101 tweetów o tym, jak używać Twittera

0
1342
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter

„Jak używać Twittera” to pytanie zadawane przez miliony, mimo że ten serwis mikroblogowania istnieje od 2006 roku. Twitter jest prostym narzędziem, jeżeli chodzi o jego obsługę, nie każdy jednak zdaje sprawę z ogromu oferowanych przez niego możliwości.

Ułożyliśmy listę 101 tweetów o tym jak korzystać z Twittera, mając na celu pokazanie, jak wykorzytać Twitter w pracy, SEO, promocji swoich produktów i blogów.

Nie wszystkie z tych porad dotyczą Ciebie. Publikując prywatne tweety, używamy Twittera zupełnie inaczej, niż tweetując w celach biznesowych, marketingowych i SEO.

Dlatego porady zostały podzielone na kategorie. Każdy może wybrać określone dziedziny, w których Twitter pomoże mu osiągnąć sukces.

101 tweetów o tym, jak używać Twittera

(Foto: blog.twitter.com)

Podstawowe zasady używania Twittera

  • poziom podstawowy
  • poziom średnio zaawansowany
  • poziom zaawansowany

Przykłady wykorzystania Twittera

  • serwisy społecznościowe,
  • blogowanie,
  • biznes,
  • SEO/marketing

Podstawowe zagrożenia podczas używania Twittera

  • Etykieta na Twitterze (twittykieta),
  • pewność i bezpieczeństwo

Każdy z poniższych punktów jest poradą sam w sobie.

Poziom podstawowy

  • Używaj awatara,
  • Dostosuj swoją stronę główną na Twitterze,
  • Podaj w opisie kim jesteś, czym się zajmujesz i jakie masz zainteresowania,
  • Dbaj o precyzję,
  • Skracaj linki,
  • Tweetuj codziennie (jednak nie przez cały czas),
  • Odpowiadaj/retweetuj,
  • Nie opowiadaj jedynie o tym, co jadłeś,
  • Dodaj stronę internetową w profilu. Może być link do Twojego profilu na LinkedIn,
  • Nie obserwuj >1000 ludzi, jeżeli Cię czyta tylko 5 osób.

Poziom średnio zaawansowany

  • Używaj wtyczek do Firefoksa, takich jak Echofon,
  • Subskrybuj własne tweety przez RSS (co to jest RSS),
  • Używaj #hashtagów. A propos – zwróć uwagę na hashtag #pl_lh, którym wyróżniamy na Twitterze lifehacki w języku polskim (nazywamy je tweet-hackami),
  • Tweetuj o ważnych sprawach do 4 razy dziennie, dla 4 różnych stref czasowych,
  • Utwórz Twitter landing page (strona lądowania na Twitterze),
  • Monitoruj wzmianki o sobie dzięki Twilert,
  • Zadawaj pytania,
  • Korzystaj z Twittera w telefonie komórkowyn,
  • Dodawaj obrazki przy pomocy imgurPhotobucket lub yfrog,

Poziom zaawansowany

  • Używaj klienta desktopowego, np. TweetDeck lub Seesmic,
  • Używaj specjalnej usługi do skracania linków. Możesz używać skracacza bit.ly, który oferuje Ci za darmo własny adres WWW,
  • Subskrybuj przez RSS tweety swoich najlepszych przyjaciół,
  • Używaj aplikacji społecznościowych CRM takich jak WeTweetApp lub cotweet do wspólnej edycji tweetów oraz przechowywania kontaktów,
  • Nie rób crosspostingu każdego tweeta do Facebooka oraz LinkedIn.

Serwisy społecznościowe

  • Nie obserwuj kogo popadnie,
  • Obserwuj ludzi, którzy są ciekawi,
  • Nie obserwuj botów ani ugniataczy RSS,
  • Mieszaj linki, @odpowiedzi oraz tweety o tym „co się teraz dzieje”,
  • Retweetuj swoich przyjaciół,
  • Retweetuj rzadkie źródła, a nie tylko te znane,
  • Nie zaśmiecaj eteru! Twitter to nie TV ani radio,
  • Używaj hashtagu #FollowFriday,
  • Rozpowszechniaj memy internetowe,
  • Obserwuj tylko tych, co odpowiadają na Twoje tweety lub wspominają o Tobie we własnych,
  • Zaczynaj konwersacje od „Zastanawiam się, dlatego ludzie…”,
  • Organizuj tweetupy (spotkania z użytkownikami Twittera w czasie rzeczywistym).

Blogowanie

  • Nie tweetuj zamiast blogować,
  • Dodaj na swoim blogu przycisk Twittera,
  • Wyświetlaj w panelu bocznym swoje tweety,
  • Dodaj plakietkę „Follow me”,
  • Ogłaszaj swoje najlepsze posty na Twitterze,
  • Uprawiaj crowdsourcing postów na Twitterze,
  • Dodawaj @twittername (nazwę użytkownika) do swojego systemu komentowania,
  • Tweetuj, gdy Twój samolot się rozbija,
  • Bloguj o Twitterze,
  • Tweetuj o blogowaniu.

Biznes

  • Tweetuj w pierwszej osobie, nie zaś jako firma,
  • Oferuj tym, co Cię obserwują, specjalne promocje i zniżki,
  • Informuj o specjalnych ofertach najlierw na Twitterze,
  • Rozdawaj darmowe rzeczy,
  • Odpowiadaj rozczarowanym klientom,
  • Opracuj w swojej firmie politykę zachowania w mediach społecznościowych,
  • Obserwuj wzmianki o Twojej marce,
  • Wykłócaj się z @użytkownikami, wykorzystującymi nazwę Twoją lub Twoich produktów,
  • Utwórz zespół ds. Twittera,
  • Używaj takich twitterowych CMS-ów jak Hootsuite.

Marketing i SEO

  • Tweetuj linki do ciekawych informacji z Twojej branży,
  • Dodaj się do takich katalogów jak Twellow,
  • Podaj na swojej stronie swoją nazwę użytkownika na Twitterze,
  • Dodaj swój adres na Twitterze do swoich wizytówek,
  • Korzystaj z analizy Twittera, np. Tweetreach,
  • Twórz kampanie Google Analytics dla Twittera,
  • Wykorzystuj swoje słowa kluczowe w nazwach użytkownika na Twitterze,
  • Używaj wielu #hashtagów,
  • Obserwuj tyle osób, ile dasz radę,
  • Przenieś się na osobny serwer lub hosting w chmurze, by analizować natężenie w godzinach szczytu,
  • Dodawaj „via RT: @źródło” na końcu swoich tweetów,
  • Używaj wykrzyków w style OMG! WTF? FAIL!
  • Używaj liczb w nagłówkach,
  • Używaj trendów – wiadomości z ostatniej chwili,
  • Wybieraj seksowne awatary, np. @sexyseo,
  • Zwracaj się do wpływowych i doświadczonych użytkowników,
  • Zachęcaj ludzi do obserwowania Ciebie i tłumacz, dlatego warto to zrobić,
  • Noś śmieszną czapkę,
  • Używaj śmiesznej nazwy użytkownika, np. @rozebrany_ziemniak,
  • Sprawiaj ludziom frajdę.

Etykieta na Twitterze (twittykieta)

  • Nie obserwuj ani usuwaj z obserwowanych tej samej osoby więcej niż jeden raz,
  • Nie pisz do ludzi, którzy Cię nie obserwują – nie będą mogli odpowiedzieć,
  • Nie rzucaj mięsem w tweetach,
  • Wyłącz automatyczne dodawanie do obserwowanych tylko na podstawie imion. Szef Tadek nie jest żadnym szefem,
  • Po otrzymaniu trzeciej @odpowiedzi, przejdź na wiadomości prywatne lub Skype’a,
  • Nie spodziewaj się odpowiedzi, zwracając się do innych niespodziewanie,
  • Oznaczaj linki sponsorowane przy pomocy skrótów [aff], [ad] itp.,
  • Tweetuj więcej niż raz tylko o ważnych sprawach,
  • Nie tweetuj tej samej rzeczy kilka razy w jednym tweecie,
  • Nie automatyzuj do końca swojego tweetowania,
  • Nie sprzedawaj bez końca na Twitterze. No chyba że prowadzisz outleta firmy Dell,
  • Nie korzystaj ze skracaczy obcinających treść,
  • Zanim coś tweetniesz, przeczytaj,
  • Nie wspominaj o swojej stronie lub blogu za każdym razem, gdy ktoś wspomina o Twoich produktach.

Ostrożność i bezpieczeństwo

  • Nie stosuj sztuczek ani przekrętów, nawet pytając „czy to przekręt”. Zostaniesz zbanowany;
  • Nie tweetuj swojego adresu mailowego. Spam-boty będą miały niezłe żniwo;
  • Nie tweetuj o swoich planach na wakacje/nt. podróży. Włamywacze też mogą je przeczytać;
  • Nie tweetuj prowadząc samochód;
  • Powstrzymaj się przed narzekaniem na pracodawcę lub klienta;
  • Znajdując się za granicą (np. Chiny, Iran), tweetuj anonimowo;
  • Nie wykorzystuj swojego hasła na Twitterze w usługach Google ani banku internetowym;
  • Nie podawaj swojej lokalizacji;
  • Nie tweetuj prywatnych zdjęć swoich dzieci;
  • Tweetuj tylko o rzeczach, które mógłbyś powiedzieć w telewizji.

Generalna zasada: gdy tweetujesz, pamiętaj o złotym środku:

1/3 @odpowiedzi,
1/3 retweetów i linków,
1/3 tweetów nt. tego, co teraz robisz.

Publikuj ciekawe rzeczy, które sam chętnie czytasz.

Pamiętaj, że publikując cokolwiek w Internecie, pozostawiasz ślad. Twoje tweety mogą mieć wpływ na Twoją pracę oraz relacje z otoczeniem.
Dlatego nie pisz pod wpływem alkoholu lub żywiąc do kogoś urazę.

Jeżeli interesują Cię bezpieczne i przydatne tweety w pewnego źródła, dołącz do naszych znajomych na Twitterze: Lifehacker (@pl_lh).
Mając w zanadrzu ciekawe porady (z głowy lub opublikowane na Twojej stronie), opublikuj je, dodając hashtag „#pl_lh”. Dobre treści trafiają następnie na Lifehackera (najciekawsze lifehacki z Twittera znajdziesz tu: tweet-hacki).

[via]