10 sposobów na rozruszanie mózgu od redaktora naczelnego Lifehackera

1
536
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter

Odrzucając fałszywą skromność, w ostatnich dniach na Lifehackerze ukazało się kilka naprawdę wartościowych artykułów, napisanych przez nowych autorów.
Na pewno przeczytaliście już wczorajszy artykuł Kazimierza o zaletach słuchania audiobooków w drodze do pracy i dzisiejszy artykuł Pawła o GTD, czyli o tym, jak skupić się na rzeczach naprawdę ważnych zamiast na pilnych.

Jednak czasem trafiając nawet na najbardziej wartościowy artykuł czujesz, że masz problem z przyswojeniem informacji. Jak to jest, że już 15 minut po przeczytaniu artykułu nie pamiętasz głównych punktów?
Zamiast zwalać wszystko na niski poziom inteligencji, zastanów się, czy wystarczająco ćwiczysz swój mózg.

Skoro dbasz o swoją wagę czy wzrok, to tym bardziej zainteresują Cię proste ćwiczenia dla mózgu. Mamy nadzieję, że dzięki nim przyswoisz o wiele więcej informacji, niż dotychczas.

  1. Nauka nowych słówek (zwłaszcza w języku obcym). Nawet beztroski Alfie uważał, że nie warto wychodzić z domu, dopóki nie przeczyta się przynajmniej 1 mądrego słówka.
    Jeżeli chcesz popisywać się mądrymi zdaniami jak np. „Nie będę z Tobą konwersował, ponieważ egzystujesz w płytkim brodziku intelektualnym, a Twoje insynuacje są nieadekwatne co do aspektu bieżącej sprawy” – Twoja sprawa. Nam chodzi jedynie (aż?) o powolne, acz ciągłe rozbudowywanie własnego słownictwa.Redaktor naczelny Lifehackeranigdy nie wychodzi z domu, dopóki nie przeczyta 1 angielskiego idiomu.

    Słowko dnia - Lifehacker Polska
    Nigdy nie wychodź z domu, dopóki nie nauczysz się nowego słówka albo idiomu
  2. Odkryj dla siebie szachy, sudoku oraz krzyżówki.
    Pomijając fakt, że nauczysz się czegoś nowego, dostarczysz mózgowi doskonałego pokarmu.

    Sudoku - Lifehacker
    Odkryj sudoku
  3. Podobny efekt osiągniesz ucząc się na pamięć wierszy.
    Najważniejsze jest to, że tak czy inaczej mogą Ci się przydać. Na pewno zaimponujesz drugiej połówce, recytując fragment wiersza Mickiewicza albo Szekspira.
  4. Słuchaj wartościowych audiobooków, a jeżeli oglądasz programy, również starannie je dobieraj.
  5. Pamiętaj, że nie ma rozwoju bez dobrej lektury. Propozycje ambitnych pozycji znajdziesz w osobnej kategorii na naszej stronie.
  6. Obcuj ze sztuką. Kiedy po raz ostatni byłeś w operze, teatrze albo filharmonii?
  7. Czy chcesz się czuć po przebudzeniu wyspany i rześki? Naucz się wstawać z rana i wdróż w życie przynajmniej część porad nt. wczesnego wstawania (artykuł Jak zostać „skowronkiem” + 5 prostych kroków do dobrego snu).
    To właśnie z rana chcemy naprawiać świat, mamy głowę pełną pomysłów. Pamiętaj tylko aby zgodnie z metodą GTD spisywać te ostatnie.
    Warto jest użyć do tego legendarnych notatników moleskine.
  8. Dbaj o ogólny stan zdrowia, pamiętaj o zrównoważonej diecie i uprawiaj sport. Dbaj również o właściwą wagę. „W zdrowym ciele zdrowy duch” – rzekł pewnego dnia Decimus Junius Juvenalis. Lifehacker całkowicie się z nim zgadza.
    Po intensywnym treningu nie masz już sił… , ale tylko do dalszego treningu.
    Po wysiłku fizycznym Twój mózg działa na najwyższych obrotach. Możesz zatem zająć wygodną pozycję w fotelu i przestudiować jeszcze raz pierwsze pięć punktów tego artykułu.
  9. Odetnij się na chwilkę od świata.
    Zamknij oczy - Odetnij się na chwilkę od świata
    Odetnij się na chwilkę od świata

    Wyłącz telefon komórkowy, zamknij oczy i uwolnij się od jakichkolwiek myśli.
    Następnie znajdź 5-10 minut na to, by… pomyśleć o sobie, swoich potrzebach i planach.
    Pozwoli Ci to uporządkować w głowie pewne sprawy i wiedzieć, czego dokładnie chcesz.

  10. Jesteś coraz bardziej mądry, oczytany i asertywny. Poznawaj więc ciekawych i wartościowych ludzi, wymieniaj z nimi poglądy oraz dyskutuj.
    Rozbudowana sieć kontaktów towarzyskich bardzo korzystnie na Ciebie wpłynie.
    Zauważ, że stosując 9 powyższych punktów z pewnością będziecie mieli o czym porozmawiać.

(zdjęcie via)