Dyskretna gimnastyka — skuteczny sposób na schudnięcie

1
5843
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
Dyskretna gimnastyka — skuteczny sposób na schudnięcie

Jak wiadomo, najcenniejsze i najefektywniejsze przepisy docierają do nas z przeszłości. Dzisiaj cofniemy się do czasów, których wielu czytelników nie zastało i przypomnimy sobie o takim zjawisku, jak poranna gimnastyka w zakładzie pracy.

Ciężko jest sobie wyobrazić, że cała załoga firmy zdecyduje się na wspólnego planka o stałej godzinie. Można za to ćwiczyć dyskretnie, pracując przy komputerze lub przekładając przysłowiowe papierki. Ćwiczenia te, jeśli tylko wykonywane co godzinę, umożliwiają spalanie 15% kkal.
Stąd opisana dalej dyskretna gimnastyka dla pracowników biurowych to też skuteczny sposób na schudnięcie.

Opracowana przez radzieckiego lekarza Worobjowa, dyskretna gimnastyka nie wymaga odrywania się od pracy ani jakichkolwiek specjalnych warunków, przyrządów itp. Możemy ją uprawiać już w drodze do pracy albo np. pichcąc coś w domu. Zapobiega wielu problemom, jak to np. pogorszenie wzroku, osłabiona pamięć, migreny czy nadwaga.

1. Stopy dotykają ziemi. Podnosimy i opuszczamy pięty nie odrywając czubków palców od podłogi. Powtórzyć 40 razy. Plecy są proste, nogi trzymane są razem.
2. Podnosimy i opuszczamy czubki palców bez odrywania pięt. x 40 razy.
3. Ćwiczenie, które można wykonywac w każdej pozycji — na siedząco, na stojąco, a nawet w ruchu: ściskanie i rozluźnianie pośladków. Powtarzamy ćwiczenie 40 razy.
4. Powoli wciągamy brzuch na wydechu. Na wdechu wracamy do początkowej pozycji. Powtarzamy pełny cykl 15 razy. Znakomicie działa na mięśnie brzucha.
5. Stojąc lub siedząc, ściągamy powoli mięśne pleców. Trzymając plecy prosto, 40 razy ściągamy łopatki do kręgosłupa.
Plecy mają być nie-ru-cho-me. Gdyby ktoś zapomniał tytułu — przecież to dyskretna gimnastyka! ;)
6. Pozwalamy plecom i palcom u rąk odpocząć. Wykonujemy w tym celu proste ćwiczenie. Wyciągamy ręce w różne strony na poziomie barków. Pamiętamy o prawidłowej postawie ciała. Ściskamy i rozluźniamy pięści (powtarzamy to ćwiczenie 40 razy).
7. Rytmiczne skręcamy głowę w prawo i w lewo o 90°. 40 razy.
8. Ćwiczenie to poprawia obrys twarzy i zmniejsze ryzyko powstania drugiego podbródka. Wyciągamy podbródek do przodu 40 razy.

Zaledwie 6 minut wygospodarowane co godzinę, potrafią czynić cuda. Pierwsze efekty ćwiczeń są widoczne już po kilku dniach. Analizując źródła można dojść do wniosku, że dyskretna gimnastyka nie ma nawet przeciwskazań. W wielu przypadkach jest to jedyny sposób na podtrzymanie swojego zdrowia.

Dacie się przekonać dyskretnej gimnastyce, czy pozostaniecie przy NanoWorkoucie? :)

  • midway

    Ćwiczenia te, jeśli tylko wykonywane co godzinę, umożliwiają spalanie 15% kkal.
    Że co?