15 pomysłów na kanapki bez chleba

1
2832
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
15 pomysłów na kanapki bez chleba.
15 pomysłów na kanapki bez chleba.

Chleb to podstawa naszej diety i to już od wieków. Każdy, kto próbował go z różnych powodów (czasem typowo dietetycznych, innym razem zdrowotnych) wyeliminować z jadłospisu, zgodzi się — że to nie tylko zmiana nawyku, a również drastyczna zmiana stylu życia.

Oto kilka inspiracji, jak osłodzić sobie ten trudny okres bardzo łatwymi (bo wymagającymi jedynie pokrojenia warzyw) lub troszkę trudniejszymi (pokrojenie połączone z podgrzaniem :)) trikami.

Pomysły na dietetyczne kanapki bez chleba

Jak zrobić kanapki bez chleba? Wymień go na…

1. Duże brązowe pieczarki

Umytym pieczarkom odkrój trzonki, tak by pozostały zgrabne kapelusze i połóż je na grillu (najlepszy byłby oczywiście tradycyjny grill, jeśli jednak skusisz się na diętę dopiero po wakacyjnych obiadach z karkówką, wystarczy patelnia grillowa, a w ostateczności — nawet zwykła patelnia). By nadać im więcej smaku wymieszaj dokładnie łyżeczkę octu balsamicznego z łyżką oliwy i zanurz pieczarki na chwilę w powstałym sosie.

Do gotowych pieczarek możesz dodać np. pokrojnego w plastry pomidora, liście bazylii i dowolną wędlinę.

2. Kabaczki (lub bataty)

A właściwie na placuszki z tych warzyw. Oryginalny przepis znajdziesz tutaj.

Powstałe „kromki” możesz pałaszować na słodko z dżemem czy miodem, lub na słono z pastą z guacamole, plastrami wędliny i sera. Genialnie sprawdzą się także jako zamiennik bułki w hamburgerze czy ciasta w pizzy!

3. Pomidor

Najprostsze na świecie i najpyszniejsze kanapki! Dużego pomidora przekrój na pół, wydrąż środek z nasionami i wypełnij dowolnymi dodatkami. Możesz go doprawić na modłę sałatki caprese i do wydrążonych połówek włożyć plastry mozzarelli, liście bazylii, dodać ulubione przyprawy i skropić kilkoma kroplami oliwy do smaku. Jeśli kanapka bez mięsa nie ma dla Ciebie już absolutnie żadnego sensu — dodaj także szynkę parmeńską. Unikaj soli, która niepotrzebnie wyciągnie resztki wody z pomidora i sprawi, że całość może się rozpaść w rękach.

4. Ogórek

Równie proste i pyszne co pomidory: również przekrój na pół i pozbądź się części nasion z miąższem. Gotowe łódeczki będą idealnie komponowały się z np. puszystym białym serkiem kanapkowym z dodatkiem szczypiorku.

5. Banan

To nie żart! Zobacz prosty przepis jak zmienić te owoce w małe tortille!

6. Kalafior

Blogerzy od pewnego czasu szaleją za tym warzywem. Można zrobić z nich bezglutenowe ciasto do pizzy lub małe kanapkowe wrapy. Tutaj odkryjesz jak łatwo zmienić różyczki tego warzywa w gotową do pieczenia masę.

7. Tapioka

Tapioka również może być bazą do placuszków, które jednak w odróżnieniu od innych przepisów możemy upiec na patelni. Sprawdźcie tutaj!

8. Bakłażan

Po prostu przekroj go wzdłuż, pozostaw na chwilę do uzyskania lekko brązowego koloru na grillu lub w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Bakłażan z łatwością łączy się z różnymi dodatkami, więc wykorzystaj po prostu swoją wyobraźnię.

9. Słodkie ziemniaki

Z których możesz upiec w formie na muffinki małe bułeczki! Ciekawy? Zobacz tutaj!

10. Papryka

Dużą czerwoną, żółtą lub zieloną paprykę potraktuj dokładnie tak samo jak pomidora. Wykrój jasne błonki i nasiona, pozostaw tylko pyszne i chrupiące łodeczki, gotowe do wypełnienia ulubionymi dodatkami.

11. Bułeczki domowej roboty z mąki kokosowej

Bułeczki idealnie nadzą się do klasyka kuchni amerykańskiej czyli Sloppy Joe’s. Wypełnione wołowiną z cebulą, fasolą i sosem pomidorowym będą smakować świetnie. Tutaj znajdziecie przepis nie tylko na bułeczki, ale również na sos.

12. Plastry batatów

Krócej podgrzewane, będą genialnym pomysłem na kanapkę, a dłużej, można zamienieć nawet na mini-pizze. Sprawdź ten przepis.

13. Cykoria

Umyte plastry cykorii dobrze osusz i wypełni wymieszanym wcześniej serkiem wiejskim z jogurtem, dopraw solą, pieprzem. Możesz dodać także swoje ulubione przyprawy – pamiętaj jednak o przewadze delikatnego smaku serowej masy, która złagodzi naturalnie gorzki smak cykorii.

14. Jajka i ser topiony

Które połączone razem utworzą mini bułeczki. To zdecydowanie lepsza alternatywa dla pszennych bułeczek czy croissantów z dżemem, które tak lubimy pałaszować na słodkie śniadania. Szczegóły znajdziesz tutaj.

15. Sałata

Na koniec pozostawiamy najłatwiejszą wersję dla największych leniuchów, bo praktycznie każdy rodzaj sałaty, po podzieleniu na osobne liście, dokładnym umyciu i osuszeniu nadaje się na bazę do kanapki bez chleba. Możemy zawinąć je na tortille lub jeść jako łódeczki wypełnione ulubionymi składnikami.

  • Daktylka

    Bardzo zdrowe, nic nie mówię, tylko nie można już tego nazwać kanapką. Skoro nie ma chleba :(