9 sposobów, aby szybko poprawić swoje ciało

0
1309
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
9 sposobów, aby szybko poprawić swoje ciało

Czy jadąc z Poznania do Warszawy, wyłącznie wyjeżdżasz ze swojego podjazdu i jedziesz wzdłuż drogi? Czy może bierzesz mapę i planujesz swoją podróż? Odpowiedź jest oczywista – staranne planowanie się opłaca. Jeśli twoim celem jest stać się wysportowanym, szczupłym i silnym, ważne jest, abyś dokładnie wiedział  co należy  robić, żeby uzyskać swój cel. Poniżej przedstawiamy cenne wskazówki, które warto zastosować w swoim planie, pomogą ci one bezpiecznie i sprawnie dojechać do celu. Oto rady, jak szybko poprawić swoje ciało

 

(Zdjęcie)

Rada #1: Bądź gotowy na nowe możliwości w ciągu dnia

Skoncentruj się na wzmacnianiu, w ciągu dnia znajdziesz niezliczone możliwości, żeby wzmocnić swoje ciało. Na przykład prosty wysiłek tj. wchodzenie po schodach na trzecie piętro, zamiast jechania windą, w końcu przyniesie zauważalne efekty. Oczywiście, podnoszenie ciężarów, urządzenia do ćwiczeń czy zorganizowane sesja są skuteczne – jednak tak samo skuteczne są proste ćwiczenia wykonywane każdego dnia.

Rada #2: Odpoczynek jest tak samo ważny jak ćwiczenia

Upewnij się, że doceniasz i pozwalasz sobie na odpoczynek i czas na regeneracje. Wiele osób wierzy, że jeśli intensywnym trening wywołuje
u nich dobre samopoczucie i przyspieszy budowanie masy mięśniowej, to stosownym jest ćwiczyć więcej. Mięsień buduje się, gdy podczas ćwiczeń zostaje naciągnięty, a następnie odbudowuje się jako nowy i silniejszy.
Bez czasu regeneracji, twoje mięśnie nie mogą zwiększyć swojego rozmiaru i siły. Osoby początkujące zazwyczaj rozpoczynają od trzech treningów w tygodniu, czas trwania i częstość może wzrosnąć zgodnie ze wzrostem siły i energii, twoje ciało odpowie jednak szybciej i gwałtowniej, jeśli pozwolisz sobie na odpoczynek w czasie męczących czynności.

Rada #3: Nie przestawaj robić tego co jest „najlepsze”

Istnieje ciągła walka między specjalistami ds. fitnessu o to, czy lepsze są hantle, czy przyrządy do ćwiczenia. Jeśli chodzi o Ciebie, lepsze będzie to co przynosi lepsze efekty. Jeśli uwielbiasz mierzyć się z ciężarami na przyrządach do ćwiczeń, oczywiście wybierz tę opcję. Jeśli natomiast nie przepadasz za maszynami, ale chętnie sięgasz po komplet ciężarków, wypróbuj tego. Bezsensownym jest wybór ćwiczeń, których nie znosisz, niezależnie od tego, co mówią „specjaliści” nie przyniesie to pożądanych rezultatów.

Zobacz także:

Rada #4: Nie doprowadziłeś się do tego stanu z dnia na dzień

Jeśli masz nadwagę i jesteś słaby – innymi słowy, totalnie niezadowolony z kondycji swojego ciała – zawsze pamiętaj, że nie stałeś się taki z dnia na dzień. Innymi słowy, niecierpliwość to poważny błąd. Lata zaniedbania i nadużycia doprowadziły cię do złego stanu i zajmie to trochę czasu, żeby wrócić do formy. Ćwiczenie przez tydzień, a następnie przestanie z powodu tego, że nie widzisrezultatów, jest głupie i krótkowzroczne. Co więcej, kolejne niepowodzenie może spowodować utratę pewności siebie i zwiększyć niezadowolenie z kondycji ciała. Możesz drastycznie zmniejszyć czas potrzebny na uzyskanie znakomitej formy dzięki mądrym decyzjom i dyscyplinie, ale pamiętaj, że nie zobaczysz zmian już o godzinie 17.00 pierwszego dnia.

Rada #5: „Złożone” ćwiczenia są bardziej efektywne

Pamiętaj, że „złożone” ćwiczenia przyniosą szybszy rezultat niż ćwiczenia, w których używa się w jednym czasie, tylko jednego mięśnia, czy jednej partii mięśni. Tak, twoje mięśnie brzucha mogą być w opłakanym stanie, ale skupienie się wyłącznie na nich, nie przyniesie dobrych skutków dla całego ciała. Zawsze pamiętaj, że ćwiczenia, które ćwiczą wielorakie grupy mięśni, polepszą kondycję dużo szybciej – a to właśnie jest to czego wszyscy chcemy, nieprawdaż?

Rada #6: Nie ćwicz bezmyślnie

Nie wykonuj ćwiczeń bezmyślnie. Jeśli bacznie przyglądasz się swoim mięśniom i ciału podczas ćwiczeń, twoje rezultaty będą lepsze. Pozornie wydaje się to bez sensu. Jednak słynni, uzdolnieni atleci i kulturyści, wiele razy stwierdzali, że mogą dosłownie sterować swoimi mięśniami, jak uważają to za stosowne.

Rada #7: Naturalny sen = zdrowe i wysportowane ciało

Sypiaj tak długo, jak to możliwe, lekarstwa i środki nasenne przeszkadzają w odbudowie ciała, która odbywa się każdej nocy. Podczas snu, w naszym ciele zostaje uwolniony hormon wzrostu,czyli HGH. HGH  stymuluje zdrowy rozwój, odbudowę komórek oraz regeneracje, która jest niezbędna w rozwoju mięśni. Hormon wzrostu jest naturalnie produkowany przez ciało i wiele atletycznych skandali wydarzyło się, przez to, że atleci rzeźbili ciało używając sztucznego HGH. Syntetyczny hormon wzrostu, nawet legalnie przepisany przez lekarza, może mieć niebezpieczne skutki uboczne. Chcąc naturalnie zmaksymalizować swoją wydajności, konieczny jest do tego sen.

Rada #8: Pepperoni Pizza nie jest idealnym jedzeniem dietetycznym (przykro mi!)

Idealna dieta dla sportowców czy kulturystów powinna koncentrować się na białku, niektórych tłuszczach, które zawierają kwas tłuszczowy (EFAs) i złożone węglowodany tj. warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste. Większość specjalistów ds. fitnessu rekomenduje jedzenie wielu małych posiłków zamiast trzech dużych.  Powoduje to stałe działanie metabolizmu i jest mniej prawdopodobne, że zakończy się to otyłością czy nadwagą.

Rada #9: Woda, woda i jeszcze raz woda

Pij bardzo dużo wody. Woda utrzymuje mięśnie nawodnione, co sprawia,
że pracują bardziej efektywnie i szybciej się odbudowują. Miej świadomość, że napoje bezalkoholowe, herbata i kawa zazwyczaj odwadniają ciało, więc nie zakładaj, że pomagają one twoim mięśniom. Nie zrobią tego.

Doskonały fitness wymaga samodyscypliny i długoterminowej determinacji w dążeniu do celu. Każdy kto zamierza podjąć tego rodzaju zobowiązania, z pewności chce osiągnąć swój cel tak szybko jak to możliwe i aby tak było musimy działać świadomie. Przestrzeganie tych zasad przybliży cię do uzyskania twojej idealnej sylwetki w możliwie najkrótszym czasie.

A jakie wy macie sposoby, żeby poprawić swoje ciało?

[via]