisz, dzieje się teraz.

Wizualizacja – to nic innego jak akt tworzenia w umyśle frapującej i żywej myśli danego celu.

Wizualizacja aktywizuje siły twórcze twojej podświadomości, wpływa na koncentrację twojego umysłu, jak również przyciąga do ciebie ludzi, zasoby i możliwości, potrzebne do osiągnięcia twojego celu.

Mapa marzeń/celów – to nic innego jak przyklejone na kartce papieru zdjęcia, obrazy i symbole, które pomogą ci skupić swoją świadomość i podświadomość na ustalonych celach.

Jeśli jednym z twoich celów jest zdrowe odżywianie, warto na takiej mapie marzeń / celów przykleić sobie zdjęcie warzyw i owoców, które w chwilach słabości będą motywowały cię do tego, aby zamiast batonika zjeść na przykład zdrową sałatkę warzywną.

Te powyższe wymienione przeze mnie sposoby pomogły i ciągle pomagają mi w realizacji moich celów. Praktykuj je jak najczęściej i podziel się swoimi spostrzeżeniami poniżej :)

Katarzyna Ostasz - Lifehacker Polska

Katarzyna Ostasz – coach, trener, socjolog, założycielka Awesomeness, firmy promującej pozytywny coaching i życie pełnią życia.
Pochodzi z Brzegu, woj. opolskie. Od 5 lat mieszka na pięknej zielonej wyspie, jaką jest Irlandia, w samej jej stolicy – Dublinie. Studia i kursy nad zagadnieniem społeczeństwa i istotą coachingu dostarczyły jej wiedzy teoretycznej, podróże nauczyły ją obserwacji, praca z ludźmi w Polsce i poza granicami kraju pozwoliły jej posiąść umiejętność adaptacji do nowych warunków życia. Prywatnie – niespokojna dusza pełna nietuzinkowych pomysłów, ma 1000 myśli na minutę. Kochająca taniec, rolki i podróże.
Wolne chwile spędza z mężem, rodziną i przyjaciółmi, najchętniej na łonie natury.