8 sposobów na ćwiczenia na schodach – to takie proste!

0
148
Pomysłowe ćwiczenia na schodach i ich zalety.
Schodowy fitness to doskonały sposób na zdrowie i sylwetkę.

 

Czy wiesz, że do skutecznych treningów wcale nie jest potrzebny wymyślny i drogi sprzęt? Nie musisz też chodzić na siłownię i płacić za karnety, które bądź co bądź do tanich nie należą. Poznaj 8 genialnych pomysłów na ćwiczenia na schodach i zobacz, jak dobrze to działa!

Zaledwie trzyminutowy spacer po schodach to naprawdę świetna rzecz dla naszego zdrowia. Między innymi wspomaga kontrolowanie poziomu cukru we krwi. Ponadto, doskonale działa na ogólną kondycję nóg, ich ukrwienie, a co za tym idzie, pozytywnie wpływa na cały organizm. Nie wyobrażasz sobie poranka bez mocnej kawy, która pozwoli Ci się obudzić? Mam na to sposób! Dosłownie chwila spaceru po schodach znacznie lepiej sprawdzi się niż filiżanka małej czarnej.

Z tego właśnie powodu zamierzam przedstawić Ci kilka prostych „schodowych” ćwiczeń.

Zaczynamy!

Łatwe ćwiczenia na schodach. Nieco inne niż zazwyczaj pompki

Możesz zmodyfikować nieco klasyczne pompki i wykonać serię na stopniach. Przyjmij standardową pozycję do pompek. Ręce powinny znajdować się nieco szerzej niż linia barków. Ułożenie palców też ma znaczenie i najlepiej, gdy zachowasz kąt około 20 stopni. Pamiętaj także o utrzymywaniu neutralnej pozycji pleców. Co więcej, łokcie powinny wystawać o jakieś 45 stopni względem całego ciała. Napnij mięśnie brzucha i pośladki. Następnie opuszczaj swoje ciało i powtarzaj czynność około 10 razy. Jeśli chcesz zwiększyć poziom trudności, to możesz mocniej odpychać się rękami od podłoża i spróbować klaskania dłońmi.

Sposób na ciekawe ćwiczenia na schodach? Wypróbuj przysiady z uniesioną do tyłu stopą

Przede wszystkim jest to bardzo dobre ćwiczenie wymagające zachowania równowagi i użycia siły mięśni. Unieś lekko jedną nogę do tyłu i oprzyj stopę na stopniu. Klatka piersiowa powinna być lekko podniesiona. Drugą stopę trzymaj na podłożu i nie pozwól, aby odrywała się od niego w trakcie ćwiczenia. Teraz wykonuj przysiady i pamiętaj, żeby obniżać kolano jak najbliżej ziemi. Powtórz czynność 10 razy, następnie zmień nogę i zrób to samo.

 

Szukasz pomysłu na łatwe ćwiczenia na schodach? Chodzenie na czworaka to super pomysł!

Na sam początek połóż stopy i ręce na ziemi, by miały one styczność z podłożem. Ręce powinny znajdować się na wyższym stopniu niż reszta ciała. Zacznij ćwiczenie i pamiętaj o wykonywaniu naprzemiennych ruchów. Jeżeli kładziesz na stopniu lewą rękę, to za nią powinna podążyć prawa noga, i tak na zmianę.

 

Kolejny sposób na schodowy trening to chodzenie po stopniach z wykrokiem

Jeśli interesujesz się ćwiczeniami, które można wykonywać na stopniach schodów, to mam jeszcze jedną propozycję. Zwykłe wychodzenie w górę można nieco zmodyfikować. Wystarczy, że postawisz jedną nogę na stopniu wyżej. Druga noga zostaje na niższym schodzie. Przy każdym kroku, wyprostuj tę nogę, która pozostaje z tyłu i ugnij tę na przodzie. Takie ćwiczenie z pewnością przyczynia się do zachowania lepszej równowagi. Na dodatek doskonale wpływa na rozciąganie mięśni w pachwinie, czy na pracę stawu biodrowego.

 

Jest jeszcze wiele opcji ćwiczenia na schodach, w tym przeskakiwanie

To ćwiczenie należy wykonywać wzdłuż stopnia i polega ono na skakaniu z jednego schodka na drugi. Kładąc obie dłonie na podłożu, w tym samym momencie dosłownie wyrzuć do tyłu złączone nogi. Jest to podobna pozycja, do tej którą przybierasz w trakcie robienia pompek. Teraz wróć nogami w stronę dłoni, tak, jakby to była zwykła pozycja kucania. Wstań, przeskocz na drugi stopień i zrób na nim to samo ćwiczenie. I tak na zmianę, raz na jednym, a raz na drugim stopniu.

 

Potrzebujesz prostego ćwiczenia na schodach? Zdecyduj się na skoki

Najpierw ustaw stopy, by były one szerzej niż biodra. Zrób wyskok do przodu, na kolejny stopień. W trakcie opadania wykonaj pół-przysiad. Ręce natomiast niech będą skierowane do tyłu. Podczas samego wyskoku, pilnuj, aby wyrzucić ramiona do przodu. Niech Twoje skoki będą delikatne. Kontynuuj ćwiczenie aż do ostatniego schodka na górze. Taka praktyka sprawi, że mięśnie nóg staną się mocniejsze.

 

Jeszcze jedna propozycja treningu na schodach

Najpierw usiądź na stopniu. Połóż ręce na schodach, tuż przy stopach. Zepnij mięśnie brzucha, podeprzyj się rękami i z całych sił udźwignij swoje ciało nad stopniem. Musisz w tym samym czasie unieść i wyprostować nogi. Dobrze jest, gdy ramiona są delikatnie wysunięte za linię uszu. Utrzymaj się w takiej pozycji przez około 10 sekund. Powtarzaj ćwiczenie kilkakrotnie.

 

Jakie ćwiczenia na schodach należy wykonywać, by dbać o swoje zdrowie, i to bez kosztów?

Możesz również zdecydować się na bieg po schodach. W czasie tej czynności utrzymuj lekko wygiętą do przodu pozycję. W ten sposób nie będziesz nadmiernie obciążać swoich bioder. Kontroluj ruch kolan, nóg i ramion. Oprócz tego musisz zachować neutralną postawę ciała.

 

Dlaczego w ogóle warto wykonywać ćwiczenia na schodach?

Po pierwsze są darmowe i łatwo dostępne. Mogą to być schody w Twoim domu, na klatce w bloku, w parku, czy też miejskie. Gdzie tylko chcesz! Po drugie, taki trening wymaga większego wysiłku, dając w zamian lepsze spalanie kalorii. Każde tego typu ćwiczenie podnosi puls, co pozytywnie oddziałuje na układ sercowo-naczyniowy. Dodatkowo, ćwiczenia na schodach pomagają w rzeźbieniu i ujędrnianiu takich części ciała jak łydki, uda, pośladki czy brzuch. Jeśli nie masz czasu chodzić na siłownię, to schody są tutaj najlepszą alternatywą. Schodowy fitness nie trwa długo, wystarczy zaledwie parę minut i trening zakończony. Co więcej, możesz łączyć różne ćwiczenia na raz. Mam na myśli bieganie, skakanie, chodzenie oraz treningi siłowe. Wszystko po to, by otrzymać lepsze efekty. Prawidłowo przeprowadzony trening na schodach przysłuży się również zachowaniu sprawności stawów i kości.

 

To co? Może skusisz się na rundkę po schodach?