8 cech, które zapewnią silną pozycję każdemu „biznesmenowi z papieru toaletowego”

0
695
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter

Jesteś młodą, ambitną osobą i rozpiera Cię energia. Czy zdarzało Ci się już myśleć o założeniu własnego biznesu?

Mike Michalowicz, autor książki o prowokującej nazwie „The Toilet Paper Entrepreneur” („Przedsiębiorca z papieru toaletowego”), w iście amerykańskim stylu zwraca się do tych, co planują założyć startup, ale zastanawiają się, czy temu podołają.

Mike Michalowicz - The Toilet Paper Entrepreneur

Być może część z Was kojarzy Michalowicza – współpracuje z „The Wall Street Journal” prowadząc swoją rubrykę „Small Business Shortcuts”.
Posłuchajmy tego Amerykanina.

Cóż – nie każdy ma za plecami sypiącego gotówką anioła-stróża. Startup z reguły cechują ograniczone zasoby, kakao w termosie i kanapki domowej roboty.
I właśnie dlatego dość przeciętności i nijakości! Michalowicz zachęca do tego, aby skupić się na konkretnym zadaniu i wykonać je w sposób perfekcyjny.
Zastanów się nad jego słowami: „Zrobienie czegoś w sposób wystarczająco dobry oznacza zrobienie czegoś w sposób niewystarczająco dobry”.

Co jednak ma zrobić ktoś, kto dopiero opuścił mury uczelni wyższej i myśli jak zacząć na siebie zarabiać (taką młodą osobę pragnącą założyć własny biznes Mike Michalowicz nazywa „biznesmenem z papieru toaletowego”, albo w skrócie BPT)?

Michalowicz zauważa, że pomimo braku doświadczenia młodzi ludzie posiadają

8 cech, które już na starcie zapewniają mocną przewagę

w porównaniu do starych „wyjadaczy”:

  • BPT mocno wierzą w siebie, a 100% wiara w sukces zapewnia ten sukces!
  • BPT są pasjonatami – osoba niewtajemniczona po prostu nie zrozumie ten pasji;
  • Szybkie działanie przedkładane nad nicnierobienie. Czasami mogą naciąć się z tego powodu, jednak zysk jest spowodowany tym, że wolą coś zrobić za szybko niż za późno;
  • BPT są nie do pobicia w jakiejś wąskiej dziedzinie. Eksploatują ją na wszelkie sposoby, zaś to, czego nie lubią, jest przez nich outsourcowane;
  • BPT polegają na wynalazczości, a nie pieniądzach. Pieniądze pozwalają na bezkarne popełnianie błędów, jednak koniec końców spotka Cię rozczarowanie.
  • BPT wybierają niszę, na której się znają i nie pozostawiają konkurencji najmniejszych szans;
  • Łączenie planowania strategicznego z wykonywaniem celów krótkofalowych. Nie zawsze mając mapę BPT mają jednak przed sobą cel i osiągają go metodą prób i błędów;
  • BPT nie są do końca normalni. Chyba nawet są nienormalni. Ryzykują, odrzucają przyjęte reguły, nie pasują do otoczenia, prowokują.

 

Czy to są również Twoje punkty? Jeżeli tak, to czytając te punkty sam już zauważyłeś, że nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych i chcesz rozpocząć tę przygodę.

Powyższe 8 punktów to zaledwie wstęp do książki Mike’a Michalowicza, którą można nabyć w wersji papierowej albo elektronicznej – dla Kindle: „The Toilet Paper Entrepreneur.

Jako ciekawostkę dodamy, że plan biznesowy jest uważany przez Mike’a za coś kompletnie zbędnego…