13 rzeczy, które należy zrobić po napisaniu posta

2
679
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter

Zrobiliście to. Napisaliście dobry post. Ale co teraz? Przecież nikt nie wie o jego istnieniu.
Oto lista rzeczy, które należy zrobić po napisaniu posta. Te porady przyciągną do niego maksywalną uwagę czytelników.

1. Dodajcie do posta słowa kluczowe

Przeskanujcie swój post i wyróżnijcie główne tematy. Wklejcie je do darmowego narzędzia Google Adwords>Znajdź słowa kluczowe.
Zdefiniujcie najczęstsze zapytania oraz słowa w danej tematyce, wróćcie do posta i wklejcie je tam. Wzmocnijcie z ich pomocą swój nagłówek.

2. Wykorzystujcie kanał RSS

Jeden z najpotężniejszych mechanizmów na blogu to kanał RSS. Lifehacker co prawda aktualizuje statusy w serwisach społecznościowych ręcznie, jednak jeżeli macie małego bloga, możecie zautomatyzować aktualizowanie strony na Facebooku oraz kanału w Twitterze za pomocą kanału RSS (sprawdźcie na przykład, jak to i wiele innych, zupełnie podstawowych czynności, potrafi zautomatyzować IFTTT).

13 rzeczy, które należy zrobić po napisaniu posta

(Foto: Workstead)

3. Skracajcie adresy URL swojego posta

Jest to potrzebne przede wszystkim dlatego, by wygodniej czytało się wasze kanały na Twitterze.

4. Dopasowujcie aktualizacje swoich statusów

Zajawka do posta w różnych serwisach społecznościowych może wyglądać zupełni inaczej. Zależy to od dnia tygodnia oraz pory dnia. Dlatego modelujcie aktualizację statusu, uwzględniając specyfikę każdego z serwisów. Pozwoli to na zwiększenie zaangażowania czytelników każdej z nich.

5. Piszcie zajawki na innych stronach

Różne serwisy społecznościowe oraz fora pomogą w promocji waszych postów. Utwórzcie nowy temat, dotyczący waszego posta, zadajcie w nim pytanie i podzielcie się własnym zdaniem na ten temat. Po tym, jak w temacie odpowiedzą inni ludzie, opublikujcie link do posta, w którym przedstawiacie swoje zdanie w tym temacie już bardziej szczegółowo.

6. Zostańcie częścią popularnych społeczności i publikujcie tam swoje treści

Jest to bardzo dobry mechanizm, który pomoże na pozyskanie dużego ruchu na blogu.

7. Komentujcie wpisy na innych blogach

Pisanie wartościowych i ciekawych komentarzy na innych blogach może stać się doskonałym narzędziem do pozyskania ruchu na blogu. Budujcie tam relacje, znajdujcie fanów i zostawiajcie linki zwrotne (backlinki).

8. Szukajcie pytań i świadczcie pomoc na Twitterze

Szukajcie na Twitterze wpisy dotyczące tematyki waszych blogów i dzielcie się swoimi informacjami z tymi, dla kogo będą przydatne.

9. Dodawajcie linki do ostatniego posta w podpisie do swoich maili

Nie ma co się krępować. Dodawajcie linki do ostatniego posta w podpisie do swoich maili, zapraszając odbiorców maili do odwiedzenia waszych blogów. Jest to kolejna skuteczna technika na pozyskanie czytelników.

10. Udostępniajcie swoje posty potencjalnym klientom

Napisaliście przed chwilą post, który na pewno okaże się przydatny dla wielu waszych klientów. Dzielcie się więc z nimi tymi informacjami, wyślijcie do nich maila z linkami do swoich najnowszych postów.

11. Dodajcie swoje posty do kolejnego maila o wydarzeniach w waszej firmie

Jeżeli wysyłacie okresowo maile do swoich klientów, nie zapomnijcie zawrzeć w nich kilka nagłówków postów opublikowanych na waszym blogu firmowym. Obserwujcie, który z nich pozyska najwięcej odsłon.

12. Proście innych blogerów o wzmianki nt. waszych postów

Budujcie dobre relacje z innymi blogerami i nie bójcie się zwracać do nich z prośbą, by publikowali na swoich blogach linki do waszych (o ile wasze posty będą rzeczywiście wartościowe).

13. Publikując na Twitterze linki do najlepszych postów, dodawajcie hashtag #pl_lh

Jeżeli tematyka waszych postów mogłaby być interesująca dla czytelników Lifehackera, zamieszczając na Twitterze linki do najlepszych postów, dodawajcie hashtag #pl_lh. Warto to robić zwłaszcza wtedy, gdy chcecie zamieścić na Twitterze link do przydatnego wideo lub obrazka.
Większość takich wyselekcjonowanych postów trafia na Lifehackera, a to zapewnia wam dodatkowy ruch oraz nowych obserwujących.

Warto wreszcie pamiętać, że Twitter w rękach dobrego marketingowca jest doskonałym narzędziem biznesowym. Przeczytaj, co może zrobić Twitter dla biznesu.

Wyświetl wszystkie pokrewne posty: blogowanie.

[via PR Daily]

OptArtAgencja Interaktywna OptArt świadczy usługi z zakresu projektowania, tworzenia i wdrażania stron WWW opartych na systemach CMS. Takie projekty są także poddawane optymalizacji i konserwacji.

Wizytówką OptArt jest najwyższa jakość kodu, umożliwiająca wyróżnienie się na szarym tle tysięcy stron internetowych