23 sposoby, by każdego dnia pić więcej wody

5
1131

Nie każdy potrzebuje dokładnie ośmiu ośmiouncjowych (236 ml) szklanek wody każdego dnia. Instytut Medycyny ustalił, że odpowiednie spożycie (OS) dla mężczyzn to około 3 litry (około 13 kubków) napojów dziennie. OS dla kobiet wynosi 2,2 litra (około 9 kubków) napojów dziennie.
Dlatego tradycyjna zasada powinna brzmieć: „pij przynajmniej osiem ośmiouncjowych szklanek płynów dziennie”, ponieważ wszystkie płyny zaliczają się do dziennego spożycia.

Ale nie ma wątpliwości, że picie WODY jest ważne dla ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia. Woda pomaga wypłukać toksyny i produkty przemiany materii z naszego organizmu. Wspomaga trawienie i odpowiada za procesy regulacyjne. Picie wody zapobiega odwodnieniu, a także poprawia wygląd. Udowodniono, że woda pomaga zrzucić wagę i pomaga w nawodnieniu skóry, która z kolei dzięki temu redukuje oznaki starzenia.

23 sposoby, by każdego dnia pić więcej wody - jak pić więcej wody

(Foto)

Nie można zaprzeczyć, że twoje ciało czuje się szczęśliwsze i zdrowsze, kiedy spożywasz wystarczająco dużo wody.
Jak więc zapewnić swojemu organizmowi wystarczającą ilość każdego dnia? Gdybym DOKŁADNIE wiedziała jak to osiągnąć, mogłabym napisać bestsellerową książkę i zostać miliarderką :) A ponieważ nie wiem DOKŁADNIE jak to zrobić (szczerze mówiąc, to jestem w tym SŁABA), to przedstawię wam 23 pomysły od innych czytelników.

Sama zamierzam wypróbować wszystkie z nich!

Jak pić więcej wody: 23 sposoby

• Nie pozwalaj sobie na dietetyczną colę, jeżeli nie wypiłeś wcześniej od dwóch do czterech szklanek wody. Zobaczysz, że tak bardzo nie chce ci się pić coli.
• Wypij dużą szklankę wody w każdym przejściowym punkcie dnia: gdy wstajesz, przed wyjściem z domu, gdy zaczynasz pracę itp.
• Postaw na wygodę – trzymaj na biurku dużą butelkę izolowanej wody i popijaj z niej przez cały dzień.
• Kilka razy dziennie wypij do dna pełną szklankę wody. Teraz idź do kuchni i uzupełnij szklankę. Nie popijaj w międzyczasie. Po prostu wypij wszystko po dolaniu wody.
• Zapisuj to. Zrób sobie tabelkę i odhaczaj każdą wypitą szklankę. Rozpisz tabelkę na 30 dni, a picie wody stanie się częścią twojej codziennej rutyny.
• Pij szklankę wody co godzinę, gdy jesteś w pracy lub w szkole. Po pracy/szkole twoja norma jest zaspokojona.
• Zamroź obrane kawałki cytryny, limonki i pomarańczy i używaj ich zamiast kostek lodu – są orzeźwiające i masz w nich porcję lub dwie porcje owoców.
• Po każdej wizycie w toalecie wypij ośmiouncjową szklankę, by uzupełnić swój organizm.
• Postaw sobie za cel wypicie jakiejś (powiedzmy X) ilości wody dziennie, zapisz ja na kartce wraz z powodami dlaczego to zrobisz! Pamiętanie o motywacji pomoże ci, gdy zaangażowanie będzie cię opuszczać.
• Zawsze przechodząc obok wodotrysku z woda pitną, wypij z niego łyk czy dwa. (To rada od mojego lekarza, którą dostałam po nieprzyjemnym incydencie z kamieniami nerkowymi).
• Dadaj bąbelków! Kup sobie domowy saturator (np. Soda Stream) i przygotuj swoją własną wodę gazowaną! Dodaj odrobinę cytryny lub soku pomarańczowego i masz super orzeźwiający napój!
• Dodaj do dużego kubka pokruszony lód albo lód w kostkach i ssij je (jak cukierki!)
• Załóż się ze współpracownikiem z pokoju o to, kto z was wypije więcej wody w ciągu dnia.
• Pijąc sok (jabłkowy, winogronowy lub pomarańczowy), połowę szklanki uzupełnij wodą lub lodem i wypij wszystko.
• Przynieś do pracy dwulitrową butelkę wody i staraj się wypić całą przed wyjściem. Jeżeli jednak całej nie wypijesz, to zrób to wracając do domu – potraktuj to jak wyścig.
• Zawsze miej na biurku kubek lodu, który będziesz uzupełniał wodą. Kluczem jest tutaj picie przez słomkę – bierz większe łyki i wypijesz więcej za jednym razem.
• Dobra wskazówka, jeżeli musisz zrzucić trochę ciała: pij dwa razy więcej wody niż spożywasz tłuszczu: gdy jesz coś zawierającego 10 gramów tłuszczu, wypij też dwa razy więcej wody.
• Do każdego posiłku wypij dwie szklanki wody, jedną przed i drugą po jedzeniu. Wypij też szklankę przed każdą przekąską i dzięki temu nie zjesz jej tak dużo.
• Ustaw sobie w telefonie lub kalendarzu przypomnienia, aby pić w regularnych odstępach czasowych. Co ciekawe, mnie ten sposób BARDZO pomaga! Wiem, że to słabo brzmi, ale ja po prostu ZAPOMINAM o picu wody!
• Zawsze noś przy sobie małą butelkę wody i pij z niej w wolnej chwili; np. czekając w kolejce w banku, w pociągu itp.
• Nie zawsze musisz pić zimną wodę… pij też trochę ciepłej wody. Wypij kubek ciepłej herbaty. Ale niech to będzie herbata bezkofeinowa, ponieważ kofeina pozbawia nas wody (jest moczopędna).
• Zawsze miej pod ręką butelkę wody, gdy oglądasz telewizję, robisz pranie, gotujesz obiad itp.
• W ramach codziennej pielęgnacji skóry pij codziennie dwie szklanki wody. Pij, oczyszczaj, nawilżaj i znowu pij.

Jeżeli jesteś podobny do mnie, to możesz potrzebować tych sztuczek, by zagonić się do zrobienia czegoś dobrego dla siebie…. dopóki (mam nadzieję!) nie stanie się to nawykiem!

Uwaga: ilość wody, którą człowiek powinien dziennie wypić zależy od kondycji fizycznej, dziennej dawki ruchu, klimatu w którym żyje (gorący lub zimny) oraz innych czynników (np. ciąża). Skonsultuj się lekarzem, aby dowiedzieć się jaka jest twoja dzienna dawka wody.