Infografika: Jak wypromować siebie jako solidną markę

3
670
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter

Codziennie ludzie wyszukują w Google ponad 1 miliard nazwisk. Prawdopodobnie również twoje, mimo że kręcisz teraz z niedowierzaniem głową. I mniejsza o to, kto konkretnie cię szuka – klient, pracodawca, student lub przyszła partnerka – 94% tych osób poprzestanie na wynikach z pierwszej strony wyszukiwania. Dlatego jeżeli chcesz wywrzeć na kimś (gwoli przypomnienia – na partnerze biznesowym, przyszłym pracodawcy lub potencjalnej wybrance – grasz o wszystko!) dobre wrażenie, musisz mieć pewność, że dobrze wypadasz na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Zaczynasz już zastanawiać się, jak wypromować siebie jako solidną markę? Zobacz, jak przemożny wpływ na twoje obecne życie oraz przyszłość mają serwisy, z których korzystasz (albo nie).

Jak wypromować siebie jako solidną markę

Zaledwie połowa ludzi może zobaczyć swoje nazwisko na początku wyników wyszukiwania, 1/4 nie zobaczy nic pozytywnego na swój temat, z kolei 15% znajdzie przynajmniej jedną wzmiankę, wystawiającą ich w negatywnym świetle. A przecież to pierwsze wrażenie jest najważniejsze!

Tylko 2% ludzi ma wykupioną domenę z własnym nazwiskiem w adresie.
Czy taka inwestycja jest nieodzowna? Być może nie potrzebujesz własnej strony internetowej, jeżeli uważnie wybierasz serwisy internetowe (przede wszystkim społecznościowe), z których korzystasz.

LinkedIn rządzi

Międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się wyłącznie w kontaktach zawodowo-biznesowych, zapewnia ci najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. I to jest główny powód, dlaczego powinieneś założyć konto na LinkedIn.

Zakładając konto w serwsie LinkedIn, możesz mieć pewność, że znajdziesz się w wynikach wyszukiwania wyżej, niż korzystając z innych serwisów, łącznie z Facebookiem.

Poznaj LinkedIn zwłaszcza w przypadku, gdy prowadzisz zbyt intensywne wirtualne życie towarzyskie na Facebooku – konto na LinkedIn, a więc twoja wersja biznesowo-profesjonalna, nieźle to „zamaskuje”.

Tuż za LinkedIn idzie Facebook, społecznościówka biznesowa Zerply oraz Twitter. Tuż za nimi znajduje się WordPress.

WordPress

Komu jak komu, ale czytelnikom Lifehackera nie trzeba tłumaczyć, dlaczego warto prowadzić własnego bloga. I poniższa infografika po raz kolejny to potwierdza.

Co do platformy WordPress, jest zdecydowanie najlepsza oraz najłatwiejsza do rozpoczęcia blogowania.
Firma BrandYourself dodatkowo podkreśla, że „siła przebicia” WordPressa w wyszukiwarce jest większa niż ta, którą ma Blogger lub Tumblr.

Google+

Zaskakująco nisko jest w wynikach wyszukiwania Google jest ich własna społecznościówka Google+, ale słaba pozycja rywala Facebooka jest kwestią czasu.

Infografika - Jak wypromować siebie jako solidną markę

[via]

  • Mogliby troszkę sprecyzować… WordPress com czy org… bo to mała różnica. 

  • Krzysztof Kotlarski

    Konta Google+ podobnie jak Facebook możesz uatrakcyjnić na http://www.unicover.me.

    • Leon_Zawodowiec

      Ooo, właśnie czegoś takiego potrzebowałem! Dzięki.
      I gratuluję pomysłu (to chyba Twoja strona?)!