7 rozpraszaczy, które zabijają twoją produktywność

0
528

Jak podaje Brytyjski Instytut Psychiatrii, sprawdzanie poczty podczas wykonywania jakiegoś kreatywnego zadania natychmiast obniża nasze IQ o 10%. Ciekawe – podobny efekt powoduje brak snu przez 36 godzin!
To rutynowe zadanie jest zaledwie jednym z wielu nawyków, które szkodzą produktywności.

Od ciągłego przełączania się pomiędzy zadaniami poprzez zbyt długą listę zadań i zagracone biurko, 7 rzeczy ciągle przeszkadzają nam w pracy i pozbawiają możliwości wydajnej pracy.

1. Sprawdzanie maili co dwie minuty. Sprawdzanie maili tak bardzo weszło ci w krew, że robisz to bez zastanowienia. Nic nie szkodzi, że otrzymywane wiadomości często mają się nijak do naszej tego, co mamy na liście zadań.

Sprawdzanie maili co dwie minuty

2. Zagracone biurko. Oderwij się od tego wpisu i rzuć okiem na biurko. Nie trzeba niczego tłumaczyć – to nagromadzenie rzeczy jest drugim zabójcą produktywności. Nie warto rozważać przechowywania dokumentów w Evernote.

 

3. Nieergonomiczne stanowisko pracy. Nie ma co rezygnować z zastanych mebli i wydawać ciężko zarobionych pieniędzy na wygodne biurko oraz fotel. Przecież w pracy spędzasz zaledwie 8 h.

4. Konsekwentna wielozadaniowość. Badania dowodzą, że multitasking zmniejsza nasze IQ o 10 pkt. Co będzie, jeżeli odbieramy telefon, próbując prawą ręką pisać maila i jeszcze wysłać faks? Nic. „Po prostu” nie wykonamy żadnego z tych zadań.

5. Powiadomienia włączone wszędzie gdzie się da. Skype, Gadu-Gadu, Facebook. Nie zapomnij o powiadomieniach o nowej poczcie. Pamiętaj też, żeby włączyć wszystkie swoje urządzenia. Wysyłaj notyfikacje na wszystkie urządzenia, łącznie z telefonami i tabletami. Upewnij się, że na pewno nie unikniesz rozproszenia.

6. Pozwalanie innym na zaczepianie ciebie. Wprowadzenie polityki „otwartych drzwi” jest konieczne, jeżeli chcesz pozostać nieproduktywny. A tak na serio jest duża szansa, po wzięciu udziału w kolejnej nieistotnej rozmowie nie będziemy mogli przestawić się z powrotem na swój tor.

7. Zbyt długa lista zadań. Na początku każdego dnia utwórz kilka długaśnych list to-do i porozwieszaj wokół siebie. Szczególnie ważne rzeczy zapisz dodatkowo na karteczkach samoprzylepnych. Zasada 3+2 jest dla frajerów.
Jeżeli to zrobisz, pozostaniesz w ciągu dnia zestresowany, będziesz myśleć o tym wszystkim co masz do zrobienia zamiast skupić się na bieżącym projekcie.

7 rozpraszaczy, które zabijają twoją produktywność

[via Marketo]