25 powodów, dla których warto być w formie

3
712
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
25 powodów, dla których warto być w formie

Zapewne możesz wymienić wiele różnych powodów i wymówek, które pozwalają wymigać się od ćwiczeń. Ale my wiemy jedno — warto być w formie!

Poniżej znajdziesz natomiast 25 powodów, które pomogą Ci znaleźć motywację konieczną, żeby je wykonywać. Tak więc, regularne uprawianie sportu:

1. POMAGA ZMNIEJSZYĆ POZIOM CHOLESTEROLU. Regularne wykonywanie ćwiczeń obniża poziom tak zwanego „złego cholesterolu” zwiększając jednocześnie zawartość w organizmie „cholesterolu dobrego”.

2. POPRAWIA JAKOŚĆ SNU. Aktywność fizyczna może ułatwić Ci zasypianie. Osoby, które regularnie uprawiają sport, zwykle zasypiają dużo szybciej niż osoby, które nie są aktywne fizycznie.

3. ZWIĘKSZA POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI. Niezależnie od Twojego wyglądu fizycznego, regularne uprawianie sportu pomoże Ci zwiększyć poczucie własnej wartości.

4. OBNIŻA CIŚNIENIE KRWI. Aktywność fizyczna nie tylko obniża ciśnienie krwi, ale również przyczynia się do zapobiegania chorobom związanych z nadciśnieniem.

5. ZMNIEJSZA BÓLE PLECÓW. Uprawianie sportu pomoże Ci zwiększyć siłę Twoich mięśni, ich odporność i elastyczność oraz polepszy ogólną postawę ciała. Niejedne badania wykazały już, że to właśnie kombinacja tych czynników stanowi najlepsze antidotum na chroniczne bóle pleców.

6. ZMNIEJSZA RYZYKO URAZÓW. Jeżeli nie jesteś profesjonalnym sportowcem, posiadanie silnego, będącego w dobrej formie ciała zdecydowanie redukuje możliwość odniesienia jakiegokolwiek rodzaju urazów.

7. ZAPOBIEGA RAKOWI. Jak wynika z przeprowadzonych na ten temat badań, u osób uprawiających sport prawdopodobieństwo zachorowania na raka jelita grubego spada o około 40%. Zmniejsza sie również możliwość zachorowania na raka piersi.

8. ULEPSZA PRZEMIANĘ MATERII. Regularne wykonywanie ćwiczeń sprawia, że nasza przemiana materii jest szybsza i wydajniejsza. Dzięki temu nie tylko spalamy więcej kalorii w trakcie wysiłku fizycznego, ale również w trakcie wypoczynku.

9. ZWIĘKSZA NASZ ZAKRES RUCHÓW. Elastyczność ciała zapobiega sztywnieniu stawów i, co więcej, łagodzi bóle i stany zapalne związane z artretyzmem.

10. ZWIĘKSZA OGÓLNĄ SIŁĘ ORGANIZMU. Zarówno przy wstawaniu z krzesła jak i przy podnoszeniu przedmiotów z podłogi. Kiedy Twoje ciało jest w formie, może realizować codzienne czynności szybciej i łatwiej.

11. ZWIĘKSZA CZUŁOŚĆ NA INSULINĘ. Regularne ćwiczenia pomagają mięśniom przyswajać insulinę w sposób dużo bardziej wydajny. Ponadto, zapobiegają cukrzycy typu 2.

12. POPRAWIA JAKOŚĆ NASZEGO ŻYCIA SEKSUALNEGO. Aktywność fizyczna znacznie polepsza krążenie krwi w organizmie, co z kolei zapobiega występowaniu zaburzeń erekcji i impotencji (jeżeli nie są one spowodowane czynnikami psychogennymi). Ponadto, przyczynia się do zwiększenia produkcji niektórych hormonów, jak na przykład testosteronu.

13. ZMNIEJSZA RYZYKO CHOROBY WIEŃCOWEJ. Regularny wysiłek fizyczny wzmacnia serce i polepsza jego funkcję skurczową.

14. JEST ZABAWNE I PRZYJEMNE. Istnieje tyle różnych sportów, że naprawdę wydaje się niemożliwe, żeby nie istniał żaden, który Ci się spodoba. Jeżeli potrzebujesz dodatkowej motywacji, możesz spróbować uprawiać jakiś sport oparty na rywalizacji lub nawet zespołowy, żeby móc uprawiać go w większej grupie.

15. PRZEDŁUŻA ŻYCIE. Osoby, które regularnie uprawiają sport, żyją zazwyczaj kilka lat dłużej.

16. POLEPSZA NASZĄ RÓWNOWAGĘ I KOORDYNACJĘ. „Świadomość kinestetyczna” to zdolność do prawidłowego postrzegania miejsca, jakie zajmujemy w przestrzeni. Dzięki aktywności ruchowej, polepszamy ten szczególny typ inteligencji i, w związku z tym, możemy uniknąć wielu przypadkowych upadków i siniaków.

17. ZWALCZA UCZUCIE PRZYGNĘBIENIA I DEPRESJI. Wykonywanie ćwiczeń polepsza nasze samopoczucie i zapobiega popadnięciu w przygnębienie lub depresję.

18. ULEPSZA DZIAŁANIE PRZEWODU POKARMOWEGO. Regularne uprawianie sportu przyczynia się do zapobiegania zatwardzeniu.

19. POZWALA KONTROLOWAĆ WAGĘ. Istnieje pewna sprzeczność pomiędzy wynikami różnych badań. Niektóre chcą dowieść, że uprawianie sportu zwiększa apetyt, podczas gdy inne wyjaśniają, że go zmniejsza. Według mnie, aktywność fizyczna zwiększa apetyt na rzeczy zdrowe i pożywne, co, w ogólnym rozrachunku, pozwala stracić na wadze. Co prawda jest to moja prywatna teoria, ale wydaje mi się, że, kiedy uprawiamy sport, to nasze ciało, a nie umysł, domaga się pożywienia. A kiedy słuchamy potrzeb naszego ciała, przybrać na wadze jest niemożliwe.

20. ZWIĘKSZA SPALANIE TŁUSZCZÓW. Kiedy wykonujesz ćwiczenia, Twoje ciało wytwarza energię korzystając ze zmagazynowanych w Twoim organizmie tłuszczów i glikogenu.

21. WZMACNIA SYSTEM ODPORNOŚCIOWY. Osoby, które nie uprawiają żadnego sportu, o wiele częściej korzystają ze zwolnień chorobowych. Ja osobiście pracuję w mojej firmie od 2005 roku i w tym czasie nie potrzebowałem ani jednego dnia wolnego z powodu choroby. Z tego co pamiętam, ostatni raz miałem gorączkę w 2004 roku, gdy mieszkałem w Edynburgu.

22. WZMACNIA KOŚCI. Podnoszenie ciężarów, w sposób umiarkowany, przyczynia się do zapobiegania osteoporozie.

23. POLEPSZA KONCENTRACJĘ. Uprawianie sportu rozwija zdolność naszego mózgu do koncentrowania się, zapamiętywania, wizualizowania, planowania i rozwiązywania problemów. Wszystko dzięki temu, że ciało będące w dobrej formie dostarcza mózgowi większą ilość tlenu.

24. ZAPOBIEGA CHOROBIE ALZHEIMERA. Ostatnie badania wykazały, że wykonywanie ćwiczeń przyczynia się do zachowania pełni zdrowia przez nasz mózg, nawet po osiągnięciu zaawansowanego wieku.

25. POMAGA CI WYKORZYSTAĆ TWÓJ POTENCJAŁ. Sport pomoże Ci uzyskać lepszą fizyczną wersję samego siebie. A ta odmiana fizyczna przyczyni się do polepszenia twojego stanu umysłowego, emocjonalnego i duchowego.

Potrzebujesz jedynie 3 lub 4 godzin tygodniowo, żeby uprawiać trochę sportu i być w formie. Tydzień ma 168 godzin. Naprawdę ciągle wydaje Ci się, że nie masz czasu na żadną aktywność fizyczną? Przestań się okłamywać i pamiętaj, że czas przeznaczony na uprawianie sportu to tak naprawdę długoterminowa inwestycja. Przedstawione powyżej 25 powodów, dla których warto uprawiać sport, dobitnie to potwierdzają.

  • Jarek

    w chrome na linux nie widać artykułu, w firefox tak

    • pl_lh

      Wina raczej nie leży po stronie LH. Chrome (Mac/M$) – OK. Może warto zaktualizować Chrome’a?

      • Hanys

        Mi Jarku pomogło wyłączenie AdBlocka w Chrome ;)