Czy zdarzało wam się spać mniej niż 8 godzin, a jednak czuć się w doskonałej formie? Albo na odwrót – spędzić w łóżku kilkanaście godzin i zasypiać na stojąco?
Aby wysypiać się, należy uwzględniać fazy snu. Możemy to robić wykorzystując internetowy kalkulator snu.

Kalkulator snu - Jak spać krócej, a jednak się wyspać

Uważa się, że każdy cykl snu jest równy 90 minutom. Co półtorej godziny cykle snu się powtarzają.

Jeśli mamy obudzić się o określonej godzinie, najlepiej będzie, jeżeli odczekamy krotność 90 minut (1,5 godziny, 3, 4,5, 6, 7,5 itd.). Dzięki temu będziemy czuli się aktywni, rześcy i łatwo zabierzemy się do pracy. I odwrotnie – ciężko jest skupić się na zadaniach, jeżeli zignorujemy tę regułę.

Nie ma potrzeby robienia obliczeń na własną rękę. Zamiast tego można wykorzystać serwis Sleeptimer.
Określamy godzinę, o której musimy się obudzić, a kalkulator obliczy, kiedy należy się położyć. Ewentualnie określamy godzinę, o której idziemy do snu, a Sleeptime pokaże godzinę, o której należy wstać, by wyspać się i dobrze się czuć następnego dnia.

Sleepy Timer ma również wersję na Androida.

Print Friendly