10 porad, jak uczynić Facebooka użytecznym

0
993
Moduł sprawdzania pisowni OrphusWidzisz błąd na stronie? Zaznacz i kliknij Ctrl+Enter
10 porad jak uczynić Facebooka użytecznym

Żyjemy w czasach, w których korzystanie z Facebooka stało się czymś tak powszechnym, że praktycznie trudno znaleźć kogoś, kto tego nie robi. Jest to także niestety największy pożeracz czasu. Są jednak sposoby, aby uczynić z tego popularnego medium społecznościowego bardzo użyteczne narzędzie. Mamy 10 porad, jak uczynić Facebooka użytecznym.

Jak uczynić Facebooka użytecznym

Poniżej przedstawiamy 10 porad, dzięki którym codzienne scrollowanie Facebooka przestanie być tylko bezmyślnym odruchem. Jeżeli odpowiednio do tego podejdziemy, możemy korzystanie z tego narzędzia uczynić bardzo pożytecznym źródłem naszej przewagi nad konkurencją i nie tylko.

  1. Pozostań w kontakcie z rodziną

W naszych czasach rzadko zdarza się, żeby nawet najbliższa rodzina była skupiona w jednym miejscu. Zazwyczaj są porozrzucani po kraju i świecie. Dzięki Facebookowi możemy jednak na bieżąco być w kontakcie ze wszystkimi, tak naprawdę nie ruszając się z domu. Oprócz rozmów możemy przeglądać ich zdjęcia, czy też śledzić wydarzenia, w których biorą udział. Mamy możliwość tworzenia grupowych czatów, czy też wewnętrznych grup, gdzie wspólnie dzielimy się interesującymi nas treściami. Z pewnością nie zastąpi to normalnego kontaktu twarzą w twarz, ale bywa bardzo cennym substytutem i pozwala nieco uśmierzyć tęsknotę za bliskimi.

  1. Bądź na bieżąco ze współpracownikami

Podobnie jak w przypadku kontaktów z rodziną, możemy wykorzystać grupy do utrzymywania relacji z naszymi współpracownikami. Stworzenie wewnętrznej grupy znacznie ułatwia nam przekazywanie informacji do większej ilości osób, musimy jednak pamiętać o odpowiedniej polityce jawności. Istnieje też możliwość utworzenia strony naszej firmy, gdzie możemy dzielić się informacjami ze wszystkim zainteresowanymi, którzy tę stronę polubią. Jest to dość częsty mechanizm komunikacji cele brytów ze swoimi fanami, ale także firm, które chcą, aby ich potencjalni klienci byli na bieżąco z ofertą, jaką proponują.

  1. Znajdź pracę

Oto kolejny sposób, jak uczynić Facebooka użytecznym: ta sieć społecznościowa może być niezwykle pomocna w szukaniu pracy.

Jeżeli wiemy, w jakiej branży chcielibyśmy pracować, warto śledzić strony firm, które w niej działają. Czasem zdarza się, że informują one o prowadzonych rekrutacjach, albo o programach stażowych prowadzonych w danych firmach. Ciekawą opcją są też grupy eksperckie, w których ludzie z branży wymieniają się nowinkami, ale także nawiązują biznesowe relacje. Obecność w takiej grupie pozwoli nam poznać osoby odpowiadające za rekrutację na interesujące nas stanowiska i być może być o krok przed innymi kandydatami. Należy jednak uważać i nie być zbyt nachalnym, bo publikowanie postów w stylu „Szukam pracy, pomóżcie!” nie stawia nas w najlepszym świetle przed potencjalnym pracodawcą.

  1. Zaplanuj wydarzenie

Facebook dzięki jednej ze swoich funkcji pozwala nam bardzo prosto, za pomocą kilku kliknięć, stworzyć wydarzenie i zaprosić gości. Nie musimy tworzyć listy mailingowej, przygotowywać szablonów wiadomości itp. Wystarczy skorzystanie z odpowiedniej aplikacji i gotowe! Zaproszeni goście na stronie wydarzenia będą mogli zapoznać się z jego krótkim opisem i tym, czego ma dotyczyć. Nie koniecznie przecież musi to być impreza urodzinowa, może być to przykładowo kolacja biznesowa. Od razu dowiem się też, kto z zaproszonych będzie obecny, ponieważ oni również mają możliwość szybkiego potwierdzenia bądź odrzucenia zaproszenia.

  1. Wypromuj swoje wydarzenie

Opcja bardzo podobna do tej powyżej, jednak wykraczająca poza zwykłe skorzystanie z aplikacji. Kiedy planujemy jakieś specyficzne wydarzenie, na przykład zbiórkę na cele charytatywne, możemy stworzyć otwarte event, na który każdy będzie mógł zaprosić swoich znajomych, przez co jego zasięg będzie dużo większy niż normalnie. Poza tym możemy stworzyć stronę naszej organizacji połączonej z wydarzeniem, dzięki czemu każdy, kto lubi naszą stronę, będzie mógł do niego dołączyć. W promocji mogą pomóc również nasi znajomi za pomocą opcji udostępniania.

  1. Użyj skrzynki mailowej Facebooka

Masz już skrzynkę email. Dlaczego miałbyś nie chcieć następnej? Facebook pozwala nam grupować wszystkie nasze skrzynki w jednym miejscu i odczytywać wiadomości poprzez nasze konto. Możemy również powiązać nasz facebookowy profil z kontem pocztowym i wysyłać maile, w których odbiorca poza treścią wiadomości będzie mógł zobaczyć nasze zdjęcie profilowe i link do naszego konta na Facebooku. Może to nie jest najlepsza opcja do oficjalnych kontaktów, ale już luźniejsze wiadomości możemy przesyłać w ten sposób bez oporu.

  1. Wykorzystaj aplikacje, które oferuje Facebook i zdobądź przewagę nad innymi

Facebook to nie tylko narzędzie do oglądania zdjęć, może także służyć jako element naszej przewagi nad innymi. Warto być na bieżąco ze wszystkim, co oferuje, żeby móc wykorzystać stwarzane okazje. Do najbardziej popularnych aplikacji należy Messenger, pozwalający nam zsynchronizować nasz telefon z kontem na Facebooku i przesyłać w ten sposób wiadomości do naszych znajomych. Ciekawą opcję jest też Facebook Docs, który może zastąpić nam podobną aplikację oferowaną przez Google, z tym że tutaj możemy dzielić się z członkami naszej grupy. Poza tym Facebook oferuje setki innych aplikacji, których listę możemy znaleźć, logując się na nasze konto.

  1. Wypromuj swojego bloga

Bardzo dobrą metodą promocji naszego bloga jest zamieszczanie stworzonych postów na naszej tablicy, dzięki czemu nasi znajomi będą mieli do niego łatwy dostęp i również będą mogli udostępnić go dalej, co oczywiście zwiększy jego zasięg. Możemy też nieco ułatwić sobie zadanie i skorzystać z aplikacji WordPress’ Facebook Plugin, która automatycznie opublikuje nasz post na tablicy i pozwoli łatwiej koordynować bloga za pomocą naszego konta.

  1. Sprzedaj swoje rzeczy

Podobnie jak Alegro czy Ebay Facebook również pozwala na sprzedaż rzeczy przez Internet za pomocą aplikacji Marketplace. Możemy za darmo wystawić na aukcję niepotrzebne nam sprzęty, o których szybko dowiedzą się nasi znajomi. Oczywiście będą one dostępne również w wyszukiwarce dla ludzi, którzy czegoś podobnego poszukują. Będą mogli nam również zadać pytanie o daną rzecz, czy też ewentualnie negocjować ofertę. Jest to dobra opcja, która pozwala poszerzyć zasięg sprzedaży oferowanych przez nas przedmiotów.

  1. Wesprzyj sprawę, w którą wierzysz

Jest coś, w co mocno wierzysz i chciałbyś rozprzestrzenić tę ideę? Użycie Facebooka może być w tym bardzo pomocne. Nawet lokalna akcja charytatywna może przerodzić się w coś dużego, jeżeli odpowiednią ją wypromujesz. Bardzo łatwo jest zorganizować zbiórkę charytatywną poprzez Facebooka, a 800 milionów użytkowników to bardzo duży kapitał i należy o tym pamiętać. Za pomocą Marketplace możesz też skorzystać z opcji sprzedaży z dotacją i przekazać uzyskane pieniądze na jedną z organizacji non profit.

Facebook to bardzo przyjemne narzędzie, która często pozwala nam się zrelaksować i pogawędzić ze znajomymi, których dawno nie widzieliśmy. Może być jednak też bardzo użyteczny w codziennym życiu i pomóc nam zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej. Dzięki niemu mamy też możliwość pomocy innym, dlatego od czasu do czasu warto wykorzystać Facebooka, jako coś więcej niż tylko komunikator.

(Zdjęcie: Flickr/Ksayer1)