6 porad jak wykorzystać psychologię ludzką do zwiększenia sprzedaży

0
1880

Mówi się, że ludzi łatwo jest zrozumieć, a każda czynność przez nas wykonywana jest logiczna. Jednak wystarczy spojrzeć na zwykłe sytuacje z życia codziennego, aby zauważyć, że logika nie jest najważniejszą rzeczą patrząc na nasze otoczenie. Próbujemy zrozumieć osoby, z którymi żyjemy. A wiedząc, jak wykorzystać psychologię ludzką, analizując pewne działania osób kupujących, możemy osiągnąć ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe.
Poniżej znajduje się 6 rad, dzięki którym łatwiej będzie dojść do zrozumienia zachowań ludzkich.

1. Większość decyzji podejmujemy emocjonalnie

Decyzje podejmowane są częściej bazując na uczuciach, emocjach lub potrzebach, niż poprzez racjonalne myślenie. Dlatego właśnie jasne przedstawienie przede wszystkim nienamacalnych korzyści jest takie ważne, dając możliwość do perswazji. Warto zadać sobie pytanie: „Co w tej konkretnej sytuacji może być języczkiem u wagi?”

2. W procesie sprzedaży każdy poszukuje jakiejś wartości

Wartość w tej sytuacji nie jest wartością stałą. Zależy od przedmiotu sprzedaży, zapotrzebowania kupującego, czy też od postrzegania różnic między ofertami. Głównym celem w tej sytuacji jest takie przedstawienie swojej oferty, aby potencjalny kupujący zauważył, że wartość oferty przewyższa podaną cenę. Im większy jest stosunek zysków do ceny, tym większa jest szansa na udaną transakcję.

3. Niemożliwym jest zmuszenie kupującego do niczego

Nawet jeśli posiada się niezwykły talent do sprzedaży, niemożliwe jest zmuszanie klienta do czegokolwiek, gdyż i tak ostatecznie zrobi on to co chce. Rozpocząć należy od drugiej strony, a więc pokazać, że oferowany przez nas produkt lub usługa jest idealnym rozwiązaniem dla spełnienia potrzeb klienta.

4. Z natury jesteśmy podejrzliwi

Większość ludzi stara się unikać ryzyka, przez co są sceptyczni do każdej przedstawionej oferty. Aby przezwyciężyć strach osoby, z którą rozmawiamy, trzeba być odpowiednio przygotowanym do przedstawienia jak największej ilości korzyści, jakie klient odniesie w przypadku pozyskania produktu lub zakupienia usługi. Należy pamiętać o tym, że ważne jest przedstawienie głównie tych korzyści, które pokrywają się z przedstawionymi przez klienta potrzebami.

5. Każdy z nas szuka czegoś w swoim życiu

Cele pojawiają się na każdym kroku ludzkiego życia. Marzymy o miłości, bogactwie, sławie, bezpieczeństwie. Jeśli uda nam się przekonać ludzi, że to co oferujemy, jest w stanie spełnić jedno z tych marzeń lub choćby pomóc w dążeniu do niego, klienci spojrzą na nas inaczej, poczują że zależy nam na ich dobru.

6. Uwielbiamy kupować

Ludzie może i nie lubią być sprzedawani, jednak uwielbiają kupować. Kochamy odkrywać i doświadczać nowości. W takim wypadku proces sprzedaży jest znacznie ułatwiony. Należy tylko pamiętać, że nikt nie lubi być oszukiwanym. Dobrze jest spojrzeć na to, z jakim podejściem podchodzimy do ofert dla naszych klientów. Lepiej jest nie wspominać o sprzedawaniu, ale raczej o pomocy. Najlepszą pomoc okażemy, jeśli to, co przekażemy klientowi, będzie wysokiej jakości, bez wad, a sami ludzie będą się czuli sprawiedliwie potraktowani.

Stosując się do tych sześciu ogólnych rad, znacznie łatwiej będzie przygotować się do rozmów z klientem, przeprowadzić negocjacje i dopiąć proces na ostatni guzik. I pamiętajmy, najważniejsze jest pierwsze wrażenie.