Bądź zdrów!

2
524

Żeby się cieszyć długim i szczęśliwym życiem trzeba być zdrowym. Ten prosty fakt potrafi umknąć uwadze i zanurzeni w wirze codziennych osiągnięć zapominamy o tym jak ważne są ćwiczenia fizyczne i prawidłowe odżywianie. Oba te aspekty życia mają swoje zasady do których, chociaż czasami, warto się odnosić.

W przypadku diety gdy świadomie podchodzisz do tematu możesz jeść wszystko, bez nerwowego poczucia winy i specjalnego reżimu, jeśli będziesz trzymał się kilku zasad proponowanych przez Bethenny Frankel autorkę  Naturally Thin: Unleash Your Skinnygirl and Free Yourself from a Lifetime of Dieting.:

  • Powinna być zróżnicowana, tylko w ten sposób dostarczysz sobie niezbędnych witamin i minerałów do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • Możesz jeść wszystko -tylko nie jednocześnie!
  • Zmniejsz swoje porcje -od teraz! Zacznij od bardzo małych zmian.
  • Nie jedz bezmyślnie przed telewizorem -smakuj każdy kęs, ciesz się potrawą, najlepiej z bliskimi i przyjaciółmi.
  • Musisz sobie uświadomić jakie sytuacje powodują u Ciebie kompulsywne jedzenie i spróbować zwalczyć przyczynę. Jeśli to jest naszym największym problemem warto poszukać pomocy fachowca.
  • Staraj się jeść ‚prawdziwe’ potrawy a nie przetworzone gotowe produkty. Jeśli masz taką możliwość to gotuj sam. Jeśli nie potrafisz – naucz się, to wspaniała okazja żeby zrobić coś nowego. Poza tym przygotowanie potraw wymaga wielu umiejętności które przydają się w życiu codziennym. Między innymi cierpliwości, planowania oraz zgrania w czasie. Udana potrawa może przynieść tyle samo satysfakcji co zakończony projekt w pracy.
  • Wsłuchaj się w swój organizm. Poczuj jak działają na Ciebie różne rodzaje pokarmu. Co sprawia że jesteś pełen energii i chęci działania a co sprawia że czujesz się senny lub poddenerwowany?

Natomiast proste zasady dotyczące ćwiczeń fizycznych proponowane przez BBC są następujące:

  • Każdy dorosły powinien poświęcić przynajmniej 30 minut dziennie na średnio intensywne ćwiczenia fizyczne, przynajmniej pięć dni w tygodniu.
  • Nie musisz robić wszystkich ćwiczeń za jednym razem. Jeśli nie masz całych 30 minut podziel to na intensywne, 10 minutowe bloki. To suma się liczy.
  • Ćwiczenia mogą być łączone z codziennymi czynnościami które wykonujesz w intensywny sposób. Na przykład spacer z psem lub pójście po zakupy raźnym krokiem. Musisz mieć przyspieszony oddech i uczucie ciepła.
  • Jeśli należysz do grupy ryzyka nadwagą lub cukrzycą powinieneś zwiększyć czas poświęcany na ćwiczenia do co najmniej 45-60 minut przez co najmniej pięć dni w tygodniu.
  • Dla zdrowych kości potrzebujesz ćwiczeń które wywierają silny ucisk na układ szkieletowy.

Oczywiście wszystko pod warunkiem że nie mamy do tego przeciwskazań lekarza, który zawsze powinien mieć ostatnie zdanie jeśli chodzi o to co możemy, czego nam nie wolno a co musimy robić.

Oczywiście musicie też podzielić się swoimi uwagami a przy okazji przypomnieć sobie historyczny kawałek  The Prodigy.

[stextbox id=”info” caption=”O autorze” bcolor=”a6d995″]

Kazimierz Janeczko - Lifehacker Polska

Kazimierz Janeczko jest niestrudzonym poszukiwaczem prostych rozwiązań do zawiłych problemów. Jego główne hobby to testowanie dziesiątek aplikacji tygodniowo, dzięki czemu ma wrażenie, że robi coś pożytecznego. Z wykształcenia socjolog, pasjonuje się maszynami liczącymi już od 20 lat. Rodzina stanowi dla niego nieustanne źródło inspiracji co ostatnio przejawia się w niedawno odkrytej pasji do pieczenia ciast. Pracuje w angielskiej firmie produkującej łodzie mieszkalne. Najskuteczniejszym środkiem komunikacji z autorem jest Twitter: @KJaneczko[/stextbox]