Przez ciernie do gwiazd: udowodniony i zupełnie nieseksowny sposób, jak odnieść sukces w życiu

1
2311

Istnieje powszechne zjawisko w świecie finansów osobistych zwane „inflacją stylu życia”. Opisuje naszą skłonność do kupowania większych, lepszych, ładniejszych rzeczy wraz ze wzrostem naszego dochodu.

Dla przykładu powiedzmy, że otrzymujesz awans w pracy i nagle masz 10 000$ więcej dochodu każdego roku. Zamiast oszczędzać dodatkowe pieniądze i kontynuować normalne życie, prawdopodobnie kupisz lepszy telewizor, będziesz zatrzymywał się w lepszych hotelach lub będziesz kupował markowe ubrania. Twój zwyczajny tryb życia powoli będzie się zmieniał i rzeczy, które były kiedyś uznawałeś za luksus stopniowo staną się koniecznością. To, co kiedyś było poza zasięgiem, stanie się dla Ciebie normalnością.

Zmiana w ludzkim zachowaniu jest często uznawana za jedną z najtrudniejszych rzeczy w biznesie i w życiu. Jednak inflacja stylu życia opisuje niezawodny sposób, który zmienia długoterminowo zachowanie człowieka.

Co jeśli zastosujemy ten pomysł w naszym życiu?
Zmień swoje oczekiwania

Zrób listę typowych celów finansowych.

  • Chcę mieć markowe dżinsy.
  • Chcę mieć większy dom.
  • Chcę jeździć szybszym samochodem.

Oto interesująca rzecz:

Realizacja dużych celów jest niejako efektem ubocznym posiadania środków na ich osiągnięcie. Kiedy nasza siła nabywcza wzrasta, nasze zakupy również wykazują tendencję wzrostową. To nazywa się właśnie inflacją stylu życia.

Jak odnieść sukces w życiu

Jakie podobne efekty uboczne mogą się wydarzyć w innych dziedzinach życia?

Rozważ poniższe cele:

  • Chcę przybrać 5 kilogramów masy mięśniowej.
  • Chcę znaleźć partnera i wziąć ślub.
  • Chcę zarabiać sześciocyfrową sumę rocznie.
  • Chce dostawać lepsze oceny na testach.
  • Chcę posiadać odnoszący sukcesy biznes.

Co jeśli założymy, że większe mięśnie, zarabianie więcej pieniędzy czy otrzymywanie lepszych ocen okaże się naturalnym efektem ubocznym poprawy naszych zwykłych praktyk? Innymi słowy, jeśli poprawimy nasze nawyki, osiągniemy sukces.

Idea sukcesywnego poprawiania nawyków, dopóki nie staną się one zachowaniami i efektami, które były kiedyś poza zasięgiem, a teraz stają się nową normą, to pojęcie, które lubię nazywać ,,inflacją nawyków.”

Jak wyćwiczyć ten zwyczaj i osiągnąć sukces

Jeśli kupujesz więcej rzeczy, niż pozwala na to stan twojego konta bankowego, nie jest to inflacja stylu życia. To po prostu dług.

Podobnie, jeśli zaadoptujesz kilka nowych zachowań, których nie będziesz dotrzymywał, nie będzie to nawykiem. Innymi słowy, kluczem jest unikanie zbyt szybkiego adaptowania nawyku. Inflacja stylu życia przebiega tak wolno, że jest prawie niezauważalna. Nawyki powinny być przyjmowane w ten sam sposób, a odniesienie sukcesu gwarantuje nam konsekwentne, ale stopniowe ich wprowadzanie.

Jak odnieść sukces? Z mojego doświadczenia wynika, że istnieją dwa główne sposoby, aby zmienić w długoterminowej perspektywie swoje zachowania i poprawić wyniki na lepsze.

  1. Poprawiaj swoje wyniki po trochę każdego dnia. Większość ludzi robi zbyt gwałtownie, co nie zapewnia osiągnięcia sukcesu.
  2. Zmień otoczenie żeby wyeliminować rozpraszacze i bariery. (Większość ludzi nigdy o tym nie myśli.)

Co zagwarantuje nam osiągnięcie sukcesu?

Popraw swoje wyniki. Żyj normalnie. Na przykład twój obecny poziom sprawności fizycznej jest na ogół odbiciem tego, jak dużo aktywności fizycznej pojawia się w twoim życiu na co dzień. Powiedzmy, że normalny dzień wymaga od ciebie 8000 kroków. Jeśli chcesz mieć lepszą formę, standardową metodą jest zaczęcie ćwiczeń seriami lub robienie większej ilości powtórzeń. Nawyk jednak musi być dokładany w małych dawkach, aby znormalizować twoje zachowanie. Powiedzmy, że na początku będzie to 8100 kroków dziennie zamiast 8000. Można zastosować tę zasadę w prawie każdej dziedzinie życia. Masz normalną ilość rozmów z klientami, które wykonujesz w pracy każdego dnia, zwyczajną ilość podziękowań, które piszesz każdego roku, normalną ilość książek, którą czytasz każdego miesiąca. Jeśli chcesz stać się bardziej skuteczny, bardziej wdzięczny lub bardziej inteligentny możesz użyć tego pomysłu, żeby powoli poprawić te dziedziny poprzez usprawnienie sposobu, w jaki żyjesz każdego dnia.

Zmień otoczenie. Istnieją różnego rodzaju rzeczy, wykonywane przez nas każdego dnia, które są uwarunkowane środowiskiem, w którym żyjemy. Zjadamy ciasteczka, bo są na ladzie. Odbieramy telefon, bo ktoś wysłał nam wiadomość. Włączamy telewizor, bo to pierwsza rzecz, którą widzimy, kiedy siadamy na kanapie. Jeśli zmieniasz swoje otoczenie małymi krokami (ukryj ciasteczka w spiżarni, zostaw telefon w innym pomieszczeniu, kiedy pracujesz; zmień miejsce telewizora w gabinecie) wtedy twoje działania również ulegają zmianie. Wyobraź sobie, że zrobiłeś jedną pozytywną zmianę w każdym tygodniu. Na jakim etapie życia chciałbyś, żeby było twoje życie pod koniec roku?

Zmień swoją normę.

Rezultaty osiągane w dniu, który uważasz za dobry, są zazwyczaj odzwierciedleniem tego, jak spędzasz każdy normalny dzień.

Wszyscy dostają obsesji, by jak najczęściej mieć swój „najlepszy” dzień, w którym pobiegną najszybciej, osiągną najlepszy wynik podczas testu, sprzedadzą najwięcej w swoim dziale.

Moim zdaniem należy o tym wszystkim zapomnieć. Trzeba po prostu systematycznie poprawiać swoje codzienne nawyki, a rezultaty przyjdą same. Osiągniemy długoterminowe efekty poprzez powolne wprowadzanie zmian do naszych nawyków. To wszystko ma nam pomóc w odniesieniu sukcesu. A przecież do tego właśnie dążymy.