Kalkulator snu: Jak spać krócej, a jednak się wyspać

Czy zdarzało wam się spać mniej niż 8 godzin, a jednak czuć się w doskonałej formie? Albo na odwrót – spędzić w łóżku kilkanaście godzin i zasypiać na stojąco?
Aby wysypiać się, należy uwzględniać fazy snu. Możemy to robić wykorzystując internetowy kalkulator snu.

Kalkulator snu - Jak spać krócej, a jednak się wyspać

Uważa się, że każdy cykl snu jest równy 90 minutom. Co półtorej godziny cykle snu się powtarzają.

Jeśli mamy obudzić się o określonej godzinie, najlepiej będzie, jeżeli odczekamy krotność 90 minut (1,5 godziny, 3, 4,5, 6, 7,5 itd.). Dzięki temu będziemy czuli się aktywni, rześcy i łatwo zabierzemy się do pracy. I odwrotnie – ciężko jest skupić się na zadaniach, jeżeli zignorujemy tę regułę.

Nie ma potrzeby robienia obliczeń na własną rękę. Zamiast tego można wykorzystać serwis Sleeptimer.
Określamy godzinę, o której musimy się obudzić, a kalkulator obliczy, kiedy należy się położyć. Ewentualnie określamy godzinę, o której idziemy do snu, a Sleeptime pokaże godzinę, o której należy wstać, by wyspać się i dobrze się czuć następnego dnia.

Sleepy Timer ma również wersję na Androida.

Print Friendly
  • http://www.wydra.waw.pl/blog/ Tomek Wydra

    Jest nowa strona o tej tematyce http://kalkulatorsnu.pl

  • Edgar Simpson

    Skoro wiemy, że każdy cykl trwa 1,5 godziny i że trzeba spać jakąś wielokrotność tego czasu, to naprawdę tylko wyjątkowym geniuszom potrzebny jest specjalny, rewelacyjny kalkulator snu… Czy się mylę…?

  • NIc

    co ???

  • Świętosławski Wojciech

    A ja uważam, że bez sensu upośledzacie ludzi, dając im „kalkulatory” do odliczenia 1,5 godziny…. LUDZIE, to ma ułatwiać życie ponoć, a nie robić z ludzi idiotów. : )) Trening mózgu przed snem każdemu się przyda.

  • Jonny W.

    Szukam, szukam i wszędzie piszą podobnie. U Michała jest podobnie: http://michalpasterski.pl/2008/09/wstawanie-a-fazy-snu/

    Ale czy faktycznie to możliwe, że każda osoba na ziemi tak bardzo podobny czas trwania poszczególnych faz snu? Czy nie jest to kwestia nieco bardziej indywidualna?

    Bo rozumiem, że aplikacja na androida może zadziałać, ale jeśli sami liczymy sobie godzinę pobudki, to nie jestem przekonany. Poza tym mi np ciężko jest określić, w którym momencie zasnę. Bardzo często mam problemy z zasypianiem i trwa to u mnie np 30 minut.

  • Chrisitan Baranowski

    Uważam że odpowiednimi technikami można tak wypracować organizm, aby spać wyspanym 6 godzin dziennie bez wiekszego wysiłku.

    Jedna z kluczowych technik jest spanie przy otwartym oknie. Większa ilość tlenu w czasie snu sprawia, iż organizm jest bardziej zregenerowany.

    Więcej technik: http://doskonalezdrowie.blogspot.com/2012/12/jak-spac.html

  • http://mike987.wordpress.com/ Michał

    Zna ktoś podobną aplikację na Blackberry?

  • http://twitter.com/marekbosak Marek Bosak

    A jest coś takiego na iPhone?

  • Szymon Kowalski

    Jest wiele takich stron które właściwie się pokrywają, ja używałem tej:
    http://sleepyti.me/
    Na Androidzie korzystam z AlarmDroid.

  • http://twitter.com/KZ_Kuba KZ

    Polecam polską stronę o podobnych możliwościach. Moim zdaniem nawet lepszy. ;) 
    http://dospania.info/

  • http://www.facebook.com/teracotta Gosia Miszewska

     ja korzystam z tego budzika androidowego, który też pokazuje fazy snu. Wybieram godzinę o której wstaję i dowiaduję się, o której powinnam położyć się spać (aplikacja zakłada, że na zaśnięcie potrzebuje się średnio ok. 15 minut). Polecam :): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.doubleTwist.alarmClock&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5kb3VibGVUd2lzdC5hbGFybUNsb2NrIl0.