Jeśli przeistoczymy poważne przedsięwzięcie w grę z poziomami, punktami, nagrodami i odrobiną zdrowej konkurencji, to nawet najtrudniejsze zadania uda nam się rozwiązać z przyjemnością.

Filip i Marcin opowiadają, jak  w ciągu dnia włączać kolejne levele.

Lifehacker Podcast. Odc. 016 - Rozpocznij poranek w innowacyjny sposób

(Zdjęcie: jeffpicard.com)

Zawartość 16. odcinka:

  • Julie Morgenstern, autorka książki „Never Check Email in the Morning”, sugeruje zrezygnowanie z czytania korespondencji w trakcie pierwszej godziny dnia pracy.
    Pod koniec każdego dnia pracy, gdy będziesz porządkował biurko i przygotowywał się do wyjścia z biura, pomyśl o ważnej sprawie do załatwienia na następny ranek. Zadbaj o to, aby to zadanie było ważne, a zarazem wykonalne i stosunkowo krótkie.
    To bardzo ważne: by poranna misja zakończyła się sukcesem, jej cel powinien być prosty, realny do osiągnięcia, lecz mimo wszystko istotny: →Dlaczego nie należy sprawdzać poczty z rana
  • „Z natury ludzie są sobie bliscy. To, co ich od siebie oddala, to przyzwyczajenia”, powiedział Konfucjusz.
    Kreatywność bardziej zależy od psychologii niż intelektu, stąd kreatywności też można się nauczyć→7 nawyków wysoce innowacyjnych ludzi
  • Czy marzyłeś kiedyś o tym, by móc zbijać kolejne pozycje na liście zadań niczym pasujące klocki w Tetrisie albo monety w Super Mario Bros?
    No cóż, uporządkowanie i umycie lodówki raczej nigdy nie będzie tak satysfakcjonujące jak rozgromienie nawału przeciwników w Halo, lecz jeśli uda Ci się przeistoczyć poważne przedsięwzięcie w grę z poziomami, punktami, nagrodami i odrobiną zdrowej konkurencji, to nawet najtrudniejsze zadania uda Ci się rozwiązać z przyjemnością→Jak poradzić z prawie każdym zadaniem? Zamień je w grę
  • Jedna z najskuteczniejszych sztuczek na zwiększenie efektywności pracy polega na podzieleniu dużych zadań na małe, skondensowane części, wymagające skupienia przez krótki okres.
    Na prezentacji „Putting the Fun into Functional”autorstwa Amy Jo Kim, przedstawionej na konferencji nowych technologii wydawnictwa O’Reilly w marcu 2006 roku, zostało wytłumaczone, dlaczego należy ustawiać alarm, zanim weźmiemy się do pracy→Mierz czas, by zwiększyć efektywność swoich działań

 

→ Pobierz: Lifehacker Podcast. Odc. 016: Rozpocznij poranek w innowacyjny sposób (mp3)
→ Pobierz: Lifehacker Podcast. Odc. 016: Rozpocznij poranek w innowacyjny sposób (iTunes)

Print Friendly