10 porad, aby poprawić swoją produktywność

0
667

Pracować dużo nie znaczy pracować dobrze. Dowiedz się, jak maksymalnie wykorzystać twoje godziny pracy.

Większość przedsiębiorców i pracowników pracuje więcej niż trzy nadgodziny dziennie. Na dodatek, według badania przeprowadzonego przez Yahoo! Meksyk, sześciu z każdych dziesięciu obywateli Meksyku śpi ze smartfonem przy łóżku, a dla blisko 80% osób jest niemożliwe, by nie przejrzeć swojej poczty poza godzinami pracy.

Jednak czy jest to konieczne? Nie. Nadgodziny są korzystne dla ciebie i dla firmy jedynie wtedy, gdy są absolutnie konieczne. Jednakże taka praca na co dzień mówi o nieefektywnej organizacji indywidualnej oraz korporacyjnej. Przed dokonaniem zmian w strukturach lub w sposobie pracy w swojej firmie, zacznij od siebie. Postępuj zgodnie z poniższymi radami jak zorganizować siebie i polepszyć swoją wydajność:

10 porad, aby poprawić swoją produktywność

(Foto)

1. Wstań wcześnie

Rozpoczęcie pracy wcześnie jest doskonałą techniką na lepsze wykorzystanie dnia. Jeśli jesteś jednym z pierwszych, którzy przybywają do miejsca pracy, rozpoczniesz ją z mniejszym rozproszeniem (niepotrzebnie długie powitania, niemile widziane rozmowy telefoniczne, itd.), co pozwoli ci na koncentrację na tym, co musisz zrobić. Oczywiście jest to trudne do wykonania, ale zaufaj efektywności tej techniki.

2. Zaplanuj swój dzień

Najlepszy sposób na wyciągnięcie korzyści z twojego dnia w pracy przyniesie jego zaplanowanie. Przeznacz od 20 do 40 minut dziennie na to zadanie, nie ma powodu myśleć, że będzie to czas zmarnowany. Wręcz przeciwnie: dobre określenie zadań w pracy pozwoli ci z przekonaniem ustalić priorytety i zrobić postęp w sprawach, które naprawdę się liczą.
Jeśli będziesz robić to na co dzień, ostatecznie poprawi się twoje „spojrzenie ogólne” na twoje zadania, będziesz też w stanie przewidzieć trudne spotkania lub zidentyfikować nowe taktyki służących poprawie twojej wydajności. Jeśli przybędziesz wcześnie, zdobędziesz czas na koncentrację, który będzie twoim najlepszym sprzymierzeńcem przy planowaniu dnia.

3. Wykonaj w pierwszej kolejności najtrudniejsze zadania

Nadaj wagę zadaniom i staw czoło tym najbardziej złożonym najszybciej jak tylko możesz. Gdy rozpoczynasz z rana swój dzień, twoja zdolność koncentracji jest lepsza i masz więcej energii.
Rezultat: rozwiążesz najtrudniejsze zadania szybciej i efektywniej. Innym sposobem jest zostawić wszystko na koniec i narazić się na popełnienie błędów z powodu nie najlepszego stanu fizycznego i umysłowego.

4. Zajmij się wykonaniem zadania za jednym razem

Jeśli uważasz, że wielozadaniowość jest zaletą, mylisz się. Należyte planowanie twoich działań i nieugięte postanowienie podejmowania najtrudniejszych zadań w pierwszej kolejności pozwoli ci posiąść zdolność wykonywania ich całościowo.
Celem jest naprawdę skoncentrować się na rozwiązywaniu problemów, planowaniu nowych biznesplanów lub sposobów postępowania. Ponadto, zrobisz to w krótszym czasie. W granicach możliwości, staraj się nie rozpraszać i kieruj swoim planem pracy.

5. Odpocznij co jakiś czas

Kiedy będziesz planować swój dzień, pozostaw wolne miejsce na odpoczynek. Twoje ciało i twój umysł będą potrzebować przerw, by odzyskać energię.
Pamiętaj, że odpoczynek nie jest synonimem straty czasu. Możesz poczytać swoją ulubiona gazetę przez 15 lub 20 minut, wypić kawę na świeżym powietrzu lub wdać się w miłą pogawędkę. Nie nadużywaj przerw i unikaj przerywania innym wtedy, gdy ty chcesz się oderwać.

6. Naucz się mówić NIE

Chociaż brzmi to logicznie, wielkim sekretem koncentracji na tym, co naprawdę ważne, jest ignorowanie zadań nieistotnych. Jeśli nie nauczysz się mówić nie, prawdopodobnie twój plan dnia zapełni się zadaniami, które zabierają dużo czasu i generują mało korzyści dla firmy i dla ciebie. Wszystko to nie licząc faktu, że za każde niepotrzebne zadanie ani nikt nie zapłaci, ani nie podziękuje. Bądź wierny temu, co zaplanujesz i nie męcz się bez sensu.

7. Uporządkuj swoje miejsce pracy i swój komputer

Przestrzeń, w której pracujesz, prawdopodobnie ma dwa oblicza: jedno realne (biuro, zakład, itd.) i drugie wirtualne (komputer). Nie jest możliwe być wydajnym w środowisku nieuporządkowanym, w którym możesz tracić dziesiątki minut, szukając pliku lub ważnego dokumentu, który ktoś zostawił na twoim biurku.

Nie chodzi o to, by umieścić wszystko w pudłach lub folderach elektronicznych, aby wyglądały ładniej i „zapomnieć”. Jedynym zamiarem pracy w uporządkowanym miejscu jest ułatwienie wykonywania zadań i, jeśli to możliwe, pobudzanie twojej kreatywności.

8. Jest niezbędne być zawsze do dyspozycji?

Technologie komunikacyjne, odczyt poczty elektronicznej, Messenger, Smartphone, sieci społeczne i skrzynka pocztowa w telefonie są bardzo użyteczne, jeśli umiesz nimi odpowiednio zarządzać. Jednak uwaga, mogą stać się najgorszymi wrogami twojej skuteczności.
Wskazówka: unikaj rozpraszania się poprzez bycie zawsze online i naucz się używać z rozwagą tych usług.

9. Podziel zajęcia na mniejsze działania

Każdy dzień rozpoczynaj od ustalenia priorytetów codziennych czynności i zapisuj je. Dzięki podzieleniu ich na prostsze i krótsze zadania, twój mózg zareaguje lepiej, redukujesz stres i szybciej osiągniesz cele.

10. Delegowanie obowiązków

Te zadania, które nie generują zysku lub te, które zabierają czas, przekaż komuś z twojego zespołu lub zamów usługi outsourcingowe. Nie patrz na to jak na wydatek, ale jak na inwestycję.